Foto – Latvijas Dzelzceļš

LDz prezidents ar ASV vēstnieci pārrunā sadarbības aktualitātes 1

VAS „Latvijas dzelzceļš” (LDZ) prezidents Edvīns Bērziņš tiekoties ar ASV vēstnieci  Latvijā Nensiju Petitu, pārrunāja aktualitātes dzelzceļa un kravu pārvadājumu nozarē un līdzšinējo sadarbību.

Reklāma
Reklāma
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Kokteilis
Krišjāņa Kariņa sieva Anda publisko emocionālu vēsti vīra atbalstam: “Es apprecēju vienu no drosmīgākajiem, godīgākajiem, gudrākajiem un labestīgākajiem vīriešiem pasaulē” 435
Lasīt citas ziņas

Tikšanās laikā pārrunāti jautājumi par nozares izaicinājumiem, transporta koridoru attīstību, militārajiem kravu pārvadājumiem un Garkalnes stacijas modernizāciju šo pārvadājumu kontekstā.
 
E.Bērziņš ASV vēstnieci iepazīstināja ar Latviju kā starptautisko kravu pārvadājumu mezglu Austrumu-Rietumu transporta koridorā un līdz šim īstenotajiem un nākotnē plānotajiem kravu pārvadājumu maršrutiem, tostarp no Turcijas, Ķīnas un Indijas.

Rīgai un Latvijai kopumā ir jākļūst par nozīmīgu transporta un loģistikas mezglu un LDz ir ieinteresēts jaunu maršrutu attīstīšanā, savienojot Āziju, Eiropu un Skandināviju, norādīja E.Bērziņš. 

CITI ŠOBRĪD LASA

E.Bērziņš arī informēja par ieceri Salaspilī veidot multimodālu transporta mezglu, kas būs būtisks kravu pārvadājumu attīstīšanā no Āzijas uz Eiropu. Šajā transporta mezglā savienosies divu platumu sliežu ceļi – Eiropas un Rail Baltica 1435 milimetru un Baltijas valstu, Krievijas un Baltkrievijas 1520 mm platuma sliežu ceļi. Šis projekts nākotnē ļaus būtiski palielināt kravu pārvadājumu apjomus dzelzceļa nozarē. Tikpat būtiska ir LDz iesaiste Baltkrievijā Minskas pievārtē topošā industriālā centra „Lielais akmens” projektā, kas nozīmē lielāku potenciālu kravu pārvadāšanai no Ķīnas.

Sarunas laikā LDz prezidents diplomāti informēja par pagājušajā gada beigās un šī gada sākumā organizētajiem testa vilcieniem no Ķīnas uz Latviju un atpakaļ. Viņš uzsvēra, ka vilciena sastāvs 11 066 kilometru distanci no Jivu Ķīnā līdz Rīgai veica 12 dienās, kas ir ievērojami ātrāk, nekā izmantojot jūras ceļu un ekonomiski izdevīgāk salīdzinājumā ar gaisa satiksmes izmantošanu. Latvija ir ļoti būtisks tranzīta mezgls, lai kravas no Āzijas nogādātu tālāk uz Eiropu un Skandināviju, jo tai ir trīs ziemā neaizsalstošas ostas, atzīmēja E.Bērziņš.

E.Bērziņš ar N.Petitu pārrunāja Latvijas un ASV līdzšinējos sadarbību militārajā jomā. „Pēdējos gadus LDz cieši sadarbojas ar ASV militārajiem spēkiem kravu pārvadājumu jautājumos. Un abu valstu ciešās attiecības šajā jomā ir ļoti svarīgas arī LDz,” uzsvēra Bērziņš. Viņš vēstnieci informēja par Garkalnes dzelzceļa stacijas modernizācijas projektu, kas ir ļoti būtisks, ņemot vērā tuvumā esošo Ādažu militāro bāzi un NATO karavīru klātbūtni Latvijā.

Tikšanās noslēgumā N.Petita izteica atzinību par LDz līdzšinējo darbību, kā arī sadarbību ar ASV militāro kravu pārvadāšanas jomā, kā arī pateicās par iespēju gūt padziļinātu ieskatu koncerna darbībā.

LDZ ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.