×
Mobilā versija
Brīdinājums +22.4°C
Marija, Marika, Marina
Svētdiena, 22. jūlijs, 2018
27. marts, 2018
Drukāt

Nākotnē cer palielināt pasažieru pārvadājumu apjomu pa dzelzceļu (16)

Foto: LDzFoto: LDz

Izskatīšanai valdībā ir iesniegts Indikatīvais dzelzceļa infrastruktūras attīstības plāns un daudzgadu līgums, kas noteiks, kā turpmāk attīstīties dzelzceļa infrastruktūrai Latvijā. Būtiski, ka tiek domāts gan par tranzītas kravu pārvadājumiem nepieciešamajām līnijām, gan arī pasažieru pārvadājumiem, kuri veido ap 40% kopējā dzelzceļa pārvadājumu apjoma.

AS “Pasažieru vilciens” (PV) un vairākas Latvijas pašvaldības saskata iespēju tos palielināt vēl vairāk, koordinēti sadarbojoties un attīstot ekspresvilcienu satiksmi gan jaunos, gan esošajos maršrutos, kā arī attīstot stacijām pieguļošās teritorijas, lai tajās būtu gan autoostas ar salāgotiem transporta grafikiem, gan autostāvvietas tiem, kas turpina tālāko ceļu ar vilcienu.

Sabiedriskā transporta likums paredz, ka, plānojot starppilsētu maršrutus ar lielu pasažieru plūsmu, vispirms tiek izveidoti maršruti pa sliežu ceļiem. VSIA “Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Kristians Godiņš sarunā ar laikrakstu “Dienas bizness” uzsver, ka “plānojot maršrutus elektrozonā, prioritāte būs vilcienam, elektrozonā un ar dīzeli Siguldas virzienā vilciens pārvadā 95% pasažieru”.

Tiesa, AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis uzskata, ka pārvadājumus arī citviet Latvijā varētu plānot un salāgot efektīvāk – mazinot vilcienu satiksmes un autobusu pārvadājumu dublēšanos maršrutos starp lielākajām Latvijas pilsētām, bet autobusu satiksmi attīstot tieši ap galvenajām dzelzceļa stacijām.

Kā labs piemērs tiek minētas Cēsis, kur pašvaldība un “Latvijas dzelzceļš” rekonstruējuši dzelzceļa staciju un līdzās esošo autoostu, kā arī stāvlaukumu automašīnām. Pilsētas mērs Jānis Rozenbergs uzsver, ka tādējādi dzelzceļa pieejamība kļuvusi cēsiniekiem ērtāka, bet “Pasažieru vilciens” izveidojis ekspresmaršrutu cēsinieku ērtībām.

“Garajos maršrutos pakalpojumu maksimāli centīsimies piedāvāt ekspreša formā, nodrošinot pārvadājumu, kas ātruma ziņā apsteidz autobusu un arī vieglo auto. Tas būs ļoti svarīgs mūsu izaicinājums nākošajos desmit gados. Jautājums – kāda būs valsts plānošanas politika transporta un loģistikas pakalpojumu nodrošināšanā? Viens ir ļoti svarīgi. Ja valsts, pieņemot Indikatīvo plānu, uzņemas atbildību un saistības par dzelzceļa infrastruktūras nodrošināšanu, tad tai maksimāli arī būtu jāizmanto dzelzceļa infrastruktūra,” uzsver R.Grigulis.

Pievienot komentāru

Komentāri (16)

  1. Trīs stundas no Rīgas līdz Valkai ir pārāk daudz!

  2. Aizmirsies – šodien vajag sastāvu ar n. vagonu skaitu – bet ir arī motorvagoni ( dzelzceļa ”nezinišiem” – vagons ar motoru) un tas ir piemērots mazākām pasažieru plūsmām… Tikai dzelceļnieku (Hotābiči ) to negrib koruptīvo sakaru dēļ saprast. Ja tā nebūtu- kursētu.

  3. tak kur tie pasažieri radīsies ja tauta izmanto prāmi vai lidmašīnu doties prom uz vienu galu ?

  4. Darbā jautājumos nācas būt Ukrainā, ko es tur ieraudzīju , būtu ļoti noderīgs mums mazai zemītei.Proti ir paņēmti parasti autobusi un tiem uzlikti dzelzceļa riteņi.,mazie, ka mūsu tramvajiem.Tāds autobus var uzņēmt ap 80 cilvēku un attīstīt ātrumu ap 70km, degvielas patēriņš, ka taksometram, lūk tādus vajadzētu arī mums.Tikai laikām mums ar mūsu korumpētājiem , tas laikām neinterese.Protams zēl.

  5. Tā nu ir. Kamēr dzelzceļš peldējās tranzita taukos, pasažieru pārvadājumus nīdēja visiem spēkiem. Darīja visu, lai dzelzceļš pasažierim būtu pēc iespējas neērtāks. Neremontēja sliedes (Rīga Ergļi, Rīga Rūjiena), taisīja nelabvēlīgus kustības grafikus uz Gulbeni un Vecumiem, uz Liepāju utt. Rezultātā varēja raportēt, ka pasažieru nav un līnijas un pārvadājumi jāslēdz. Pa to laiku vietējie baroni privatizēja reģionu autobusu parkus un nu dzenā n- tās reizes dienā autobusus un Rīgu un atpakaļ. Tagad nu dzelzceļam jāsāk dzert no paša piespļaudītās akas

    • Redz, kas par $ūdiem, muļķīti – pasažieru pārvadājumi VIENMĒR tikuši dotēti! Tas ir tāpat kā Ņiluška Rīgā par manu nodokļu naudu vizina Krievzemes penžus. Ne velti PV atdalīja no LDz. Sliedes atsevišķi, električkas atsevišķi – teiktu klasiķis …

  6. Tad jau Šlesers liks Rīgas-Ērgļu dzelzceļam sliedes atpakaļ !

    • ērtības atgriezīsies kā 100 gadus atpakaļ ! Atbildēt

      citādi autobusā knapi pats var iespiesties ar mobilo kabatā…
      Ar rokas somu vai čemodānu nav ko domāt…

  7. 90 gadu sākumā Latvijas Dzelzceļa vadība izdarīja ar savu nemākulīgo plānošanu visu lai pasažieri atteiktos no vilcienu izmantošanas un pārietu uz personīgajām mašīnām un autobusiem.Tagad ,kad simti tūkstoši ir aizbraukuši atcerējās par pasažieriem.Toreiz vienaldzību pret pasažieriem izskaidroja ar mazo peļņu ko guva no šī biznesa.Jo tad auga kravas pārvadājuma bizness.Arī tā laika vadītāji guva savu peļņu.Viņiem bija labi,bet pasažieru vilcienu reisus samazināja.Vilcienu sastāvus saīsināja un rezūltātā daudzi zaudēja darbu,iespēju uzturēt ģimenes .Lai risinātu savas problēmas cilvēki emigrēja.Tagad kravas pārvadājumi samazinās ,katra iespēja nopelnīt ir laba.Sāksies atkal autobusu maršrutu samazināšana.Viss tiks piesegts ar ,,rūpēm ,, par cilvēkiem.Neskatoties uz to ka cilvēkiem daudzkārtējās pārsēšanās riebjas.Nevarēs noorganizēt ka uzreiz pēc vilciena pienākšanas ir autobus uz vietu kur vajag.Vienmŗ būs jagaida uz autobusu kam jāsvāc cilvēki vēl no vairākām vietām.Ja ar vienu biļeti varēs izmantot,gan vilcienu ,gan autobusu,tad vēl kādu daļu varēs piesaistīt,bet savādāk būs kārtēja naudas izmešana tādu projektu rakstīšanai un ieviešanai…Kā jau ne reizi tas Latvijā ir pierādīts.

  8. А на чём вы ездить собираетесь, господа? Очередной конкурс провалился. Новых поездов нет и не будет! Atbildēt

    ?!

    • Interesanti.Latviešu avīzi izlasīt mācējāt,bet uzrakstīt latviski negribat savu jautājumu.Tās ir kas jauns no Latvijas ilgdzīvotāju puses.Cik man zināms vilcieni vēl joprojām brauc.Ja Latvijas iedzīvotājiem nebūs jātērē līdzekļi lai pasargātos no tiem kas negrib kopā ar lielāko daļu pilsoņu attīstīt Latvijas valsti,tad līdzekļus atradīs jauniem vilcieniem.Šobrīd ir jātērē nauda militārājā jomā.Diemžēl.Jo mums ir kaimiņi kas grabina ieŗočus pie mūsu robežām kā arī Latvijas teritorijā ir cilvēki kas grib pasēdēt uz ,,atbrīvotāju,, transporta līdzekļiem.Tādēļ jau naudas nav.Kā arī vietējie zagļi.Liela mēroga.Aŗi tie kas atrodas Latvijas Dzelzceļa spicē.Ja kaut vienu lielo zagli kārtīgi sodīs.Kaut vai konfiscēs visu agrāk sazagto.Pat bez cietumā turēšanas,jau tas būs labs līdzekļu avots.Jo pārējie zinās ka jāzog mazāk vai vispār jāpārstāj.Kam es gan ne visai ticu.Ka pārstās zagt…

      • Нормунд, ты дурак? Твои рассуждения – на уровне школьника. Как же вам промывают мозги, ужас. Atbildēt

        !

      • Я пишу на русском специально, в знак протеста против притеснений русского языка в Латвии! Atbildēt

        Vot tak!

        • V znak protesta pišu po russki. Jesli mozgov malo, to vsegda najdjoš kogo vinitj, toļko, ne sebja. Jaziki – eto bogatstvo, do kotorogo ti ne viros.

          • No kura laika pensionētam zampoļitam smadzenes, tādi brīnumi nemēdz būt!

  9. Plāns nekādas juridiskas saistības nevar uzlikt. Citādi gan varētu būt ar daudzgadu līgumu.

Draugiem Facebook Twitter Google+