Mobilā versija
Brīdinājums +16.9°C
Guntra, Marianna, Ginters
Trešdiena, 20. septembris, 2017
14. jūlijs, 2017
Drukāt

Nelegāli… uz Liepāju. “LA” eksperiments (39)

Foto-Uldis GraudiņšFoto-Uldis Graudiņš

Šā gada 4. jūlija pēcpusdienā zvanu uz tīmeklī atrodamo tālruņa numuru un interesējos par iespēju nākamajā dienā nokļūt Liepājā. Vēlāk noskaidroju, ka esmu piezvanījis uz ceļojumu aģentūru “Baltic Group Acord”. Aģentūras darbiniece man piedāvā braucienu pulksten desmitos no Elijas ielas 18. Nebūšot grūti atrast, vieta esot aiz Zinātņu akadēmijas.

Norīkojumā – izbraukuma tirdzniecībā

Tās pašas dienas vakarā man zvana no aģentūras, zvanītāja mani sveic vārda dienā, atvainojas un vaicā, vai varot braucienu pārcelt stundu agrāk. Piekrītu. Neilgi pirms norādītā laika ierodos pie Rīgas Jēzus Evaņģēliski luteriskās baznīcas, kur pie balta mikroautobusiņa ar valsts numuru GT 1285 un priekšējā stiklā ieliktu uzrakstu “Norīkojumā” vairāki pasažieri kravas nodalījumā liek lielas somas. Kāpju autobusiņā un vēlos maksāt par biļeti. Vadītājs atbild, ka maksāšana būšot Grobiņā. Dažas minūtes pēc pulksten deviņiem viņš kādam zvana, ziņo, ka visi esot ieradušies un brauciens var sākties.

Novērtēju transporta līdzekli no iekšpuses – nekas īpašs. Ir arī bezvadu interneta “Wi – fi” pieslēgums. Mikroautobusiņa amortizatori varētu būt jaunāki, tāpēc braucienu nedaudz neērtu dara vibrācija.

Pēc aptuveni 20 minūtēm ierodamies Rīgas lidostā, kur gan maksas stāvvietā (šoferis pērk biļeti) gaidām pasažieri aptuveni 10 minūtes. Nākamā pieturvieta ir aptuveni pusceļā uz Liepāju – Saldū, “Neste” degvielas uzpildes stacijā, kur atpūšamies arī 10 minūtes.

Šoferis stāsta, ka no Liepājas uz Rīgu jau izbraucis pēc pulksten pieciem. Ik dienu uzņēmums, kas sešpadsmitvietīgos autobusiņus nomā no kādas transporta firmas, veic no Liepājas uz Rīgu un atpakaļ septiņus reisus. Prasu, kur tad izdevīgums braukt ar mikroautobusu, ja maksa par braucienu ir par pusotru eiro dārgāka nekā ar satiksmes autobusu? Mani pamāca, ka nokļūšana galamērķī notiekot ātrāk – aptuveni divās stundās un 40 minūtēs, ar valsts dotēto autobusu – trīsarpus stundās. Vēl viena priekšrocība – Liepājā pasažieri aizved un paņem no viņa dzīves vietas.

Žurnālista brauciena laikā šofera teiktais apstiprinājās vien daļēji – nelegālā pasažieru pārvadātāja mikroautobusam Liepājas sasniegšanai vajadzēja ilgāk laika nekā valsts dotētajam satiksmes autobusam.

Pēc pulksten 12 dienā iebraucam Grobiņā, kur apstājamies pie balta ķieģeļu nama Krasta ielā 12. Ātri vien ierodas kundze ar pārnēsājamo kases aparātiņu un katram pasažierim pēc vārda nosaukšanas un naudas samaksāšanas izdrukā tā saucamo biļeti. Uz tās lasāms uzņēmuma “Baltic Group Acord” nosaukums un norāde, ka 10 eiro maksāti par izbraukuma tirdzniecības pakalpojumu.

Pievienot komentāru

Komentāri (39)

  1. Man patīk rakstā virsrakstiņš: “Zagļu vārdi ir zināmi”
    Ko viņi ir nozaguši?

  2. CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze Atbildēt

    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la_vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI

  3. Rakstelis laikam tāpēc, lai, gatavojot budžetu nākamajam gadam, varētu izplēst lielāku dotāciju.

  4. Paldies, paldies, paldies par tādu pakalpojumu! Dzīvoju Aizputē, busiņš pasažierus uzņem arī Kalvenē un tā ir vienīgā iespēja laikus nokļūt lidostā. Izturību šādu pakalpojumu sniedzējiem!

  5. Esmu bijusi šo busiņu pasažiere. Visādi ir gājis, bet kopumā varu tikai pateikties šiem šoferīšiem par darbu. Ja viņu nebūtu, tad ceļojumi uz Liepāju man būtu bijuši daudz garāki un nogurdinošāki
    Skumji paliek par LA žurnālista eksperimentu. Žēl, ka cilvēki strādā un nopelna? Labāk lai izbrauc no valsts vai iet ar lūdzēja roku pie sociālajiem dienestiem? Kauns LA!!!!

  6. Nekorekti…nekorekti uzbraukt mazajiem uzņemējiem, kas nevar pavilkt nodokļu slogu un piedāvāt lētus paklapojumus klientiem. Piemērs, mazie mikroautubusi Rīga -Jūrmala, vēl pirms dažiem gadiem braucieni virizenā Rīga/ Sloka, katru stundu 00, 10, 20 utt minūtēs…Rīga Dubulti…05, 15, 25…tad konkurs kurā vinnē Šķlēles Liepājas autobusu firma…braucienu skaits smazinājās un tie kļūst dārgāki…varbūt labāk papētīt šo…kiška tonka…labāk uzbraukt tiem, kas piedāvā reālu iesoēju braukt lētāk

  7. pasažiere no Liepājas Atbildēt

    Lai palielinātu uz mikroautobusu rēķina vesto pasažieru skaitu, Liepājas autobusu parkam bija izdomāts smieklīgs pasažieru savākšanas veids uz autoostu agros ritos. Maršuts izbraukalē pa visādām mikrorajonu pieturām kaut kādos noteiktos laikos, kas aizņem krietnu laiku,man arī laiku, lai es aizvilktos ar smagiem čemodāniem (un es nezinu, vai būs man vieta) uz pieturu, tad pašai, nezinu kā, tie jāiestūķē mikroautobusa salonā un tad es esmu autoostā, lai brauktu uz Rīgu. Tas ir aizņēmis laiku apm. stundu. Oriģināli! Tas rāda, cik smagnēja ir domāšana, ja naudu piešķir tāpat vien – ar dotāciju.

  8. Liepājas autobusu parks, oligarha naudas muķa pildītājs, strādā neiedomājami slikti – par pasažieriem nedomā, šoferi nelaipni, neatsaucīgi, par vadību nemaz nerunājot.

    • Zini lasot šo rakstu uzreiz atceros savu jaunību un brieduma gadus ko nodzīvoju LPSR,raksts gandrīz kopē tolaiku rakstus par spekulantiem utt. Kā diez “žurnālistei”neienāk galvā tāda “galīgi stulba” doma,kā maziņš busiņš ved par tādu pašu cenu ,kā lielāks autobuss? Un lielāko autobusu dotē!Vai žurnālistei neliekas ka valsts”opiciālo”pārvadāju cenas ir uzskrūvētas debesīs? Policija ,ko algo par nodokļu naudu tiek izniekota cīnoties ,lai bezsaimnieciskie valsts pārvadājumi kļūtu rentabli,bet tās arī ir lielas izmaksas. Kāpēc biedrene LPSRS žurnāliste nepapēta,cik milzīgas ir RS administrācijas izmaksas,kāpēc vispār ir tik augstas biļešu cenas? LPSR cīnas nevis ,lai uzlabotu pārvadājumu kvalitāti un cenas ,bet gan iedomājas ka ar “konkurentu”novākšanu viss būs labi!! Valsts nevienu darbu neveic labi,jo saņem algas tā vai tā.

  9. tādu taču daudz………….

  10. Скажите-вам шашечки или ехать?

  11. Ļoti neomulīga sajūta, lasot rakstu. Tiešām liekas, ka eksperimentētājam palūgts parakt bedri zem mazajiem uzņēmējiem, kas mēģina izdzīvot šai valstī, sniedz noderīgu pakalpojumu un pat vēl valsti ar saviem nodokļiem uztur. Pretēji lielajiem pārvadātājiem, kas pieder trekniem miljonāriem un tāpat jau strādā ekskluzīvos apstākļos- saņem dotācijas no valsts un grib strādāt bezkonkurences apstākļos. Mazie nelegāli? Jā, iespējams, atbilstoši pašreizējai likumdošanai. Bet kas šos likumus lobē un pieņem? Vai ne tie paši labuma rausēji? Tāpat kā likums par elektroenerģijas obligāto komponenti? Tāpat kā vēl daži citi likumi, ko pirms gadiem sēžot amatos kungi saplānoja un pieņēma, kas tagad pašiem labi noder, aizejot no politikas un nodarbojoties ar biznesu. Ar likumiem ir visi Šķēles biznesi sakārtoti- atkritumu bizness, elektrenerģias bizness, pārvadājumu bizness. Visa latvija viena privātsaimniecība.

  12. Kur te ir tā regularitāte? Braucieni notiek tikai pēc vienošanās ar pasažieriem – faktiski pēc pasūtījuma. Līdzīgi kā taksometrs. Vietas ir tādas, kur ir iespējams piebraukt un apstāties atšķirībā no autoostas un stacijas, kas ir pilnīgi nepieejamas. Turklāt, pasažieris tiek nogādāts konkrētā adresē. Biļetes tiek izsniegtas. Kur problēma? Alternatīvas taču nav! Sabiedriskais transports neder gandrīz nekad.

  13. Ja gribēsi braukt no lidostas uz Liepāju pēc 23:00, ver vaļā maciņu un maksā no 30 līdz 80 eiro. Vai arī uz lidostu naktī 🙂

  14. Dotētie mēdz būt rupji, šie vienmēr laipni , pieejami, sarunājami,paskaidros, pagaidīs.

  15. Lai “LA” eksperimentētājs uztaisa eksperimentu no braucēju puses, kā agrā rītā ar smagiem čemodāniem tikt lidz autoostai! Ar taksometru sanāks dubultdārgi!

    Nosmeļ krējumu dotētiem biznesmeņiem!!!

  16. Raudāt gribas, kā valsts dotētie biznesmeņi grib noēst mums tiešām ērtu pārvadājumu. Kā es ar smagiem čemodāniem varu agrā rīta stundā aizkulties līdz autoostai, ja vēl neiet sab. transports? Ar taksometru? Fui “LA” eksperimentētājai! Lai uztaisa arī eksperimentu no braucēju puses! Nu, jā, vienkāršie braucēji honorāriņu nemaksās…

  17. Bet kā tad tikt uz lidostu, ja lidmašīna izludo 7.00 un vakară, kad ieludo 22.30. Tad nav pueejams pakalpojums uz Liepāju. Un uz Liepājas lidmašīnu arī nevar paspēt, jo jāreğistrējas tur 2 stundas iepriekš……ko darīt? Šie pārvadātāji ir vienīgie.

  18. Vai tad LA arī tagad izpilda pasūtījuma rakstus uz falšās izmeklēšanas? ???

  19. Tiešām, kuram no oligarhiem tad maciņš palicis plānāks, ka bija šis raksts jāpasūta? Vai Škēles kungam?

  20. pirmk;ārt neviens nevienu nespiež braukt, otrkārt no valsts neko neprasa piemaksāt kā “maršrutnieki”, treškārt viss notiek pat ofici;āli, jus saņemat pakalpojumu un jums izsniedza kases čeku, tātad pat nodokļus no tā maksā. par ko troksnis vispār?!!!!! es saprastu ja iekasetu naudu neko pretim neizsniedzot, tā teikt valsti apkrāpj, bet te pat no valsts neko neprasa, veic pakalpojumu, maksā nodokļus, bet žurnaļuga vienalga neapmierināts

    • Tāpēc ka nopirkta ,kā meitene uz Lienes ielas. To ka var aizvest par to pašu cenu ar neekonomiskāku transportu ( vismaz uz 1/2),bet par to pašu cenu!!!Bez dotācijas un arī čeku izsniedza! Lai valsts buss pazvanītu ,ka būs vēlāk!!
      Rakstu kā var aizvest ar busiņu par to pašu cenu kā “opicialais”buss šāda nopirkta “žurnāliste”netaisīs,jo kurš piemetīs honorāram?
      Un vai nevajadzētu ES tiesā izvērtēt šādus LPSRs likumus ,vai viņi atbilst demokrātiskai valstij ,vai joprojām ir padomju.

  21. Šķēles un Seska pasūtījuma raksts?

  22. LA tagad apmierināti, bikses pielikuši sēž un priecājās, “zagļus” noķēruši !!!!!
    LA nokaunieties !!!!!!!
    Aizejiet atmaskojiet Šleseri, Šķēli, Gaili, Kreitusu, Grūtupu !!!!!!!!!!
    Slabo mēsli !!!!!!!!
    Neraujiet cilvēkiem maizi no mutes ārā Lauku Avīzes nelieši, priekš manis jūs esat tikai prasta padomjlaiku lauku avīze, nevis Latvijas Avīze.
    Da tualetes papīrs jūs esat !!!!!!!!!!

  23. Un kāda tur jūsu daļa, ja maksā nodokļus par pakalpojuma sniegšanu??? Vai tad Liepājā tika Šķēlem un Šleseram ir teikšana par pasažieru pārvadāšanu un šis rakstiņa eksperts arī kalpo tiem Latvijas Vampīriem un super monopolistiem??? Par cilvēku ērībām vispār nav domāts, nolāpītie oligarhi!

  24. Tad, jau sanāk, ka takosmetrs arī nevar vadāt pasažierus. Neizpildās nosacījumi.
    1) Netiek slēgts līgums ar atsevišķu pārvadātāju.
    2) Samaksa notiek skaidrā naudā.

    Izskatās, ka mērķis ir izkauts mazo uzņēmumu biznesu no Latvijas, lai visu tirgu varētu atdot partiju atbalstītiem lielajiem uzņēmumiem.

  25. Ir braukts. Jo uz lidostu ir ļoti ērti no Liepājas tikt. Ar parasto ja vēl ko var izkombinēt pa dienu, tad vakarā tikai šis, jo bez nelegālajiem mikriņiem varētu gulēt lidostā. Vakarā savādāk uz Liepāju nepaspēt. Cik zinu ne man vienam tā problēma. Vakara reisos gandrīz pilns busiņš no lidostas.

  26. umlaut!!! kāda škirba,ka tu maksā nodokļus??? pa 25 gadiem nav sakārtota ne medicīna,ne atkritumu nozare,ne ceļi….galvenais,ka deputātiem un citiem valsts ierēdņiem algas turās eiropas līmenī..

  27. Tādi busiņi kursē arī no lidostas uz Daugavpili.sagaida atlidojošos no Dublinas vai UK.

  28. kolhozniekam. Kāda šķirba? Tev personīgi īstermiņā laikam nekāda. Tikai pēc tam visi nez kāpēc bļaujam, ka nekas neattīstās, ceļi bedraini, algas mazas un visi raujas prom uz vietām, kur laikam tomēr tamlīdzīgs “bezšķirbas” bizness tik masveidīgi parasti nav pieejams.

    • Tu domā braucot ar Šķēles busiņiem viss aizietu nodokļos. Naivais.

    • Ceļa nodoklim nekāda sakara ar šiem pakalpojumiem, jo par tiem maksā visi transportlīdzekļu īpašnieki – neatkarīgi no tā vai veic legālu vai uz nelegālās robežas uzņēmējdarbību. Par to kur paliek tavi nodokļi ir jāprasa atbildību no Satiksmes ministrijas.

      Tā īsti nav jau kur piekasīties šim biznesam, jo tas nestrādā tāpat kā regulārie reisi – arī šim eksperimentētājam vajadzēja pielāgoties un braukt stundu agrāk. Taksim ar nav liegts vest pasažierus no Rīgas uz Liepāju.

      Vienīgie, kas ir ieguvēji šajā biznesā ir dotētie uzņēmumi, kas saņem atbalstu no valsts, kas nepiedāvā papildpakalpojumu aizvest pasažierus uz galamērķi un arī nakts stundās, kad dotētie autobusi nekursē. Pilnīgi liekulīgi ir sūdzēties par to, ka dotētie nepelna – 33% dotācijas no valsts maka ir milzīga summa par kuru vismaz 33% no autobusiem var palaist tukšgaitā bez pasažieriem un nopelnīt kā monopolam ienesīgajos laikos.

    • tas komunistu flautai. 25 gadi un ja Tu paskaitītu cik ir transporta ,cik samaksā nodokļos un cik akcīzē,tad ātrgaitas šosejas būtu cauri visai Latvijai.Bet par cik komunistu pārvalde ir zagļu pārvalde ,nekas tāds nenotiek.Ilgtermiņā dotētās RS un citas satiksmes bīja sen kā jālikvidē ,nav nedz mazākās sajēgas kāpēc nerentabla uzņēmuma priekšnieks bez citām ekstrām saņem 6000 menesī? Tu to vari saprast? Nozagt simtiem tūksto\su ūdenī un neviens nav cietumā? Kā to saprast ? Tā ir Tava izpratne ilgtermiņā? Valstī 22 regulējošas un kontrolējošas institūcijas ,ko tad viņas dara? Ja likvidētu “opiciālos”pārvadātājus un ļautu to darīt komunistu tik nemīlētajiem privātajiem,tad noteikti būtu daudz sakarīgāk.

  29. Jā , bet kurš vēl tevi savāks ap pusnakti lidostā un atvedīs Liepājā līdz mājas durvīm???esmu ļoti pateicīga šiem braucējiem!

  30. Braucu tikai ar mikriņu jo tie ir vienīgie kas aizved uz lidostu, kā arī savāc no mājam un pieved pie mājas!
    izdevīgi ļoti jo nav jāstaipās ar lielo somu !

  31. ,,Eksperimentētāji,, grib likvidēt ērtu, pasažieru pieprasītu transporta veidu,kuru arī es izmantoju daudzas reizes lai no laukiem nokļūtu laikā lidostā no kuras lidoju apciemot tuviniekus ārzemēs,kas dzīvo normālu,cilvēcīgu dzīvi,kur valsts rūpējas par saviem iedzīvotājiem,ne vis dzen izmisumā kā te nožēlojamā latvijā.
    Tagad parādījies riebīgs jaunievedums par pakalpojumu jāmaksā iepriekš internetā ,kas man ir neērti un tāpēc nepieņemami.

  32. Nekad ar šiem nebraucu, jo ir
    – cik zinu ir dārgāk,
    – ilgāk,
    – neērtak un saspiestāka sēdēšana

  33. Vai nau vienalga kam maksā ka tik laicigi nonāk gala punktā ja brauktu ar privāto tad vienalga maksātu ,kāda šķirba .

Vēlas oficiālu jaunuzņēmumu dienuStarptautiskā tehnoloģiju un jaunuzņēmumu konference "Digital Freedom Festival" ("DFF") šogad pulcēs apmēram 1300 jaunuzņēmumu un investoru pārstāvju.
Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+