Mobilā versija
+5.9°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
10. aprīlis, 2014
Drukāt

NEDĒĻAS FILMA: Asinssaites

asinssaites_7

Divi brāļi, no kuriem katrs ir savā likuma pusē, nav nekas oriģināls kinovēstures scenāriju plašajā klāstā. Par jaunāko versiju parūpējies francūzis – debitants Holivudā Gijoms Kanē, talkā saucot Klaivu Ouenu un Billiju Kradapu galveno vaininieku lomās un Holivudā radot stāstu, kura oriģinālversijā viņš pats spēlēja vienu no galvenajām lomām.

Divpadsmit gadu aiz restēm ir ilgs laiks pat rūdītajam noziedzniekam Krisam, kurš jau no mazām dienām konfliktē ar likumu. Un nu viņš iznāk brīvībā, lai saprastu, ka būtībā nekas pa viņa prombūtni nav mainījies – tāpat ir labie, ir sliktie, ir pienākumi, kas jāpilda, un izvēles, kas regulāri jāveic. Un vēl ir ģimene – tēvs, kurš ir smagi slims un Krisa vārdu vienmēr piesauc gan vietā, gan nevietā, māsa un brālis Frenks, kuram sola tik lielisku policista karjeru, kāda vien var būt. Taču asinssaites nesarausi, tāpēc viņš “piever ausis” uz kolēģu runām un mēģina dot jaunu pamatu vecākajam brālim, lai Kriss no jauna sāktu savu dzīvi, kaut arī bērnības aizvainojums tā arī nav rimis. Taču vecie ieradumi ir pārāk spēcīgi, un jau drīz brāļi atkal ir nostājušies katrs savā likuma pusē.

Pēdējos gados 70. gadu stilizācijas uz lielā ekrāna nonāk itin bieži – pēdējais spilgtais piemērs ir Deivida O. Rasela krimināldrāma “Amerikāņu afēra”, kas šā gada “Oskaru” ceremonijā kandidēja desmit nominācijās, taču nesaņēma nevienu, tādējādi pievienojoties Amerikas Kinoakadēmijas skumīgāko rekordu sarakstam. Franču aktiera un režisora Gijoma Kanē debija Holivudā “Asinssaites” uz “Oskariem” gan nekandidēja, bet pērn bija iekļauta Kannu kinofestivāla programmā, kur jau izpelnījās neviennozīmīgas atsauksmes, taču aktieransamblis gan tika slavēts pilnā balsī, un ir jau arī par ko. Klaivs Ouens un Billijs Kradaps galvenajās lomās, Mariona Kotijāra – viņa arī Kanē draudzene un bērna māte –, Mila Kunisa un Zoja Saldana liktenīgo sieviešu lomās, un veterāns Džeimss Kāns kā ģimenes patriarhs, kura mīlestība tā arī nespēja piegludināt ģimenes drāmu, kas, visticamāk, kalpoja par ieganstu Krisa neceļiem. Un vēl īpaša loma iedalīta Ņujorkai, kas tāpat kā Mārtina Skorsēzes filmās – jo īpaši jau “Ļaunajās ielās” (1973) – ar mūžam mainīgo pilsētas ainavu ļauj ielu labirintos gan paslēpties, gan arī liek kļūt par ēsmu. Un ne tikai Skorsēze apdziedājis “Lielā ābola” kinematogrāfiskās kvalitātes – viņam ir daudz kolēģu (Vūdijs Allens, Spaiks Džonze u. c.), turklāt šis režisoru pulks jo gadus kļūst daudzgalvaināks, katram no viņiem liekot citus uzsvarus.

Gijoma Kanē filma ne vien ir franču oriģinālfilmas rimeiks, bet arī režisora veltījums saviem elkiem – režisoriem Mārtinam Skorsēzem, Džonam Kasavītesam un Sidnijam Lumetam –, tāpēc netrūkst nedz pieklusinātu krāsu, nedz kriminālu līniju, nedz vardarbības, nedz dilemmu, kas vairāk nekā divās stundās atklāj daudzus stāstus. Tomēr Kanē nedara to tik pārliecinoši kā jau pieminētie veterāni, kā arī izmanto klišejas, kuru atpazīšana un smagā “f***” artilērija ātri sagarlaikos žanra drēbes pazinējus.

UZZIŅA:


“Asinssaites”/”Blood Ties”

ASV, Francija, 2013.

Režisors: Gijoms Kanē

Lomās: Klaivs Ouens, Billijs Kradaps, Mariona Kotijāra, Mila Kunisa, Džeimss Kāns, Zoja Saldana, Noa Emerihs

No 11. aprīļa “Kino Citadele”, “Cinamon”, “Multikino”

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+