Foto – Atis Jansons

Putenī arī 70 km/h var būt par daudz 0

Zemāk par braukšanu putenī teiktais visai cieši sasauksies ar blakus rakstiņu. Tieši modernās mobilās tehnoloģijas var daudz palīdzēt šajos sarežģītajos un mainīgajos ceļa apstākļos.


Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Lasīt citas ziņas

Gluži nepieciešams ir laikus zināt, kas gaidāms iecerētajā maršrutā. Nepieciešams, lai pareizi plānotu laiku un nenokļūtu kavējuma stresā. Nepieciešams, lai neiekultos vietā, kura manam tehniskajam bruņojumam un iemaņām šodien ir pārāk sarežģīta un tādēļ bīstama. Vajag zināt, nevis “bliezt uz dullo”. Un iespēja uzzināt mums ir. “Latvijas valsts ceļu” mājaslapā (www.lvceli.lv), kas pieejama arī no jebkura moderna mobilā telefona, ir sadaļa “braukšanas apstākļi”. Tajā redzama ne tikai Latvijas karte, kurā ar zilu iekrāsoti grūti braucamie posmi, bet arī atsevišķu reģionu sīkāki apraksti. Iespējams pat apskatīt daudzu ceļa posmu bildītes. Informācijas atjaunošanas periodiskums – mazāks par stundu. Papēti! Un, iespējams, atsakies no mēģinājuma paveikt nepaveicamo.

Ja tomēr brauc – daži puteņa laika likumi. Maģistrālajos ceļos, kuri vairāk vai mazāk tīrīti, dažviet pat melni kā vasarā, tomēr vajadzētu atturēties no kravas auto apdzīšanas (lielākā daļa no jums to jau dara – tā liecina to pašu “LVC” ātruma mērīšanas punktu statistika, kura nu jau rāda vidējo krietni zem 90). Varat apmulst no sānu vēja brāzmas, varat nepaspēt pabeigt manevru melnajā posmā un būt spiesti pārkārtoties uz savu joslu sniega sanesumā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tur stabilitātes zaudēšana iespējama pat “atļautā” ātrumā, pat ar ļoti labām riepām. Un tad izcilu, beznosacījuma refleksu trūkums var būt liktenīgs. Pietiks vien strauji atlaist gāzes pedāli vai par sekundes desmitdaļu nokavēt stūres korekciju, lai nonāktu slīdē, grāvī, pretējā joslā.

Savdabīgas lamatas šādā laikā veidojas pat uz lielu ceļu nomalēm. Greideru lāpstas mēdz izveidot maldinoši gludu baltumu tur, kur cieta pamata vairs nav. Virs grāvja. Netīrītajos mazākas nozīmes ceļos to pašu krāpšanu virtuozi paveic zempūtis. Tu notici, paņem lieku sprīdi pa labi un iebrūc. Instinktīva stūres sagriešana līdz galam pa kreisi vai nu nedod neko, vai, ja saķeres vieta nejauši atradusies, noliek auto šķērsām. Apgāž. Vai aizrauj pārāk tālu kreisajā pusē.

Tātad – beidzam čīkstēt par nepietiekamo ceļu apkopi. Šādiem dabas spēkiem nespēj pretoties nekāda tehnika. Maksimālu piesardzību! Vai drosmi godīgi pateikt – es šādā laikā nebraukšu.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.