Publicitātes foto

Vaļasprieks: Radio vadāmo sapņu flotile 1

Vēlme lidot cilvēkos mājojusi jau no Ikara laikiem, bet tapt par pilotu izdodas retajam. Taču piepildīt sapni par lidošanu var, arī atrodoties uz zemes. Kļūt par gaisa kuģa pavēlnieku iespējams, nodarbojoties ar radiomodelismu.

Reklāma
Reklāma

Sūrais darbs līdz gaisa cilpām

Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Prasme noturēt gaisā lidmašīnas modeli un veikt figūras ar vadības pulti no zemes ir pat sarežģītāk nekā rīkoties ar svirām īstā lainerī, atzīst radiomodelists ar vairāk nekā četrdesmit gadu pieredzi Juris Zariņš. “Tad, kad modelis lido prom no tevis, roku kustības ir uz vienu pusi, kad tas lido virsū – uz pretējo pusi, bet, kad lido riteņiem gaisā – atkal citas darbības, un tā nu modeļa vadītājs atrodas nepārtrauktā stresā, lai tikai lidaparātu noturētu gaisā. Kad ar šo stresu ir tikts galā, tikai tad var sākt domāt par figūrām, kam sacensībās būs izšķiroša nozīme.”

Ar savu uzņēmumu “A-Z Technologies” Juris ir uzņēmies tādu kā šefību par radiomodelisma attīstību Latvijā. “Par labiem lidotājiem jaunieši kļūst ne agrāk kā pēc pieciem, desmit gadiem, šajā laikā apgūstot gan lidmodeļu montāžu un motoru uzbūvi, gan zināšanas par dizainu, kompozītmateriāliem un līmēm, gan frēzēšanas, virpošanas, lodēšanas, metināšanas, kausēšanas, liešanas, krāsošanas un citas prasmes – gluži kā īstas lidmašīnas būvēšanā, vienīgi tas nenotiek rūpnīcas angārā, bet uz galda, kur modelists ir galvenais inženieris, kurš pats var uzlabot savu lolojumu. Tā parasti ir aizrautība mūža garumā, jo tehnoloģijas pasaulē attīstās milzīgā ātrumā, nāk klāt arvien jauni materiāli, tehniskie risinājumi, kas ļauj nemitīgi tiekties pēc vēl labāka rezultāta, niansēs analizējot jau esošos.”