Foto-LETA

Rīdzinieki sūdzas par pārmērīgu karstumu sabiedriskajā transportā 0

No šā gada 1.maija līdz 31.jūlijam pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” saņēmusi 193 klientu sūdzības, ka transporta līdzeklī ir pārāk karsti un netiek darbināts kondicionieris, savukārt 32 pasažieri sūdzējušies, ka salonā ir pārāk auksti, aģentūra LETA uzzināja uzņēmumā.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas 139
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā 55
Lasīt citas ziņas

Kā liecina aģentūras LETA arhīva informācija, 2011.gadā šajā laika periodā par pārmērīgu karstumu pasažieri sūdzējušies daudz retāk – trīs mēnešu laikā tika saņemtas nedaudz vairāk kā 60 sūdzības.

“Rīgas satiksmes” preses sekretārs Viktors Zaķis norādīja, ka autobusu parks ir novecojis un tikai viena piektā daļa autobusu ir aprīkota ar kondicionēšanas iekārtām. Saņemtās sūdzības pamatā ir tikai par transporta līdzekļiem, kuri nav aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām.

CITI ŠOBRĪD LASA

Zaķis noraida iespēju, ka šoferi dzesēšanas iekārtas neieslēdz tīšām, jo tas palielina degvielas patēriņu un varētu ietekmēt vadītāju piemaksas. “Vadītāji nav ieinteresēti apzināti neieslēgt kondicionierus, jo pārsvarā visi transporta līdzekļi aprīkoti ar vaļējām vadītāju kabīnēm, tādējādi arī paši vadītāji ir identiskā situācijā ar pasažieriem. Tāpat vadītāji nesaņem ne piemaksas, ne prēmijas par ietaupīto degvielu,” uzsvēra uzņēmuma pārstāvis.

Ja transports ir aprīkots ar kondicionieri, kad iestājas siltais laiks, vadītājam, protams, šī sistēma ir jāieslēdz, taču ikdienā arī pasažieri šo situāciju ietekmē, jo ver vaļā gan logus, gan lūkas, kaut salonā darbojas kondicionēšanas iekārta. Lai kondicioniera darbība būtu jūtama, autobusa logiem un lūkām ir jābūt aizvērtām.

Sabiedriskā transporta salona klimatu ietekmē arī fakts, ka pieturas Rīgā atrodas ļoti tuvu cita citai, līdz ar to vasarā, ik pēc pāris minūtēm virinot durvis, siltās dienās uzkarst arī autobusi ar kondicionēšanas iekārtām, savukārt ziemā izvēdinās siltums. Zaķis norādīja, ka šis ir viens no iemesliem, kāpēc “Rīgas satiksme” plāno šā gada laikā maksimāli pāriet uz kārtību, kas paredz pasažieriem nospiest durvju atvēršanai paredzētu pogu.

Zaķis uzsver, ka “visi transporta līdzekļi, izejot uz līnijas, tiek pārbaudīti”, vai tie ir tehniskā kārtībā un vai visas sistēmas darbojas. Gadījumā, ja tā nav, transports maršrutā nedodas, tāpēc nav pamatoti domāt, ka kaut kas nestrādā, – ja transports ir aprīkots ar kondicionieri, tad kondicionieris tiek ieslēgts.

Savukārt transporta līdzekļu salonos, kuri nav aprīkoti ar kondicionieriem, karstā laikā ir jābūt atvērtām lūkām.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.