Mobilā versija
+0.2°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
3. augusts, 2013
Drukāt

Rīdzinieki sūdzas par pārmērīgu karstumu sabiedriskajā transportā

Foto-LETAFoto-LETA

No šā gada 1.maija līdz 31.jūlijam pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” saņēmusi 193 klientu sūdzības, ka transporta līdzeklī ir pārāk karsti un netiek darbināts kondicionieris, savukārt 32 pasažieri sūdzējušies, ka salonā ir pārāk auksti, aģentūra LETA uzzināja uzņēmumā.

Kā liecina aģentūras LETA arhīva informācija, 2011.gadā šajā laika periodā par pārmērīgu karstumu pasažieri sūdzējušies daudz retāk – trīs mēnešu laikā tika saņemtas nedaudz vairāk kā 60 sūdzības.

“Rīgas satiksmes” preses sekretārs Viktors Zaķis norādīja, ka autobusu parks ir novecojis un tikai viena piektā daļa autobusu ir aprīkota ar kondicionēšanas iekārtām. Saņemtās sūdzības pamatā ir tikai par transporta līdzekļiem, kuri nav aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām.

Zaķis noraida iespēju, ka šoferi dzesēšanas iekārtas neieslēdz tīšām, jo tas palielina degvielas patēriņu un varētu ietekmēt vadītāju piemaksas. “Vadītāji nav ieinteresēti apzināti neieslēgt kondicionierus, jo pārsvarā visi transporta līdzekļi aprīkoti ar vaļējām vadītāju kabīnēm, tādējādi arī paši vadītāji ir identiskā situācijā ar pasažieriem. Tāpat vadītāji nesaņem ne piemaksas, ne prēmijas par ietaupīto degvielu,” uzsvēra uzņēmuma pārstāvis.

Ja transports ir aprīkots ar kondicionieri, kad iestājas siltais laiks, vadītājam, protams, šī sistēma ir jāieslēdz, taču ikdienā arī pasažieri šo situāciju ietekmē, jo ver vaļā gan logus, gan lūkas, kaut salonā darbojas kondicionēšanas iekārta. Lai kondicioniera darbība būtu jūtama, autobusa logiem un lūkām ir jābūt aizvērtām.

Sabiedriskā transporta salona klimatu ietekmē arī fakts, ka pieturas Rīgā atrodas ļoti tuvu cita citai, līdz ar to vasarā, ik pēc pāris minūtēm virinot durvis, siltās dienās uzkarst arī autobusi ar kondicionēšanas iekārtām, savukārt ziemā izvēdinās siltums. Zaķis norādīja, ka šis ir viens no iemesliem, kāpēc “Rīgas satiksme” plāno šā gada laikā maksimāli pāriet uz kārtību, kas paredz pasažieriem nospiest durvju atvēršanai paredzētu pogu.

Zaķis uzsver, ka “visi transporta līdzekļi, izejot uz līnijas, tiek pārbaudīti”, vai tie ir tehniskā kārtībā un vai visas sistēmas darbojas. Gadījumā, ja tā nav, transports maršrutā nedodas, tāpēc nav pamatoti domāt, ka kaut kas nestrādā, – ja transports ir aprīkots ar kondicionieri, tad kondicionieris tiek ieslēgts.

Savukārt transporta līdzekļu salonos, kuri nav aprīkoti ar kondicionieriem, karstā laikā ir jābūt atvērtām lūkām.

Pievienot komentāru

Interaktīvā laika ziņu karte
Rīga +0.2
Alūksne -1.4
Daugavpils -2.5
Saldus +1
Liepāja +4.4
Jelgava +0
Ventspils +5.1
Limbaži +1
Madona -2
Rēzekne -2
Draugiem Facebook Twitter Google+