Mobilā versija
+0.2°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
16. decembris, 2014
Drukāt

Saeimas komisija pirms galīgā lasījuma budžetā sadala divus miljonus eiro

budzets_leta

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija otrdien sēdē otrajā lasījumā atbalstīja nākamā gada valsts budžeta projektu, kā arī vidēja termiņa budžeta ietvaru 2015.līdz 2017.gadam, aģentūra BNS uzzināja komisijā.

Par abiem likumprojektiem sēdē balsoja septiņi deputāti, bet pret – četri.

Deputāti komisijas sēdē skatīja priekšlikumus šiem likumprojektiem uz otro lasījumu – pēc aģentūras BNS aprēķiniem, parlamentārieši atbalstīja priekšlikumus par summu aptuveni divu miljonu eiro apmērā, lielākoties par tiem lemjot līdzīgi kā to pirmdien, 15.decembrī, darīja valdība. Lielākā daļa no atbalstītajiem priekšlikumiem ir par nelielām summām, galvenokārt no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.

Finansējums nākamgad atvēlēts, piemēram, Latvijas Čigānu nacionālās kultūras biedrībai, Latvijas Nacionālo partizānu apvienībai, Latvijas nacionālo karavīru biedrībai, Latvijas Fotonikas centram, ugunsdzēsēju telpu remontiem dažādās pašvaldībās, Latvijas Jātnieku federācijai un Latvijas Autisma apvienībai. Līdzekļus piešķirs arī vairākām skolām, slimnīcām un teātriem dažādās pilsētās, kā arī mazajiem infrastruktūras objektiem dažādās pašvaldībās.

Komisija atbalstīja arī 20 tūkstošu eiro piešķiršanu informējošiem un izglītojošiem sižetiem/raidījumiem par atkritumu apsaimniekošanas un vides aizsardzības problemātiku ciklā “Mūsu vide ir mūsu atbildība” sadarbībā ar atkritumu apsaimniekotāju ZAAO.

Tāpat deputāti atbalstīja sešu tūkstošu eiro dotāciju biedrībai “Fish” spēlfilmas “Segvārds Vientulis” izrādīšanai Latgales skolās patriotiskās audzināšanas pasākumu ietvaros un papildu finansējumu Latgales Radio – programmu par patriotismu un piederības sajūtu Latvijai izveidei un apraides nodrošināšanai. Savukārt līdzekļi 20 tūkstošu eiro apmēra atvēlēti pētījumam par nereģistrēto laulību problemātiku.

Atbalstu guva arī atsevišķi opozīcijas deputātu priekšlikumi, piemēram, 47 tūkstošu eiro piešķiršana nacionālajam rehabilitācijas centram “Vaivari” iekārtu iegādei, 20 tūkstošu eiro atvēlēšana Daugavpils Jaunbūves Pirmās vecticībnieku draudzes baznīcas galvenās fasādes remontam, kā arī 58,5 tūkstošu eiro piešķiršana Miega laboratorijas izveidei Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā – Gaiļezera novietnē,

Deputātu atbalstu neguva vairāki “Saskaņas” frakcijas priekšlikumi par skolotāju algu palielināšanu, kā arī finansējumu zinātnei un veselības aprūpei – opozīcijas deputāti līdzekļus šiem priekšlikumiem piedāvāja rast, būtiski paaugstinot nodokļu ieņēmumu prognozes. “Saskaņas” deputāti aicināja arī palielināt dotāciju pasažieru pārvadātājam pa dzelzceļu “Pasažieru vilciens”, kā ar piešķirt dotāciju pašvaldības uzņēmumam “Rīgas satiksme”, lai nodrošinātu atlaides galvaspilsētas sabiedriskajā transportā visiem Latvijas iedzīvotājiem. Tāpat atbalstu neguva vairāki priekšlikumu par finansējumu dažādām sporta organizācijām.

Nākamā gada budžeta likumprojektam bija iesniegti 165 priekšlikumi, savukārt vidēja termiņa budžeta ietvaram – 161 priekšlikums.

Seimas Preses dienestā aģentūrai BNS pavēstīja, ka nākamā gada valsts budžetā kā prioritātes izvirzītas valsts aizsardzības spēju stiprināšana, kā arī sociālā un nacionālā drošība, tostarp pasākumi ienākumu nevienlīdzības mazināšanai un uzņēmējdarbības konkurētspējas veicināšanai. Valsts budžeta projektā paredzēts saglabāt līdzšinējo nodokļu politiku un necelt nodokļu likmes, ieņēmumus nodrošinot galvenokārt no ēnu ekonomikas apkarošanas pasākumiem un uzlabojot nodokļu administrēšanu.

Lai mazinātu iedzīvotāju ienākumu nevienlīdzību, nākamgad no līdzšinējiem 320 uz 360 eiro plānots palielināt minimālās darba algas apmēru. 2015.gadā no valsts budžeta tam būs nepieciešami 7,9 miljoni eiro. No nākamā gada 1.janvāra no 24% uz 23% procentiem tiks samazināta iedzīvotāju ienākumu nodokļa likme.

Paredzēts arī, ka par apgādībā esošu personu līdz 19 gadu vecumam, kas mācās vispārējās, profesionālās, augstākās vai speciālās izglītības iestādē un kas vasaras brīvlaikā saņem ar nodokli apliekamu ienākumu, varēs piemērot atvieglojumu par apgādājamām personām. Tāpat izmaiņas nākamgad paredzētas pabalstu jomā, jo plānots atcelt visus 2009.gadā noteiktos ierobežojumus slimības un bezdarbnieku pabalstiem, kā arī maternitātes, paternitātes un vecāku pabalstiem.

Ģimenes valsts pabalstu no nākamā gada plānots diferencēt atkarībā no bērnu skaita ģimenē, un par pirmo bērnu tas būs 11,38 eiro, par otro – 22,76 eiro, bet par trešo un nākamajiem bērniem – 34,14 eiro. Atbalstu plānots sniegt plašākam lokam bērnu, kas slimo ar celiakiju. Pabalstu saņems arī bērni, kam noteikta invaliditāte, kuri mācās vispārējās izglītības vai profesionālās izglītības iestādē vecumā līdz 19 gadiem un kuri studē augstskolā dienas nodaļā vecumā līdz 24 gadiem.

Tāpat finansējums paredzēts vardarbībā cietušo pilngadīgo personu un personu, kas pašas veikušas vardarbību, rehabilitācijas nodrošināšanai, kā arī paredzēts palielināt valsts sociālo pabalstu Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekiem un mirušo dalībnieku ģimenēm.

Savukārt pedagogu darba samaksas jaunā modeļa ieviešanai valsts, pašvaldību un privātās izglītības iestādēs nākamgad paredzēts rezervēt trīs miljonus eiro. Papildu finansējums izglītības jomai, tostarp brīvpusdienu nodrošināšanai ceturto klašu skolēniem un pedagogu algu sistēmas sakārtošanai, budžeta projektā paredzēts no nākamajā gadā plānotās akcīzes nodokļa likmes palielināšanas alkoholiskajiem dzērieniem.

Lai uzlabotu situāciju mikrouzņēmuma nodokļa maksātāju sociālajā nodrošinājumā, no nākamā gada plānots mainīt nodokļa sadalījumu pa konkrēto nodokļu budžetiem, lielāko daļu novirzot sociālajām iemaksām. Mikrouzņēmuma nodokļa likme 2015.gadā noteikta 11%, 2016.gadā – 13%, bet 2017.gadā – 15% apmērā.

Savukārt, lai palielinātu nodokļu ieņēmumus, paredzēti vairāki pasākumi ēnu ekonomikas apkarošanas jomā – informācijas apmaiņas uzlabošana starp finanšu iestādēm, nodokļu administrācijas kapacitātes stiprināšana, personiskās atbildības noteikšana kapitālsabiedrības valdes loceklim par nokavētajiem nodokļu maksājumiem, skaidras naudas darījumu aizliegums nodokļu parādniekiem, informatīvu deklarāciju ieviešana līzinga un kreditēšanas pakalpojumu sniedzējiem, kā arī biedrību saimnieciskās darbības nodalīšana no darbības, kuras mērķis ir peļņas gūšana.

Nākamgad papildu finansiāls atbalsts paredzēts vairākiem pasākumiem, tostarp latviešu diasporas un Latvijas bērnu kopīgajām nometnēm Latvijā, profesionālo izglītības iestāžu audzēkņu stipendiju palielināšanai un valsts simtgades svētku satura veidošanai, kā arī izstādes “Stūra māja. Lieta Nr.1914/2014” darbības pagarināšanai.

Papildu finansējums paredzēts arī vairākām iniciatīvām aizsardzības jomā, tostarp paaugstinātas gatavības spēku un sabiedroto klātbūtnes nodrošināšanai, zemessardzes attīstībai un paaugstinātas gatavības apakšvienību izveidei, speciālo uzdevumu vienību spēju attīstībai, jaunatnes valstiskās audzināšanas sistēmas attīstībai.

Nākamgad papildu finansējums paredzēts gan būvniecības nozares valsts kontrolei, gan Drošības policijas kapacitātes stiprināšanai valsts iekšējās drošības nodrošināšanā, gan arī Valsts policijas sakaru virsnieku darbības nodrošināšanai Eiropas policijas birojā Īrijā, Lielbritānijā un Krievijā un civilo ekspertu dalībai starptautiskajās civilajās misijās un operācijās.

Veselības jomā finansējums plānots arī, lai mazinātu rindas uz ambulatorās veselības aprūpes pakalpojumiem, palielinātu stacionāro pakalpojumu pieejamību, tostarp plānveida hospitalizāciju, uzlabotu kompensējamo medikamentu un materiālu un reto slimību medikamentozās ārstēšanas sistēmu, kā arī e-veselības sistēmas attīstībai un uzturēšanai.

Valsts konsolidētā budžeta ieņēmumi nākamgad prognozēti 7,3 miljardu eiro apmērā, bet izdevumi – 7,5 miljardu eiro apmērā. Nākamā gada budžetā deficīts plānots 1% no iekšzemes kopprodukta (IKP). Budžets veidots, prognozējot IKP pieaugumu nākamgad par 2,8% jeb 25,366 miljardu eiro apmērā. Budžeta likums nosaka, ka maksimālais valsts parāds 2015.gada beigās pēc nomināla ir 8,65 miljardi eiro.

Valsts speciālā sociālās apdrošināšanas budžeta ieņēmumi un izdevumi 2015.gadā prognozēti attiecīgi 2,31 miljards eiro un 2,147 miljardi eiro. Valsts speciālā budžeta izdevumu palielinājums salīdzinājumā ar 2014.gada plānu ir 72,7 miljoni eiro jeb 3,5%.Vispārējās valdības budžeta bilance 2016.gadā noteikta 0,9% apmērā no IKP un 2017.gadā – 0,7% no IKP. Fiskālā nodrošinājuma rezerve 2017.gadam likumā noteikta 0,1% procenta apmērā no IKP.

Saeima par nākamā gada valsts budžeta paketi galīgajā lasījumā iecerējusi lemt trešdien, 17.decembrī.

Pievienot komentāru

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (1)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr (8)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Pasaulē
Vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku. Vietējam maksā minimālo, viesim – vidējo algu! (22)Jau šobrīd vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku – šoferu, IT speciālistu, pārdevēju, pavāru
Draugiem Facebook Twitter Google+