“”Iznīcības eņģelis” ir sapņaini bezkaunīga un pavisam smieklīga kinoalegorija par cilvēkiem, kas, ierodoties uz smalkām vakariņām, vairs nespēs tās pamest,” komentē vakara lektors, režisors Dāvis Sīmanis.
“”Iznīcības eņģelis” ir sapņaini bezkaunīga un pavisam smieklīga kinoalegorija par cilvēkiem, kas, ierodoties uz smalkām vakariņām, vairs nespēs tās pamest,” komentē vakara lektors, režisors Dāvis Sīmanis.
Publicitātes foto

Tas, ko tu nedrīksti nezināt par kino 0

Seši izcili režisori, sešas filmas, kas iespaidojušas 20. gadsimta Eiropu, un pusotra mēneša ilgs, aizraujošs kurss Eiropas kino lielvalstu vēsturē lektoriju ciklā “Tas, ko tu nedrīksti nezināt” kinoteātrī “Splendid Palace” šoruden sāksies 28. oktobrī plkst. 19 ar Luisa Bunjuela “Iznīcības eņģeli” (El ángel exterminador, 1962).

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas 139
Lasīt citas ziņas

“Šā gada kinolektorijs aicina izzināt un paskatīties uz kino vēsturi kā uz nacionālo kultūru kopumu. Mazajām un lielajām kino estētikas revolūcijām ir konkrētas adreses: dāņi savulaik kino radīja dogmu, itāļi – neoreālismu, vācieši – ekspresionismu un vācu kino jauno vilni, Spānija ir maģiskā reālisma un sirreālisma dzimtene, vismaz kino aspektā. “Tas, ko tu nedrīksti nezināt XI: Eiropas kino lielvalstis” akcentē mākslas parādības un kino personības, kas būtiski ietekmējušas Eiropas un pasaules kultūras ainavu un kādā vēstures posmā padara šo režisoru vai māk­slas virzienu par “lielumu”,” komentē kinokritiķe un kinoteātra “Splendid Palace” kuratore Daira Āboliņa.

Kaut arī lektorija tēma ir Eiropas lielvalstis kino, lektorijs startēs ar Bunjuela filmu, kas tapusi Meksikā īsi pēc tam, kad viņš pameta Spāniju pēc filmas “Viridiana” izraisītā skandāla. Vakara lektors, režisors un mākslas zinātņu doktors Dāvis Sīmanis par atklāšanas filmu vēsta: “Lai gan Bunjuela fantāziju kritiski noskaņotie asociē ar pakāpenisku paša autora sajukšanu prātā, tā, tieši pretēji, varētu būt metode, kā izvairīties no apkārtējās pasaules vājprāta.” Režisors uzskata, ka Bunjuelam nebija vajadzīgas idejas vai bildes, kas ved pretī racionālam izskaidrojumam; par sava kinematogrāfiskā transa uzdevumu viņš izvēlējās atvērt “ekrāna logu” uz pasauli tās sirreālajā neskaidrībā.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Iznīcības eņģelis” stāsta par greznām viesībām, kuras rīko Edmundo Nobile. Viesi izklaidējas ar ēdieniem, dzērieniem, sarunām un mūziku, taču no rīta saprot, ka nav spējīgi pamest salonu, kā arī jebkurš mēģinājums no ārpuses ielauzties telpā ir neveiksmīgs. Sīmanis akcentē, ka šī filma līdzīgi kā citas autora filmas ir agresīva un kaislīga. “”Iznīcības eņģelis” ir neparasts darbs, kurā Bunjuels kā jezuītu kauzuistikas speciālists un izvirtušās buržuāzijas kritiķis aicina mūs sekot līdzi viņam sapņaini bezkaunīgā un pavisam smieklīgā kinoalegorijā par cilvēkiem, kas, ierodoties uz smalkām vakariņām, vairs nespēs tās pamest,” komentē režisors.

Kinolektoriju “Tas, ko tu nedrīksti nezināt” rīko Latvijas Kultūras akadēmijas Rīgas Kino muzejs sadarbībā ar kinoteātri “Splendid Palace”, kas šoreiz notiks jau 11. reizi. Pro­grammas ietvaros, aicinot skatītāju dziļāk izzināt kino vēstures pamatus, ar klasiķu rokrakstiem un viņu zīmīgākajiem autordarbiem sešus trešdienu vakarus ikvienam interesentam būs iespēja iepazīties ar Luisa Bunjuela, Žana Renuāra, Vernera Hercoga, Maikla Pauela, Roberto Roselīni un Larsa fon Trīra kino daiļradi.

Pirms katras filmas, kā ierasts, lekcija, ievadot skatītājus filmu estētikā, tapšanas vēsturē un laikmeta kontekstā. Lektori: Dāvis Sīmanis, Jānis Putniņš, Zane Balčus, Viktors Freibergs, Dita Rietuma, Daira Āboliņa.

Nākamais kinolektorija vakars notiks jau 11. novembrī, kad skatītāji varēs noskatīties filmu “Franču kankāns”. Kinolektorija pro­gramma “Splendid Palace” būs skatāma līdz 16. decembrim.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.