FOTO: Aculiecinieks

“Arī citi pasažieri no diviem “vainīgajiem” centās atkāpties iespējami tālāk.” Kā rīkoties, ja sabiedriskajā transportā iekāpj kāds ar ļoti nepatīkamu aromātu? 80

Brauciens sabiedriskajā transportā ir demokrātisks risinājums, ko ik dienas izmanto liela daļa galvaspilsētas viesu, taču reizēm viss nenorit tik gludi un patīkami, kā gribētos.

Reklāma
Reklāma
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
TESTS prātvēderiem: ja zini atbildes uz vismaz 8 jautājumiem, tev ir pārsteidzoši attīstīts intelekts
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas? 32
Lasīt citas ziņas

Tā saņēmām zvanu no kādas lasītājas, kura saskārusies ar situāciju, kura patiesībā droši vien nav sveša nevienam, kurš pārvietojas sabiedriskajā transportā.

“Svētdien braucu tramvajā no Rīgas centra uz Juglu. Tramvajs samērā pilns, taču tiku arī apsēsties. Nezinu, vai tā bija labākā doma. Sajutu neciešamu smaku! Pat nesaprotu, kas tas bija – sasmakušas kājas, sviedri, alkohols, netīrība vai tas viss kopā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Manā tuvumā salonā bija divi pasažieri, no kuriem nāca šis nepatīkamais aromāts. Tas bija tik neciešams, ka liku degunam priekšā džempera malu, lai izturētu. Arī citi pasažieri no diviem “vainīgajiem” centās atkāpties iespējami tālāk. Brauciens pārvērtās mokās, izkāpt gan nevēlējos, jo nākamais tramvajs būtu jāgaida ilgāk, nekā todien varēju atļauties gaidīt.

Bet, tur tā sēžot un “smokot”, man radās jautājums. Vai pasažieriem šādā situācijā ir kādas tiesības? Vai varu zvanīt policijai? Sūdzēties šoferim? Ko man darīt?”

LA.LV sazinājās ar uzņēmumu “Rīgas satiksme”, lai noskaidrotu atbildes uz šiem jautājumiem.

Uzzinājām, ka iespējami divi rīcības scenāriji. Kārtība sabiedriskajā transportā ir pašvadības policijas pārziņā, līdz ar to pasažieri var zvanīt uz policiju. Praksē arī iespēju robežās policija reaģējot uz šādiem izsaukumiem.

Otrs variants ir vērsties pie transporta līdzekļa vadītāja, kurš tālāk sazināsies ar atbildīgaiem un/vai palūgs pasažierim izkāpt. Taču jārēķinās, ka transporta vadītājs var komunicēt tikai pieturvietās. Ja palīdzība nepieciešama ātrāk, labāk sazināties ar policiju.

Atstāt sabiedrisko transportu var lūgt arī kontrolieris, ja viņš konkrētajā brīdī ir iekāpis transportā. Cits jautājums gan esot, cik paklausīgi ir šie pasažieri.

Minētie risinājumi attiecināmi arī uz citām situācijām, kas var radīt neērtības sabiedriskajā transportā, piemēram, citu pasažieru neadekvāta uzvedība, alkohola lietošana vai tml.

“Rīgas satiksme” katru dienu pārvadā vairāk nekā 400 tūkstošus pasažieru. Veicot pasažieru apmierinātības aptauju un vaicājot sabiedriskā transporta pasažieriem to, ar kādām nevēlamām parādībām viņi ir saskārušies sabiedriskajā transportā, 79% 2011.gadā un 87% 2013.gadā atzinuši atbildi „starp pasažieriem ir cilvēki, kuri ir netīrā vai smakojošā apģērbā”, bet 66% 2011.gadā un 73% 2013.gadā atbildi „starp pasažieriem ir cilvēki, kuri ar savu rīcību traucē pārējos pasažierus (piemēram, trokšņo, vārdiski aizvaino citus utt.)”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.