
“Bolderājā, Dzelzceļa pārvada tuvumā saliktas ātruma ierobežojumu zīmes “30”, bez kāda paskaidrojuma, parastās baltās, nevis pagaidu dzeltenās. Nekādi darbi nenotiek, svētdiena, tas bija 15. jūnijs,” LA.LV. raksta kāds autovadītājs Jānis.
“Var redzēt, ka ir sakoptas ceļa nomales – seguma malā garenvirzienā nofrēzēta asfalta valnīša virsa, lēzeni nostumts apaugums no nomales, nekādas kaudzes vai bedres uz nomales nav palikušas. Braukšanai nekāda apdraudējuma, gluži pretēji – braukšana ir ērtāka un drošāka nekā pirms nomaļu kopšanas. Plūsma turas uz “50” – jo [šoreiz redzami] nepamatotajām zīmēm braucēji netic. Tas mazina uzticēšanos ceļa zīmēm, un rada avārijas situācijas tajās vietās, kur zīmes adekvātas. Policijas informācijās nav lasīts, ka kaut viens ceļu uzturētājs būtu sodīts par nepamatotu aprobežojumu zīmju izvietošanu, kaut gan šādas kaitniecibas ietekme uz satiksmes drošību ir būtiska,” viņš satraucas. Jautājam autoskolas pasniedzējam, docentam Ērikam Griģim.
“Nepamatotie ierobežojumi un tirliņi, kas noslīcina auto Ogrē, bet pa ceļiem brauc blakus arī mums, ir iepriekšējās bīstamības elementi ceļu satiksmē! Līdz bīstamai situācijai ir tikai viens mirklis!” Griģis norāda.
Satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus uzstāda un noņem atbilstoši būvprojektam. Ja būvprojekts nav nepieciešams, ceļa pārvaldītājs atļauju satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu uzstādīšanai un noņemšanai, izņemot minētās darbības uz valsts autoceļiem, saskaņo ar attiecīgo pašvaldību, ja tajā ir izveidota attiecīgā struktūrvienība, visos citos gadījumos atļauju saskaņo ar Latvijas Valsts ceļiem.
Ceļa vai teritorijas pārvaldītājs ir atbildīgs par satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu savlaicīgu un noteiktajām prasībām atbilstošu uzstādīšanu un noņemšanu un pastāvīgu atrašanos lietošanas kārtībā, kā arī nodrošina, lai tie būtu salasāmi un pamanāmi gan transportlīdzekļu vadītājiem, gan transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar automatizētām transportlīdzekļa vadītāja palīgsistēmām.
Lai nodrošinātu satiksmes drošību, attiecīgi Valsts policija vai Valsts robežsardze nodrošina atbilstošu ceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu uzstādīšanu un to savlaicīgu noņemšanu. Par veiktajiem ceļu satiksmes ierobežojumiem Valsts policija un Valsts robežsardze informē ceļa pārvaldītāju. Tā paredz Ceļu satiksmes likums.
Ministru kabineta 2001. gada 2. oktobra noteikumi Nr. 421 “Noteikumi par darba vietu aprīkošanu uz ceļiem”, 27. punkts nosaka, ka pēc darbu beigšanas darbu veicējs noņem attiecīgo aprīkojumu, par to paziņo ceļu pārvaldītājam un Latvijas Autoceļu direkcijas pārstāvim un ceļa pārvaldītāja noteiktajā kārtībā, sastādot aktu, nodod ceļa posmu ceļa pārvaldītājam satiksmei drošā stāvoklī.
“Aktuāls ir jautājums, vai to kāds kontrolē, ieskaitot zīmju noņemšanu remontdarbu beigās!?” Griģis jautā.
No iepriekšējiem tiesību aktiem satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus uzstāda un noņem atbilstoši būvprojektam. Ja būvprojekts nav nepieciešams, ceļa pārvaldītājs atļauju satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu uzstādīšanai un noņemšanai, izņemot minētās darbības uz valsts autoceļiem, saskaņo ar attiecīgo pašvaldību, ja tajā ir izveidota attiecīgā struktūrvienība, visos citos gadījumos atļauju saskaņo ar Latvijas Valsts ceļiem. Ceļa vai teritorijas pārvaldītājs ir atbildīgs par satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu savlaicīgu un noteiktajām prasībām atbilstošu uzstādīšanu un noņemšanu!
“Problēma tā pati, kas Saulkrastos ar nenoņemtajām četrām maksimālā braukšanas ātruma ierobežojošajām aizlieguma zīmēm! Tātad, atkarībā no ceļa piederības, par ceļa zīmju noņemšanu atbild remonta veicējs, atbild par kontroli attiecīgi pašvaldība vai Latvijas ceļi!