Foto: Ieva Leiniša/LETA

Auto nomas uzrāviens. Jaunā elpa, vecajā biznesā 0

Lai gan auto nomas pakalpojumi, izmantojot mobilās lietotnes, ir mazāk zaļi salīdzinājumā ar tādiem jauniem pilsētas transporta veidiem kā elektromobilis un elektriskie skūteri, tomēr Rīgā tie strauji attīstās.

Reklāma
Reklāma

Hibrīdi arī auto nomā

Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Tā, piemēram, “Carguru” lielu uzsvaru liek uz “Toyota” automašīnām, kuras darbina hibrīddzinēji. Divu gadu laikā uzņēmuma autoparks izaudzis no 12 līdz 160 automašīnām. Viņu pakalpojumus vidēji izmanto 800–1000 reižu dienā, vienam braucienam atvēlot 60–80 minūtes. Tas nozīmē, ka uzņēmumam ir tūkstošiem privāto un korporatīvo klientu.

Konkurenci “Carguru” veido lietuviešu “CityBee”, kas darbības paplašināšanai Latvijā pērn investēja 1,5 miljonus eiro. Šobrīd “CityBee” autoparku veido 300 automašīnas, bet to skaitu pakāpeniski plānots palielināt.

CITI ŠOBRĪD LASA

“CityBee” nomai piedāvā “Fiat 500”, kā arī “Toyota Corolla” automašīnas. Pirms tam “CityBee” Latvijā ienāca ar kravas automašīnu “Fiat Ducato” nomu. Vai tas ir izdevīgi? Katram jādomā pašam.

Maksā par braucienu

Piemēram, izmantojot “CityBee” automašīnas, jāmaksā ir par to izmantošanas laiku un nobrauktajiem kilometriem. Tādi pakalpojumi kā autostāvvietas, apdrošināšana un degviela ir iekļauti cenā.

“Fiat Ducato” busiņa izmaksas ir šādas – par vienu minūti jāmaksā 25 centi, bet par nobrauktu kilometru – 19 centi. Par vienu stundu jāmaksā 8,90 eiro, par vienu dienu 39,90 eiro, par vienu nedēļu 239 eiro, bet par vienu mēnesi – 599 eiro.

Nevar izslēgt, ka ir kādi zemūdens akmeņi, bet šāda pakalpojuma izdevīgums, salīdzinot ar klasiskajiem auto nomas kantoriem, ir skaidri redzams, īpaši, ja nepieciešams nomāt kravas auto īsam laikam.

Piemēram, uzņēmumā “Sixt”, lai uz stundu izīrētu “Renault Master” kravas busiņu, būs jāšķiras no 55,25 eiro – tas ir tikpat, cik būs jāšķiras, ja šo pašu kravas automobili būs vēlme īrēt vienu dienu. Tas ir par 15,35 eiro vairāk nekā “CityBee”. Īrējot kravas busu uz nedēļu, “Sixt” sanāks par 33 eiro dārgāks, bet uz mēnesi – pat par 360,88 eiro dārgāks.

Atteikties no autoparka

Auto nomas potenciālu rāda arī Ogres novada domes lēmums pakāpeniski pāriet uz automašīnu nomāšanu, nevis iegādi. Nav gan zināms, vai Ogres vadība izmantotu to uzņēmumu pakalpojumus, kuri pieejami mobilajās lietotnēs, bet tendenci tas parāda skaidru.

SIA “Slyfox” (“Carguru”) 2018. gadu noslēdza ar 391 tūkstoša eiro lielu apgrozījumu un 235 tūkstošu eiro zaudējumiem. 25,5% uzņēmuma daļu pieder Vladimiram Reskājam, 25% pieder SIA “Eurotrail”, 20% pieder Armandam Vimbam, 21,5% pieder OU “Markand Invest”, bet 8% pieder Lindai Reskājai. Uzņēmuma patiesie labuma guvēji ir Vladimirs Reskājs un Kaspars Viškints.

Reklāma
Reklāma

SIA “CityBee” reģistrēts pagājušā gada janvārī, un finanšu rezultāti par 2019. gadu vēl nav publiskoti. Uzņēmums pilnā apmērā pieder UAB “CityBee Solutions”. Patiesais labuma guvējs ir Ķēstutis Martinkēns.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.