Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

“Autobraucēji jau tagad samaksā vairāk, nekā ir nepieciešams ceļiem.” LCB par akcīzes celšanu dīzeļdegvielai11


Biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
Biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) atzinīgi vērtē satiksmes ministra Tāļa Linkaita aizvien pieaugošo izpratni par autoceļu nozari un par nepieciešamību tomēr 2020. gada valsts budžetā paredzēt pietiekamus līdzekļus ceļu remontiem.

Tomēr vienlaikus LCB ir skeptiska jautājumā par ministra nosaukto iespējamo papildu līdzekļu avotu – akcīzes nodokļa paaugstināšanu dīzeļdegvielai.

LCB atgādina, ka Linkaits intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta Panorāma” par finansējumu autoceļiem norādīja: “Neskrienot laikam pa priekšu, es domāju, ka viens no finansējuma avotiem varētu būt akcīzes nodokļa palielinājums dīzeļdegvielai.”

LCB atzīst, ka ministra teiktais ir kvalitatīvs solis uz priekšu salīdzinājumā ar viņa iepriekšējo nostāju, ka ceļiem naudas nav un to nav, kur ņemt, jo šai valdībai ir citas prioritātes.

2020. gadā ceļu būvi Latvijā sagaida ievērojams finansējuma samazinājums, jo jau šogad ir beigušies Latvijai pieejamie Eiropas Savienības fondu līdzekļi, kas lielā mērā finansēja ceļu nozari.

LA.LV Aptauja

Vai bez dīzeļdegvielas būtu jāceļ akcīze arī benzīnam un autogāzei?

  • Jā, ja ceļ, tad ceļ visiem
  • Nē, ar celšanu dīzeļdegvielai jāpietiek
  • Līdzekļi jāatrod jau samaksātajos nodokļos un nodevās

Nākamgad, lai aizvietotu neesošo ES finansējumu, papildus būtu jāatrod 100 – 120 miljoni eiro, atzīmē LCB.

Atzīstot, ka finansējuma avotu noteikšana ir valdības un Saeimas kompetencē, LCB tomēr atgādina, ka ceļu lietotāji jau tagad katru gadu nodokļos un nodevās samaksā aptuveni 750 miljonus eiro un ar šo summu būtu vairāk nekā pietiekami, lai apmierinātu visas ceļu būves vajadzības un autobraucēji Latvijā varētu braukt pa labiem ceļiem.

Pēc LCB teiktā, 2019. gadā Latvijas valsts budžetā ceļiem ir paredzēti tikai 312 miljoni eiro, no kuriem kapitālieguldījumiem tiek novirzīti tikai 110 miljoni eiro, kamēr lielākā daļa autoceļu lietotāju samaksātās naudas tiek izlietota plašākai sabiedrībai nezināmu vajadzību finansēšanai.

Saistītie raksti
LCB norāda, ka autobraucēji jau tagad samaksā vairāk, nekā ir nepieciešams ceļiem.

“Tāpēc gadījumā, ja valdība izlems paaugstināt akcīzes nodokli degvielai, tai skaidri un gaiši ir arī jāpasaka sabiedrībai, ka nodokļu celšana domāta nevis ceļiem, bet gan citām vajadzībām,” uzsver LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
OZ
Olafs Zvejnieks
Ekonomika
Valdības priekšlikums satur vairāk risku nekā ieguvumu. Cīņa par Liepājas ostas kontroli
1 diena
IB
Ivars Bušmanis
Ekonomika
Ir kāds labs risinājums veco riepu izmantošanai. Vai valsts būtu gatava ieguldīt tehnoloģijas attīstībā?
1 diena
Ieva Ēvalde
Ekonomika
“Tele2” aizliedz pieprasīt maksu par piespiedu “dāvanām”
1 diena

Lasītākie

IE
Ināra Egle
Latvijā
Deputātos mostas lokālpatriotisms – bet tikai vārdos
1 stunda
GP
Gunta Paavola
Pasaulē
Kā Andris Somijā būvē olimpisko stadionu. Pēc žurnālistu saceltā skandāla par neizmaksātajām algām un briesmīgo sadzīvi, situācija uzlabojas
1 stunda
LE
LETA
Dabā
Plus 30, sutīgs, negaisi, lietusgāzes, liela krusa un vētra – nākamās nedēļas laika prognoze
59 minūtes
LE
LETA
Pasaulē
Žurnāls: Vācijas labējā spārna ekstrēmisti izgājuši apmācību nometnē pie Sanktpēterburgas
1 stunda
VS
Viesturs Sprūde
Latvijā
1950. gada 5. jūnijā. Staļins atvēl Rīgai jaunu augstskolu
42 minūtes