“Daudziem jau skolā kaut kas ir aizlaists postā — pirmkārt, matemātika!” Ekonomists dalās pārdomās par jauniešu mācību izvēlēm 0
Mūsdienās pieaug interese par psiholoģiju un citām sociālajām zinātnēm, kas nereti izraisa diskusijas par sabiedrības attīstības virzieniem un jauniešu izvēlēm izglītībā. “Luminor” ekonomists Pēteris Strautiņš TV24 raidījumā “Kur tas suns aprakts?” dalās pārdomās par šīs tendences cēloņiem un pretstatu starp humanitārajām un eksaktajām zinībām.
Runājot par psiholoģijas popularitātes pieaugumu, Strautiņš saka: “Par to psiholoģijas popularitāti es savulaik dzirdēju tādu skaidrojumu, ka mēs esam posttotalitāra sabiedrība, ar ko vēsturiski ir daudz manipulēts. Tev ir tāda sajūta – ja tu iemācīsies psiholoģiju, tu varēsi manipulēt ar citiem.”
Viņš skaidro, ka pats zinību jomas dalītu tajās, kuru interesantums ir acīmredzams. Viņaprāt, ir viegli saprast, kāpēc cilvēkiem interesanta liekas komunikācijas vai psiholoģijas joma, bet grūtāk saprast, kāpēc interesantas ir eksaktās zinātnes, piemēram, matemātika. “Vairāk ir jāiemācās, pirms tu sāc saprast, ka tas ir interesanti,” izsakās ekonomists.
Pēc viņa domām, tas varētu būt iemesls, kāpēc mazāk cilvēku izvēlas mācīties šīs jomas. Viņš saka, ka jaunatne visā pasaulē ir palikusi slinka. “Daudziem jau skolā kaut kas ir aizlaists postā. Pirmkārt – matemātika! Ļoti bieži cepās, ka fiziku nemācās. Droši vien, ka viņiem ir taisnība,” uzskata Strautiņš.