Foto: F64

Dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts saņēmis EK neatkarīgā eksperta “JASPERS IQR” pozitīvu atzinumu 0

Eiropas Komisijas (EK) tehniskās palīdzības neatkarīgie eksperti (JASPERS Independent Quality Review) snieguši pozitīvu atzinumu par VAS “Latvijas dzelzceļš” projektu “Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Saskaņa pēc vārdiem: 5 vārdu pāri, kuriem, pēc mākslīgā intelekta domām, ir vislabākā saderība
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis” 67
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 8
Lasīt citas ziņas

Saņemot pozitīvu atzinumu no neatkarīgiem ekspertiem, projekta dokumentācija tiks iesniegta gala lēmuma pieņemšanai Eiropas Komisijā par projekta apstiprināšanu. Pēc pozitīva EK lēmuma saņemšanas tiks parakstīts līgums ar Centrālo Finanšu un līgumu aģentūru par projekta īstenošanu.

Dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts ir būtisks gan transporta un loģistikas nozarei, gan visas Latvijas tautsaimniecības globālajai konkurētspējai, turklāt tas sniegs būtisku ieguldījumu apkārtējās vides aizsardzībā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā atzīmē Eiropas dzelzceļu un infrastruktūras uzņēmumu kopienas (CER) izpilddirektors Libors Lohmans: “Ja dzelzceļa satiksmē būs augstāka kapacitāte, lielāki ātrumi un uzticamība – tas noteikti dos gaidītos rezultātus. Turklāt, netiek runāts vien par ekonomiskiem ieguvumiem. Dzelzceļš kļūst par zaļāku transporta veidu un tas padara “zaļāku” visu sistēmu.”

Projekta pirmais posms tiks īstenots ar Kohēzijas fonda līdzfinansējuma atbalstu 347 miljonu eiro apmērā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.2.1.specifiska atbalsta mērķa “Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti”, 6.2.1.1. pasākuma “Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija” ietvaros.

2018. gada rudenī noslēdzās iepirkums par pirmā posma projektēšanu un būvniecību. Iepirkuma 1. (kvalifikācijas) kārtā tika saņemti četri pieteikumi. Ņemot vērā īstenojamā projekta sarežģītību, turpinās piedāvājumu izvērtēšana. Dzelzceļa elektrifikācijas pirmā posma kopējās izmaksas plānotas 441 milj. eiro apmērā.

Kopumā dzelzceļa tīkla elektrifikācijas programmu iecerēts realizēt vairākos posmos:

– 1.posms: Daugavpils – Krustpils; Rēzekne – Krustpils – Rīga;
– 2.posms: Krustpils – Ventspils;
– 3.posms: esošā elektrificētā dzelzceļa tīkla rekonstrukcija.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.