Pirmais ar zaļo metanolu darbināmais konteinerkuģis ECO UMANDE Rīgas ostā

FOTO. Pirmais ar zaļo metanolu darbināmais konteinerkuģis ECO UMANDE Rīgas ostā 2

Ar pasaulē lielākās neatkarīgās konteinerpārvadājumu kompānijas X-Press Feeders kuģa ECO UMANDE ierašanos svinīgi atklāts pirmais zaļais kravu pārvadājumu maršruts no Rīgas ostas – Roterdama – Antverpene Brige – Klaipēda – Rīga – Roterdama, kurā kuģos tikai ar zaļo metanolu darbināmi konteinerkuģi.

Reklāma
Reklāma
“Saņēmu algas lapiņu, esmu šokā. Es starpbrīžos raudu!” Skolotāja sociālajos tīklos dalās ar realitāti, kas jāpacieš pedagogiem 23
TV24
“Kas ir šie cilvēki? Pēc studentiem viņi īsti neizskatās…” Pabriks rosina noskaidrot, kāpēc Latvijā vērojams trešo valstu imigrantu pieplūdums
Kokteilis
FOTO, VIDEO. Īsta sapņu pils! Baiba Sipeniece-Gavare ļauj ieskatīties savā mājā, ko uzcēlis viņas vīrs
Lasīt citas ziņas

Šis ir nākamais solis šogad aprīlī noslēgtajam saprašanās memorandam, ko Rīgas brīvostas pārvalde kopā ar vēl piecām Eiropas ostām Hamburgā parakstīja ar Singapūras konteinerpārvadājumu līniju X-Press Feeders par videi draudzīga kuģošanas koridoru izveidi un jūras pārvadājumu dekarbonizāciju Skandināvijā un Baltijas jūrā.

“Esam priecīgi un pagodināti uzņemt Rīgas ostā pirmo ar zaļo metanolu darbināmo konteinerkuģi. Pievienojoties X-Press Feeders un citām Eiropas ostām zaļu kuģošanas koridoru izveidē, paaugstinām Rīgas ostas efektivitāti, drošību un ilgtspēju. Vienlaikus apmierinām arī klientu augošās prasības pēc videi draudzīgākiem transporta risinājumiem, nodrošinot Rīgas ostas pievilcību jauniem kravu pārvadājumu maršrutiem un investīciju projektiem,” atklājot zaļo pārvadājumu maršrutu, sacīja Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Sandis Šteins.

CITI ŠOBRĪD LASA

Videi draudzīgu kuģošanas līniju ienākšana jūras pārvadājumos ir pagrieziena punkts ceļā uz ilgtspēju un nozares dekarbonizāciju, turklāt tas veicina arī alternatīvo enerģiju apguvi un zaļo tehnoloģiju ieviešanu Latvijā. “ECO UMANDE ierašanās Rīgas ostā simbolizē mūsu apņemšanos veidot zaļāku nākotni. Mēs esam gatavi būt par līderiem Baltijas jūrniecībā, ieviešot risinājumus, kas samazina emisijas un veicina ilgtspējīgu attīstību mūsu reģionā. Šis kuģis ir apliecinājums tam, ka Latvija var būt inovāciju dzinējspēks, kas veido jaunas iespējas mūsu ostām un reģiona ekonomikai,” uzsver Satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

Savukārt X-Press Feeders izpilddirektors Frensis Gohs (Francis Goh) ar metanolu darbināmā kuģa ienākšanu Rīgas ostā komentē sekojoši: “ECO UMANDE apliecina mūsu stingro apņemšanos mazināt emisijas un veicināt plašu metanola izmantošanu kuģu darbībā. Šis kuģis ir daļa no mūsu kompānijas visaptverošās stratēģijas, ilgtspējīgas kuģošanas veicināšanai. Sadarbojoties ar tādiem stratēģiski domājošiem partneriem kā Rīgas osta, mēs varam ieviest zaļos risinājumus plašā mērogā un pavērt ceļu efektīvākai un videi draudzīgākai kuģošanai pasaules jūrās.”

Kompānija X-Press Feeders ir lielākais neatkarīgais konteineru pārvadātājs pasaulē, kas darbojas Āzijā, Tuvajos Austrumos, Āfrikā, Karību jūras reģionā, Latīņamerikā un Eiropā. X-Press Feeders pārvalda vairāk nekā 100 kuģu floti, kas strādā vairāk nekā 180 ostās visā pasaulē. X-Press Feeders mērķis ir līdz 2050. gadam sasniegt nulles emisiju līmeni un kļūt par zaļāko jūras konteinerpārvadātāju.

Kuģis ECO UMANDE ir būvēts Ķīnā, kuģu būvētavā New Dayang Shipyard. Tā kravnesība ir 1260 TEU konteineru un garums ir 148 metri. Kuģis ir aprīkots ar duālās degvielas dzinējiem, kas var darboties ar konvencionālo degvielu vai zaļo metanolu, kas samazina siltumnīcefekta gāzu emisijas līdz 65%. ECO UMANDE ir viens no pirmajiem četriem kompānijas X-Press Feeders duālās piedziņas kuģiem, kuri tiek izmantoti Eiropā, nodrošinot reģionā pirmo fīderpārvadājumu tīklu, kas darbojas ar zaļo metanolu.

Konteinerkravas ir viena no galvenajām Rīgas ostas kravu grupām, šogad veidojot 28% no kopējā ostas kravu portfeļa. Pagājušais gads konteineru pārkraušanas ziņā Rīgas ostā tika noslēgts ar apjoma pieaugumu +9,8% pret 2022.gadu un rekordu – pirmo reizi vēsturē tika pārkrauts vairāk nekā 5 miljoni tonnu konteinerkravu. Arī šī gada apkopotie dati rāda, ka izaugsme konteinerkravu segmentā turpinās: 8 mēnešos ostā apkalpots 3,25 milj. tonnu konteinerkravu (321,1 tūkst. TEU vienību), kas ir par 1,4% vairāk nekā pērn.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.