Foto – Ieva Lūka/LETA

Izsludināts iepirkums “Rail Baltica” Salaspils kravu pārkraušanas termināļa projektam 0

Dzelzceļa projekta “Rail Baltica” īstenotāja Latvijā SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” izsludinājusi iepirkumu par “Rail Baltica” kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceri un precizējošas ietekmes uz vidi novērtējumu, informē Satiksmes ministrija.

Reklāma
Reklāma
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 skaitļiem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro
TESTS prātvēderiem: ja zini atbildes uz vismaz 8 jautājumiem, tev ir pārsteidzoši attīstīts intelekts
Lasīt citas ziņas

Konkurss norisināsies divos posmos – kandidātu atlase un uzaicināto kandidātu iesniegto pieteikumu piedāvājumu vērtēšana, kam sekos līguma slēgšanas tiesību piešķiršana.

Pieteikumus var iesniegt tikai elektroniski Elektroniskās iepirkumu sistēmas e-konkursu apakšsistēmā līdz 20. septembra plkst.14.

CITI ŠOBRĪD LASA

Paredzēts, ka Salaspils kravu pārkraušanas termināļa teritorija aptuveni 150 hektāru platībā robežosies ar “Rail Baltica” pamatlīniju aptuveni septiņu kilometru garumā. Tajā būs gan Eiropas standarta sliežu platuma (1435 milimetri) infrastruktūra, gan viens 1520 milimetru sliežu ceļa savienojums. Projekta termināļa veiksmīgs risinājums nodrošinās “Rail Baltica” Salaspils Intermodālā loģistikas centra aptuveni 500 hektārus plašās teritorijas turpmāko attīstību.

Salaspils kravu pārkraušanas termināļa galvenā funkcija būs nodrošināt kravu pieņemšanu, nosūtīšanu un loģistiku.

Terminālī plānots nodrošināt šādus pamatpakalpojumus ar konteineru kravām: dzelzceļš-dzelzceļš gan Eiropas standarta sliežu platuma (1435 milimetri) vilcieniem, gan 1520 milimetru sliežu platuma vilcieniem; dzelzceļš-autotransports; dzelzceļš-konteineru krautne; savienojums ar ostām un lidostām.

Tāpat kravu pārkraušanas termināļa teritorijā plānots attīstīt pārvadājumus, vilcienu sastāvu apstrādi, kuri pārvadā kravas automašīnas pilnībā vai puspiekabes, tādejādi nodrošinot servisu autopārvadātājiem un zonu daudzfunkcionālu noliktavu izvietošanai.

Iepirkuma līgums tiek līdzfinansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI).

Uzņēmums “Eiropas dzelzceļa līnijas” ir starptautiskā dzelzceļa projekta “Rail Baltica” ieviesējs Latvijā. Tā atbildībā ir stacijas izbūve lidostā “Rīga” un Rīgas Centrālās stacijas pārbūve.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Reklāma
Reklāma

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.