Krievijas propaganda arī bieži stāsta, ka baltieši un citas NATO valstis ir tikai ASV marionetes – ko liek, to dara. 76


Šis mīts vairāk ir domāts Krievijas “iekšējai lietošanai”. Lai gan patiesībā ir bijis pretēji – baltieši bieži prasījuši daudz aktīvāku Rietumu rīcību pret Krieviju, kamēr amerikāņi mierinājuši, ka viss ir kārtībā, nav jābaidās. Tāpat ASV nereti ir atbalstījušas liberālāku pieeju pilsonības un valodas politikā, par spīti iebildumiem, ka Krievija to mēģina izmantot politiskiem mērķiem. Ļoti labi, ka tagad saņemam atbalstu militārā ziņā, bet šī nav vienīgā “frontes līnija”. Arī informatīvajā karā pretestība būtu jāveicina.

Reklāma
Reklāma
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis”
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 4
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 86
Lasīt citas ziņas

“Slepenie ieroči” ir tēma, ar ko Krievijas “militārie eksperti” ne vien biedē, bet arī lielās. Medijos ir bijusi informācija, ka Krievijā it kā radīts kāds jauns, varens ierocis, kas tuvākajā laikā pamatīgi mainīšot spēku samēru pasaulē.

Pēc Krimas aneksijas Putins sevi daļēji ievedis izolācijā. Vēlāk dažādos starptautiskos pasākumos bija labi redzams, ka viņš ir pastumts malā. Krievijai tāda pozīcija īsti neder, tā grib būt ekonomiski iesaistīta. Vietu pie sarunu galda viņi grib panākt ar biedēšanu – “ja turpināsiet mūs ignorēt, mēs savārīsim ziepes, jo mums ir ļoti bīstami ieroči”. Diemžēl arī Latvijā daudzi sāk pieslēgties šai līnijai un runā, ka vajadzētu dialogu. Bet kādu un par ko? Dialogu jau var veidot arī ar huligānu, bet tur nekas labs nesanāks, pirms viņš nemainīs savu attieksmi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vēl vienu viltus ziņu par Latviju un NATO saviem skatītājiem izplatīja Krievijas kanāls “Rossija 24”. Lai parādītu to negatīvā gaismā, tika izmantoti pat “aktieri” – piemēram, par “satraukto” Ādažu iedzīvotāju uzdota kāda televīzijas reportieres paziņa. Cits piemērs – medijos tiek izplatītas vecas bildes, kurās ārvalstu kareivji pērk alu, ar mājienu, ka viņi te brauc tikai piedzerties un izklaidēties.

Mērķis ir noskaņot Latvijas iedzīvotājus – gan latviešus, gan krievus – pret ārvalstu karspēka klātbūtni. Neizslēdzu, ka varētu sekot arī citas provokācijas, lai izraisītu konfliktus. Protams, karavīri ir tikai cilvēki, un tā ir amatpersonu atbildība, lai no šādām situācijām izvairītos. Ir jāņem vērā realitāte – daļa Latvijas iedzīvotāju dzīvo citā – Rietumiem naidīgā – informatīvajā telpā.

Un vēl viena viltus ziņa, ko varētu dēvēt par propagandas klasiku: Baltijas valstu snaiperes, kas atgriezušās un tagad uzdarbojas Donbasā. Kāpēc tiek atdzīvināti šie tēli?

Šis mīts radās Čečenijas kara laikā – “baltās zeķbikses”, “baltie cimdi”… Propagandisti biežāk strādā ar jau iepriekš izdomātiem tēliem, jo tie jau ir nostiprinājušies publikas apziņā. Tieši šā iemesla dēļ parasti skan pārmetumi par “nacisma” vai “fašisma” atdzimšanu, jo sabiedrībai šiem apzīmējumiem jau ir skaidra nokrāsa. Ja izdomās ko jaunu, vēl nav zināms, vai tas aizies.

Sadarbībā ar

RAKSTU SĒRIJU “ATMASKOTS” MEKLĒJIET ŠEIT

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.