Jaunā sistēma dzen stresā visus. “Šodien klasesbiedrs ar 39 temperatūru nāca uz skolu, lai uzrakstītu darbu. Nopietni?!?” 74
“Mīļie vecāki! Ja bērns ir slims, tad viņam jāpaliek mājās nevis jāiet uz skolu rakstīt pārbaudes darbu! Dēls stāsta, ka šodien viens klasesbiedrs ar 39 temperatūru nācis uz skolu, lai uzrakstītu darbu. Nopietni?!?” Par šo īpaši skolu semestra noslēgumā aktuālo tēmu izvērtusies diskusija vietnē Threads.
Mūsdienu izglītības sistēmā arvien biežāk rodas situācijas, kurās skolēni un arī viņu vecāki izjūt spēcīgu stresu pat ne par katru nokavēto mācību dienu, bet katru stundu. Bailes nevis no nezināšanas, bet no sekām: neuzrakstīta pārbaudes darba, vienīgās atzīmes semestrī, NV vai sarežģītas pārrakstīšanas procedūras. Rezultātā daudzi bērni uz skolu dodas arī slimi, jo kavējums šķiet bīstamāks par risku veselībai, kā arī leicina ieraksts socvietnē.
Īpaši spilgti tas izpaužas semestra noslēgumā, kas sakrīt ar vīrusu sezonu, kad sabiedrībā vienlaikus tiek aicināts palikt mājās, ja esi slims vai slikti jūties, bet skolās realitātē tas var nozīmēt “akadēmisku sodu” – bērni izjūt spiedienu nepalaist garām neko.
Arī pieaugušie šajā sistēmā nav pasargāti no stresa – vecāki ir spiesti izvēlēties starp atbildīgu rīcību sabiedrības priekšā un bailēm par bērna sekmēm. Tas rada sajūtu, ka cilvēciskums ir pakārtots noteikumiem. Lūk, komentāru izlase zem šī ieraksta!
“Pag, ir rītdiena, parītdiena un semestris beidzās. Un ja tā ir vienīgā atzīme semestrī? Neatbalstu slima cilvēka iešanu uz skolu, bet izglītības sistēma ir novesta līdz kliņķim un nabaga skolēnus velk līdzi..”
“Diemžēl, bet tā ir realitāte. Pārbaudes darbu vēlāka rakstīšana ir kļuvusi tik sarežģīta, ka bērni ir gatavi iet slimi, lai tikai pēc tam nebūtu tam murgam jāiet cauri. Nupat Fb bija diskusija tieši par šo tēmu.”
“Redzot attieksmi no dažiem skolotājiem, nebrīnos. Decembris – gripa, vīrusi, bet PD ir svarīgāki (lasīt ar sarkasmu)! Citādi NV semestrī.”
“Es visus 12 gadus skolā gāju absolūti slima ar 39 t uz tiem darbiem, lai nekrātos parādi, izņemot ja miru nost. Ta,k ja neuzraksta, var palikt uz otru gadu, pietiek drusku nokavēt vielu un visa tava dzīve pagalam!”
“Ir bijis līdzīgi, bērns uz 3 dienām apkrita ar temperatūru, 6 nv – labot neļāva.”
“Tā nedrīkst būt! Pārbaudes darbs, kas nav uzrakstīts, piemēram, slimības dēļ ir jāuzraksta 2 nedēļu laikā kopš atgriešanās skolā. Ja darbs netiek uzrakstīts 2 nedēļu laikā, tad gan nv nav labojams.”
“Tā tagad ir jaunā dzīves realitāte. Ļoti daudzi pedagogi izvairoties principiāli no iespējas ļaut uzrakstīt. Vēl arī, daudziem pedagogiem vienkāršāk esot dot mācību gada beigās līdzīgi kā eksāmenu, kompleksu pārbaudes darbu (kuram vēl jāpiesakās savlaicīgi).”
“Izglītības sistēma ir ļoti nepretīmnākoša, proti, mums lielos tempos mācību viela tiek mācīta uz priekšu un jaunieši pēc 2 ned mājās veseļošanās vienkārši nespēj PD uzrakstīt pozitīvi + konsultācijās kopā parasti ir daudz cilvēku, no dažādām klasēm un ir grūti burzmā koncentrēties.”
“Tur jau skolas vaina. Sen ļoti sen man skolotāja neticēja, ka biju nedēļu ar ļoti nejauku saslimšanu, ka enerģijas nebija. Spīta pēc neļāva rakstīt pārbaudes darbu, bet ielika 2. Un ielika arī galā to. Tajā gadā jaunais likums neļāva tikt pārceltam uz nākošo klasi, bet beigās labi – aizbraucu vidusskolu pabeigt Anglijā.”



