Foto – LETA
Foto – LETA
Dārzu un parku ansamblis “Lielie kapi” ar memoriālām celtnēm.

Kā “Delna” ieguva 354 000 par “kapu tramvaja” projekta uzraudzību 0

Sabiedrība par atklātību “Delna” skaidro 354 000 saņemšanu par “kapu tramvaja” projektu uzraudzību. Šāda summa ir daudz lielāka nekā līdzšinējie organizācijas ikgadējie ieņēmumi. Šī nauda nāks no Eiropas Komisijas, nevis “Rīgas satiksmes” vai Rīgas domes, tādējādi nekādā veidā netiek ietekmēta “Delnas” neatkarība, uzsvērts paziņojumā. Nauda pa daļām tiks saņemta četru gadu laikā.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Lai gan “Rīgas satiksmes” projekts par Skantes tramvaja līniju jeb tautā sauktu “kapu tramvaju” nav apstiprināts un vēl nav zināms, vai tas iegūs ES fondu finansējumu, pirmo naudas daļu “Delna” jau ir saņēmusi, kas tiekot tērēta administratīviem izdevumiem un apmācībām. Ja “Rīgas satiksmes” projekts netiks apstiprināts, naudas pārskaitījumi tikšot pārtraukti.

Organizācija skaidto, ka 2015.gada martā Eiropas Komisija sadarbībā ar starptautisko pretkorupcijas organizāciju “Transparency International” (TI), kuru Latvijā pārstāv “Delna”, parakstīja vienošanos par Integritātes pakta pilotprojekta īstenošanu 11 ES dalībvalstīs. Pilotprojektā tiek uzraudzīti 17 dažādi ES fondu atbalstīti projekti no kuriem pieci ir saistīti ar transporta nozares attīstību. Pēc “Delnas” uzsvērtā, starptautiskā prakse rāda, ka šādas sadarbības rezultātā sākotnēji plānotie izdevumi tiek samazināti par 30%.

CITI ŠOBRĪD LASA

Apstiprinot Integritātes pakta pilotprojektu, dalībvalstis tika lūgtas izvirzīt iespējamos uzraugāmos projektus. Eiropas Komisija uzrunāja dalībvalstu atbildīgās ministrijas, Latvijas gadījumā Finanšu ministriju, kura ieteica tieši “Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības” projekta iespējamu uzraudzību, ja šāds projekts tiktu apstiprināts.

“”Delnas” klients un finansētājs ir Eiropas Komisija, nevis “Rīgas satiksme” vai Rīgas Dome, tādējādi nekādā veidā netiek ietekmēta Delnas neatkarība. Delna regulāri atskaitās un atskaitīsies par projekta attīstības gaitu. “Delnai” kā vienai no projekta īstenotājorganizācijām no šiem Eiropas Komisijas līdzekļiem četru gadu laikā tiks piešķirti ne vairāk kā 356 731 eiro, par ko tiks maksāta atlīdzība darbiniekiem, piesaistīti juridiskie un būvniecības eksperti, eksperti plānoto 12 tramvaju iepirkuma uzraudzībai, kā arī tiks segti citi ar projekta uzraudzību saistītie izdevumi, t.sk. organizējot publiskas diskusijas un citus pasākumus, lai informētu sabiedrību par projekta attīstības gaitu,” naudas izlietojumu skaidro “Delna”.

Kopējais projekta mērķis ir piesaistīt neatkarīgu nevalstisku organizāciju, kura piedalās ES fondu izlietojuma uzraudzībā, lai preventīvi novērstu līdzekļu neatbilstošu izlietojumu un pārkāpumus iepirkumos, t.sk. uzraugot arī ar projektu saistītos “apakšuzņēmumu” darījumus.

“Rīgas satiksmes” iesniegto projektu šobrīd vērtē Centrālā finanšu un līgumu aģentūra. Kopējās projekta izmaksas tiek lēstas 123 miljonu eiro apmērā. No ES fondiem tiek cerēts iegūt 70 miljonus.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.