
“Kāpēc Rīgas centrs tā jāpārvērš? Nu, forši. Esam atpalikuši par 30 gadiem!” Iedzīvotāji saplūcas par galvaspilsētas pārmaiņām 0
Rīga nekad nav gatava – šo teikumu mēs visi reiz esam dzirdējuši. Par ielu remontu runāt labāk nesākt, bet šoreiz aizkaitinājumu radījusi jauna problēma – arvien vairāk ielu pārtop par terasēm, gājēju ielām, pop-up kafejnīcu stacijām, kur noteicēji paliek gājēji, ne autovadītāji.
Normunds dusmīgs X raksta: “Es nekur nevaru atrast, kāpēc Rīgas centra ielas ir jāpārvērš par kafejnīcām? Var kāds paskaidrot, kāds ir vēstījums? Turpmāk uz ielas būs svarīgāk dzert kafiju nevis braukt pa to? Es neironizēju.”
Es nekur nevaru atrast, kāpēc Rīgas centra ielas ir jāpārvērš par kafejnīcām? Var kāds paskaidrot, kāds ir vēstījums? Turpmāk uz ielas būs svarīgāk dzert kafiju nevis braukt pa to? Es neironizēju.
— Normunds Namnieks 🎷 (@2N_ICEBOX) September 20, 2025
Komentāros cilvēki gan piekrīt, gan ir tieši pretējās domās.
“Kāpēc ne? Forši, ja tiek uzveidotas vietas cilvēkiem, kur satikties un izbaudīt dzīvi. Auto palēnām tiks izdzīts ārā no pilsētām. Tāda ir tā tendence. Tu uz mani vari rāties cik gribi, bet visur pasaulē tiek samazināti ātrumi, veidotas vienvirziena ielas, limitēta iebraukšana, velo/autobusa joslas… un āra kafejnīcas,” kāds komentētājs raksta.
Uz ko ieraksta autors atbildējis: “Nē, nu, forši būtu to darīt uz lidostas skrejceļiem. Kāpēc ne? Rīgai nevajadzētu raudāt, ka tā zaudē iedzīvotājus. Iela ir domāta braukšanai, kafejnīca – sēdēšanai. Tam nevajadzētu būt pārāk grūti. Es nerājos nemaz. Samazināti ātrumi nenozīmē uz ielas salikt puķupodus un dzert kofe. Realitātē nez vai pats fanotu par tādu huiņu, ja pie savas mājas nevarētu piebraukt ar auto, sievai divi sīči uz dārziņu, skolu būtu jāved aiz rokas caur kafejnīcām.”
Pastaigas pa ielām, kafejnīcas, mazi veikaliņi, grāmatnīcas, satikšanās, parunāšanās – nezinu, ko vēl piebilst. Tiklīdz uzsvars uz auto, tā visa nav.
Ne jau visām ielām tādām jābūt, bet kāpēc ne?— Inga Paparde (@papardella) September 21, 2025
Redz, Rīgas centra ielas, lai gan ir būvētas satiksmei, taču ne automašīnām. Pilsēta atgūst, to, ko ar tik vieglu roku savulaik atdevusi – ielas publisko telpu kā vietu, kur patīkami uzturēties, ne izbrāzties tai cauri ar auto. pic.twitter.com/8S6FpXmM7G
— causa (@ribentrops) September 21, 2025
Tā ir LGBT BLM VEGAN GREEN un citu sūdu light start versija.
Tie, kas šo ievieš ir tie paši, kuri izdomāja mobing un bulling jēdzienu, jeb, kā saka @E_Stendzenieks, tie kuriem pa muguru sita ar fizkultūras maisiņu.— AndaRejas (@LapinsAndrejs) September 20, 2025
“Ielas nav tikai braukšanai, protams, ka tās ir arī staigāšanai un sēdēšanai,” komentāros raksta.
Dace norāda: “Tā ir patoloģiska vēlme izrādīties, cik esam eiropeiski un bezgala laimīgi, ēdot putekļos, līdzpilsoņu, baložu un kaiju skaudīgo skatu pavadīti.”
Kristaps nesaprot, jautājot: “Tāpēc ka tiem kas dzīvo Rīgas centrā ir ērti pa tā ielām pārvietoties ar kājām un velo, par to kā jūtas tie kuri nedzīvo Rīgas centrā viņiem ikdienā un pieņemot lēmumus nav satraukuma.”
Arnolds savukārt aicina: “Saņemies, visā pasaulē tā ir, mēs esam atpalikuši 30 gadus.”
Piekrītu !
Pamēģini te izbraukt ar ričuku.
Bruģis izkrata visas iekšas, piedzērušies tūristi visas brauktuves platumā, vēl ļauj parkot auto.
Grēcinieku un Audēju ielām jābūt asfaltētām, bez auto, bez terasēm, tām ir jābūt veloielām ❗@PilsCilvekiem pic.twitter.com/A4WnCTocyC
— Nepareizais Emuārs (@n_karklinz) September 21, 2025
Vai vairāk ielu būtu jāpārveido par gājēju ielām?