
“Kāruma” krīze Latvijā?! Cilvēki no dažādām vietām ziņo par saskābušiem biezpiena sieriņiem, kuri nopērkami veikalos 0
Sociālajos tīklos plašu rezonansi izraisījis kādas sievietes ieraksts, kurā viņa dalās ar nepatīkamu pieredzi pircējas lomā. Pēc kārtējā veikala apmeklējuma Tukuma “Maximā” viņa bija iepriecināta, ieraudzījusi kārdinošu akciju iecienītajiem “Kārumiem” – banānu garšas biezpiena sieriņiem. Taču patīkamais pirkums izvērtās par rūgtu vilšanos.
“Pirms kādas stundas Tukuma Maxima pamanīju Kārumus. O, banānu, man garšo! Un tikai 13 centi! Super, paņemšu divus,” raksta sieviete sociālajā medijā “Thread”.
“Mājās uztaisu kafiju, tūlīt baudīšu desertu un… Kārumi nav ēdami! Pilnīgi saskābuši – tik ļoti, ka metami ārā. Abi divi. Nu kā? Kā tādus drīkst pārdot?”
Sieviete arī piebilda, ka ne jau par 26 centiem bija žēl, sajūta esot kā apmānītai. Ieraksts ātri piesaistīja citu sociālo tīklu lietotāju uzmanību un rosināja diskusiju par pārtikas kvalitāti, uzglabāšanu un veikalu atbildību.
“Telpās silts – produkti bojājas…”
Vairāki komentētāji centās izskaidrot iespējamos iemeslus, kāpēc situācija varēja rasties.
“Ticamāk, kāds bija nometis citā vietā, tā cilvēki dara. Un darbinieks aiznesa pareizā vietā. Bet tik siltā laikā telpās produkti bojājas, ja nepareizi uzglabā,” raksta kāda komentētāja.
Taču pati ieraksta autore uz šo pieņēmumu atbildēja: “Tur bija vesela kaudze ar tiem Kārumiem ar krietni samazinātu cenu, no kuriem paņēmu divus. Kāda iespēja, ka tieši tos divus kāds iepriekš bija paņēmis, nolicis citur un tad darbinieks atgriezis vietā?”
Līdzīgas pieredzes – ne tikai Tukuma “Maximā”
Izrādās, šī nav atsevišķa situācija. Daudzi komentētāji dalījās ar līdzīgu pieredzi, tostarp arī citos veikalos.
“30 min atpakaļ man bija tieši identiska situācija ar tieši šo pašu banānu Kārumu. Tikai pirkti Mego – arī bija ledusskapī divas kastes. Nodomāju, moš tā ir jābūt, jo nebiju provejusi tieši šo,” raksta cita sieviete.
Kāds vīrietis piebilst: “Zinu, ka tas nav mierinājums, bet arī ir trāpījušies saskābuši Kārumi, kam derīguma termiņš gan vēl vismaz nedēļu. Vakar Maximā pirktie banānu sieriņi ar šodienas termiņu gan bija labi! Jūsējiem visdrīzāk veikalā bijusi kāda kļūda uzglabāšanā.”
Vēl kāda lietotāja dalās ar stāstu, kas arī noticis Tukumā: “Burtiski pirms pāris dienām bija identiska situācija. Nopirku mazajā Maxima draudzenei bezlaktozes sieriņus. Datums vēl bija OK. Pagaršojām un konstatējām – saskābuši. Un nevis viens, bet vairāki.”
Runa nav par naudu, bet par attieksmi
Lai gan runa ir par nelielu pirkumu un niecīgu cenu, komentāros izskanēja būtiska atziņa – cilvēkus kaitina nevis finansiālais zaudējums, bet attieksme un produkta kvalitāte. “Ne jau par tiem centiem ir stāsts,” uzsver diskusijas dalībnieki.
Ko darīt līdzīgās situācijās?
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) aicina iedzīvotājus par neatbilstošu pārtiku ziņot – vai nu pašā veikalā, vai tieši dienestam. Pat tad, ja summa ir neliela, būtiska ir informācijas nodošana, lai novērstu līdzīgas situācijas nākotnē.
Patērētājiem jāsaglabā pirkuma čeks un jāfotografē neatbilstošais produkts, ja ir vēlme panākt kompensāciju vai ierosināt pārbaudi.
La.lv lūdza komentāru arī “Maxima” pārstāvjiem.
