Nils Sakss Konstantinovs
Nils Sakss Konstantinovs
Foto: Evija Trifanova/LETA

Konstantinovs: Latvijā ar sabiedrisko transportu brauc zināms sociālais slānis. Varbūt jāpalielina biļetes cena, lai piešķirtu tam prestižu 0

Vācijā krasi tiek samazinātas sabiedriskā transporta biļešu cenas – 9 eiro par mēnešbiļeti, tādējādi cenšoties mainīt pilsoņu paradumus. Vai Latvijā tāds solis būtu iespējams?

Reklāma
Reklāma
“Tu padarīji mana desmitgadīgā dēla dienu neaizmirstamu!” Ādažos kāds svešinieks no sirds iepriecinājis zēnu, kurš nupat nopircis makšķeri
“Es nerunāju latviski!” Tūrists no Šveices, kurš apguvis latviešu valodu, sašutis, ka vairākās kafejnīcās nevar veikt pasūtījumu valsts valodā 158
13 noslēpumi, kas franču sievietēm ikdienā ļauj izskatīties tik satriecoši 11
Lasīt citas ziņas

“Šis ir tas piemērs, kuru noteikti nevar nekādā veidā pārņemt, tāpēc ka Latvijā nav tādas problēmas, ka cilvēki nebrauktu ar sabiedrisko transportu tāpēc, ka tas būtu pārāk dārgs,” TV24 raidījumā “Preses klubs” komentāru sniedz Nils Sakss Konstantinovs, Pusaudžu un jauniešu psihoterapijas centra vadītājs.

Viņš skaidro, ka Latvijā ar sabiedrisko transportu brauc cilvēki, kuriem jau ir vismazāk naudas – ir ļoti liela sabiedrības daļa, kuras apziņā braukšana ar sabiedrisko transportu vai braukšana ar privāto transportu ir milzīgs statusa solis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Sabiedrībā tomēr arī pastāv viedoklis, ka sabiedriskais transports ir vairāk vai mazāk zināma sociālā slāņa – skolēni vai cilvēki, kuri pelna maz naudas – pārvietošanās veids.

Konstantinovs pats dzīvo Jūrmalā un viņam patīk braukt ar vilcienu, bet tas, ko viņš tur redz – tie ir cilvēki, kuri nevar atļauties braukt ar mašīnu.

Viņš pieļauj, ka mūsu gadījumā varbūt vajadzētu darboties pretējam principam. “Vajadzētu sabiedriskā transporta biļetei kļūt dārgākai, jo tas piešķirtu tam zināmu prestižu, vērtību,” viņš spriež.

SAISTĪTIE RAKSTI