Konstantinovs: Latvijā ar sabiedrisko transportu brauc zināms sociālais slānis. Varbūt jāpalielina biļetes cena, lai piešķirtu tam prestižu 0

Vācijā krasi tiek samazinātas sabiedriskā transporta biļešu cenas – 9 eiro par mēnešbiļeti, tādējādi cenšoties mainīt pilsoņu paradumus. Vai Latvijā tāds solis būtu iespējams?

Reklāma
Reklāma
WSJ: Izraēla Irānā divu dienu laikā panāca to, ko Krievija 3 gados nespēja sasniegt Ukrainā 134
Kokteilis
Lauvas ir lepni, Dvīņi – aizmāršīgi: kā kura zodiaka zīme audzina savus bērnus
Brīdina par iespējamu katastrofu: Eiropu klusi iekaro “supermonstru” armija, kas posta ceļus un elektroapgādi
Lasīt citas ziņas

“Šis ir tas piemērs, kuru noteikti nevar nekādā veidā pārņemt, tāpēc ka Latvijā nav tādas problēmas, ka cilvēki nebrauktu ar sabiedrisko transportu tāpēc, ka tas būtu pārāk dārgs,” TV24 raidījumā “Preses klubs” komentāru sniedz Nils Sakss Konstantinovs, Pusaudžu un jauniešu psihoterapijas centra vadītājs.

Viņš skaidro, ka Latvijā ar sabiedrisko transportu brauc cilvēki, kuriem jau ir vismazāk naudas – ir ļoti liela sabiedrības daļa, kuras apziņā braukšana ar sabiedrisko transportu vai braukšana ar privāto transportu ir milzīgs statusa solis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Sabiedrībā tomēr arī pastāv viedoklis, ka sabiedriskais transports ir vairāk vai mazāk zināma sociālā slāņa – skolēni vai cilvēki, kuri pelna maz naudas – pārvietošanās veids.

Konstantinovs pats dzīvo Jūrmalā un viņam patīk braukt ar vilcienu, bet tas, ko viņš tur redz – tie ir cilvēki, kuri nevar atļauties braukt ar mašīnu.

Viņš pieļauj, ka mūsu gadījumā varbūt vajadzētu darboties pretējam principam. “Vajadzētu sabiedriskā transporta biļetei kļūt dārgākai, jo tas piešķirtu tam zināmu prestižu, vērtību,” viņš spriež.

SAISTĪTIE RAKSTI