Lai taromāts atpazītu un pieņemtu depozīta taru, tai jābūt marķētai ar Latvijas depozīta simbolu, turklāt PET pudeles, tāpat kā skārdenes nedrīkst būt saplacinātas.
Lai taromāts atpazītu un pieņemtu depozīta taru, tai jābūt marķētai ar Latvijas depozīta simbolu, turklāt PET pudeles, tāpat kā skārdenes nedrīkst būt saplacinātas.
Publicitātes foto

Latvijā aprīlī tirgū laisti 27 miljoni depozīta iepakojuma vienību 0

Latvijā aprīlī dzērienu ražotāji tirgū laida 27 miljonus depozīta iepakojuma vienību, kas ir par 48% vairāk nekā martā, aģentūrai LETA pavēstīja SIA “Depozīta iepakojuma operators” (DIO) pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Tostarp tirgū aprīlī visvairāk laistais PET iepakojums, veidojot 51%. Metāla iepakojumā jeb skārdenēs aprīlī veidoja 26% depozīta produktu, atkārtoti uzpildāmajās stikla pudelēs bija iepildīti 18%, bet vienreiz lietojamās stikla pudelēs – 5% produktu.

Kopumā no depozīta sistēmas darbības sākuma februārī tirgū laisti vairāk nekā 49 miljoni ar depozīta zīmi marķētu produktu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt tirgotāji lēmuši no 1.maija dzērienu iepakojumus bez depozīta zīmes no piegādātājiem vairs nepieņemt, lai, noslēdzoties pārejas periodam, kas ilgs līdz 31.jūlijam, veikalu plauktos atrastos tikai ar Latvijas depozīta zīmi marķēti produkti.

DIO pārstāvji norādīja, ka strauji pieaug arī nodoto depozīta iepakojumu skaits, kas trīsarpus mēnešu laikā sasniedzis 14 miljonus vienību, savukārt aprīlī, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, pieņemtā iepakojuma apmērs ir palielinājies četras reizes.

Apkopotie dati liecina, ka martā vienā depozīta punkta apmeklējuma reizē nodoti vidēji pieci depozīta iepakojumi, savukārt maijā – vidēji 12.

DIO valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis pauž, ka ar depozīta zīmi marķēto produktu skaits strauji pieaug, savukārt jaunas nemarķētās produkcijas piegāde uz tirdzniecības vietām tiek pārtraukta, kas nozīmē, ka iedzīvotāji arvien mazāk saskarsies ar situācijām, kad tiek iegādāts dzēriena iepakojums bez depozīta zīmes, ko depozīta sistēmā nav iespējams nodot.

Jau vēstīts, ka 2022.gada 1.februārī Latvijā darbību sāka depozīta sistēma dzērienu iepakojumiem.

Depozīta sistēmā var nodot stikla, PET un metāla (skārdenes) bezalkoholisko, visu veidu alus un citu alkoholisko (zem 6%) dzērienu iepakojumus. Par katru nopirkto depozīta iepakojumu iedzīvotājam jāiemaksā depozīts 0,1 eiro apmērā, ko pēc iepakojuma nodošanas var saņemt atpakaļ, ja uz nododamā iepakojuma ir nolasāma speciālā atpazīstamības zīme un svītrkods, kā arī iepakojums ir iztukšots.

Līgums ar depozīta iepakojuma operatoru ir obligāti jāslēdz pārdevējiem par tirdzniecības vietām valstspilsētās, kuru tirdzniecības zāles platība ir vienāda vai lielāka par 300 kvadrātmetriem, kā arī par tirdzniecības vietām citās administratīvajās teritorijās, kuru tirdzniecības zāles platība ir vienāda vai lielāka par 60 kvadrātmetriem.

Reklāma
Reklāma

Valsts vides dienests konkursā dzērienu iepakojumu depozīta sistēmu uz septiņiem gadiem nolēma uzticēt kompānijai “Depozīta iepakojuma operators”.

SAISTĪTIE RAKSTI