“Rail Baltica” vizualizācija.
“Rail Baltica” vizualizācija.
Publicitātes foto.

Latvija atmaksās Lietuvai un Igaunijai “RB Rail” darījumos iemaksātos PVN miljonus 0

Ministru kabinets (MK) trešdien atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) rosinājumu Lietuvai un Igaunijai atmaksāt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) summu, kas Latvijas valsts budžetā no abām valstīm nonākusi Baltijas valstu kopuzņēmuma AS “RB Rail”, kas izveidots dzelzceļa projekta “Rail Baltica” īstenošanai, darījumos.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 65
Lasīt citas ziņas

Valdība trešdien uzklausīja informatīvo ziņojumu “Par risinājumu pievienotās vērtības nodokļa kompensēšanai Igaunijai un Lietuvai “RB Rail” veikto aktivitāšu ietvaros”.

90% darījumu notiek Latvijā

SM skaidroja, ka “RB Rail” ir Latvijā reģistrēts komercuzņēmums, tāpēc 90% tā iepirkumu tiek veikti Latvijas teritorijā, bet Igaunijas un Lietuvas teritorijās, kurās atrodas “RB Rail” filiāles, kopā tiek veikti 10% iepirkumu, katrā no tām veicot aptuveni 5%.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tādējādi arī 90% PVN, kuru ir finansējusi Eiropas Komisija (EK), Igaunija, Latvija un Lietuva, tiek iemaksāti Latvijas valsts budžetā. “RB Rail” ir informējis SM, ka, īstenojot “Rail Baltica” horizontālās aktivitātes, laika posmā no 2020.gada līdz 2022.gadam PVN maksājumu veidā Latvijas valsts budžetā tiks iemaksāti 8 015 914 eiro, bet Igaunijas un Lietuvas budžetos attiecīgi plānots iemaksāt tikai 890 657 eiro.

Satiksmes ministrija izstrādās kompensācijas kārtību

SM skaidroja, ka vajadzīgs rast risinājumu par Latvijas valsts budžetā iemaksātā PVN, kuru ir finansējusi EK, Igaunija, Latvija un Lietuva, atgriešanu “Rail Baltica” projektā, kā arī Lietuvas un Igaunijas budžetos.

Lai sāktu jautājuma risināšanu, SM rosināja likumprojektu “Par valsts budžetu 2020.gadam” papildināt ar pantu, kas nosaka PVN maksājumus Igaunijai un Lietuvai, kas ieskaitīti Latvijas budžetā, īstenojot “RB Rail” aktivitātes.

Līdz ar to SM uzdots izstrādāt un līdz 2020.gada 5.martam iesniegt MK likuma panta priekšlikumā noteikto kārtību, ievērojot, ka Latvija veic kompensācijas maksājumu Lietuvai un Igaunijai par “RB Rail” veiktajām aktivitātēm, kas ekvivalents “RB Rail” veiktajiem neatgūstamajiem PVN maksājumiem Latvijas valsts budžetā, un ka kompensācijas izmaksa tiek veikta, ja Lietuva un Igaunija ievieš analogu regulējumu, kas nodrošina kompensāciju par Latvijas finansētajiem neatgūstamajiem PVN maksājumiem šajās valstīs.

Uzziņa:

“RB Rail” ir Latvijas, Lietuvas un Igaunijas kopuzņēmums, kas izveidots, lai koordinētu “Rail Baltica” projekta īstenošanu. “RB Rail” ir atbildīgs par dzelzceļa projekta izstrādi, būvniecību un mārketinga aktivitātēm. Kompānijas akcionāri ir Latvijas “Eiropas dzelzceļa līnijas”, Igaunijas “Rail Baltica Estonia” un Lietuvas “Rail Baltica statyba”.

Reklāma
Reklāma

Jau ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.