Foto: f64

“Latvijas dzelzceļš” uzsāk publisku diskusiju par gaidāmās pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu 0

VAS „Latvijas dzelzceļš” plāno līdz 2022.gadam modernizēt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru un 22 dzelzceļa stacijas vai pieturas punktus un tajās ietilpstošās pasažieru platformas jeb peronus.

“Azov vienība uz turieni gāja ne jau tādēļ, lai padotos gūstā.” Rajevs par Mariupoles turpmāko likteni
VIDEO. “Dzimtene, draugi, nav prezidenta pakaļa, ko visu laiku jābučo!”: koncertā Ufā pasaka slavens krievu dziedātājs
“Viņus piespieda doties uz Krieviju. Viņiem atņēma visu” – kas notiek ar ukraiņu bēgļiem, kas nonāk Krievijā?
Lasīt citas ziņas

Ņemot vērā, ka daudzi sabiedrības pārstāvji – no ikdienas pasažiera līdz ministram un deputātam – publiski jau ir izteikuši viedokļus par virknes staciju stāvokli un to labiekārtošanu, tagad sāktās publiskās diskusijas ietvaros ikviens interesents ir aicināts iesniegt savus komentārus un ierosinājumus, rakstot uz īpaši šim nolūkam izveidotu e-pasta adresi [email protected]

Saskaņā ar VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) izstrādāto un Ministru kabineta 2018.gada 5.novembrī apstiprināto “Indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānu 2018. – 2022. gadam”, kā arī 2018.gada 9.novembrī noslēgto Daudzgadu līgumu starp Satiksmes ministriju un VAS “Latvijas dzelzceļš” valsts pasūtījuma ietvaros LDz līdz 2022.gadam plāno modernizēt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru un 22 stacijas vai pieturas punktus un tajās ietilpstošās pasažieru platformas jeb peronus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Laika posmā līdz 2022.gadam ir plānots modernizēt publisko infrastruktūru trīs virzienos – no Rīgas līdz Jelgavai (“Atgāzene”, „BA Turība”, „Tīraine”, “Baloži”, “Jaunolaine”, “Dalbe”, “Cena”, “Ozolnieki”), no Torņakalna līdz Tukumam II („Priedaine”, „Jaundubulti”, ”Kūdra”, „Ķemeri”, ”Milzkalne”, “Tukums-I”, “Tukums-II”) un no Zemitāniem līdz Skultei (“Zemitāni”, „Brasa”, „Vecāķi”, “Kalngale”, “Carnikava”, “Pabaži”, “Saulkrasti”).

“Latvijas dzelzceļa” prezidents Edvīns Bērziņš skaidro: “Publiskās infrastruktūras un pasažieru izmantoto staciju un pieturvietu modernizāciju LDz veic pēc valsts pasūtījuma, un mūsu mērķis ir nodrošināt pasažieriem gan visām drošības prasībām atbilstošu dzelzceļa infrastruktūru, gan arī citus mūsdienās nepieciešamos kvalitatīvas vides elementus – paaugstinātos peronus un vides pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, automašīnu stāvvietas, velo novietnes, drošus gājēju celiņus un pieejas, elektronisko biļešu tirdzniecības vietas, elektroautomobiļu uzlādes vietas u.c.”

“Katru no modernizācijas plānā ietvertajām stacijām ik dienas izmanto no dažiem desmitiem vai simtiem līdz pat vairākiem tūkstošiem cilvēku dienā, un mums ir svarīgs katra LDz pārvaldībā esošās publiskās infrastruktūras klienta viedoklis. Lai gan būtiskākais publiskās apspriešanas posms sāksies pēc iepirkuma pirmās kārtas noslēgšanās, kad būs iespējams publiskot jau izstrādātās būvniecības ieceres un vizualizācijas, jau pašlaik uzsākam publisko diskusiju par kvalitatīvas un visiem drošības principiem atbilstošas vides izveidi modernizējamajās stacijās,” turpina E. Bērziņš.

Informācija par būvprojekta izveides pamatprincipiem visās 22 modernizējamajās stacijās ir pieejama LDz mājas lapā https://ej.uz/LDz_apspriesana, un gan katrs attiecīgo pašvaldību iedzīvotājs visos trijos modernizējamajos dzelzceļa posmos, gan ikviens cits interesents ir aicināts iesniegt savus komentārus un ierosinājumus, rakstot uz e-pasta adresi [email protected]

VAS “Latvijas dzelzceļš” viceprezidents Ainis Stūrmanis ikdienā nodarbojas ar LDz īpašumā un pārvaldījumā esošo nekustamo īpašumu apsaimniekošanas jautājumiem un ir atbildīgs arī par publiskās infrastruktūras uzturēšanu un modernizāciju.

Viņa vadībā visi saņemtie ierosinājumi tiks apkopoti un nodoti būvprojekta autoru un pašvaldību rokās, lai kopā ar viņiem esošā budžeta ietvaros izveidotu maksimāli drošu un kvalitatīvu vidi visās līdz 2022. gadam modernizējamajās stacijās un pieturvietās.

Balstoties uz Daudzgadu līgumā un Indikatīvajā plānā noteiktajiem publiskās infrastruktūras attīstības mērķiem, ir izsludināts publisks iepirkums par būvprojektu izstrādi visu 22 staciju un pieturas punktu modernizācijai, kura ietvaros visi pretendenti ir aicināti sagatavot būvniecības ieceri un būvprojektu minimālajā sastāvā, un iesniegt kopā ar cenas aplēsi un visu pārējo saistīto dokumentāciju (https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/22371).

Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas programma ir sagatavota, ņemot vērā AS “Pasažieru vilciens” plānoto pasažieru vilcienu ritošā sastāva atjaunošanu, kas būs piemērots paaugstinātajām pasažieru platformām un saskaņā ar Indikatīvajā plānā kā neatliekamu aktivitāti norādīto nepieciešamību nodrošināt atbilstošu pasažieru apkalpošanas infrastruktūras modernizāciju, kā arī ņemot vērā 2019.gada 4.jūnijā Ministru kabinetā apstiprinātajā informatīvajā ziņojumā par reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta pakalpojumu attīstību 2021.-2030.gadam noteikto.

SAISTĪTIE RAKSTI

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, ka arī ierindojas starp pieciem vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītājiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.

LDz pirmsākumi meklējami 1919.gadā un šogad uzņēmums svinēs savu 100 gadu jubileju, kuras ietvaros ir gaidāmi izglītojoši, kultūras un biznesa pasākumi un procesi.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
“Azov vienība uz turieni gāja ne jau tādēļ, lai padotos gūstā.” Rajevs par Mariupoles turpmāko likteni
VIDEO. “Dzimtene, draugi, nav prezidenta pakaļa, ko visu laiku jābučo!”: koncertā Ufā pasaka slavens krievu dziedātājs
“Viņus piespieda doties uz Krieviju. Viņiem atņēma visu” – kas notiek ar ukraiņu bēgļiem, kas nonāk Krievijā?
Vai Putinam varētu būt dubultnieki? Komentē Rajevs
“Es, cilvēks, kurš dzimis Sibīrijā un kuram kabatā represēto apliecība?” Krištopans atbild uz pārmetumiem par viņa partijas nostāju
Lasīt citas ziņas
Vitenbergs: Tā ir greizsirdība, jo Pavļutam nekad nav bijis tāds nozares atbalsts kā man
Latvija gatava uzņemt 2023.gada pasaules hokeja čempionātu, ja tajā nepiedalīsies Krievija un Baltkrievija
SPECIĀLIZLAIDUMS. Jaunākais par karu Ukrainā ar Igoru Rajevu
Monika Zīle: Kampaņas “Paldies, Ilze!” atkārtojums tagadējā priekšnesumā izskatījās smieklīgs
Latvijas kultūras cilvēki sniedz palīdzību Ukrainai. Kāpēc mums ir svarīgi iesaistīties?
20:12
Iemesli “kūtrumam” ir vairāki. Kāpēc šogad hokeja fanu mazāk nekā citus gadus?
20:00
Monika Zīle: Kampaņas “Paldies, Ilze!” atkārtojums tagadējā priekšnesumā izskatījās smieklīgs
19:15
FOTO. Latvijas populārākie influenceri un pašmāju slavenības ballējas “Collex” atklāšanā
VIDEO. Andris Kivičs beidzot satiek savu vecāko meitu. Tikšanās viņu aizkustina līdz asarām
VIDEO. Satiksmes mierināšana Nīderlandes pilsētā Utrehtā pārspēj Rīgas stabiņus
VIDEO. Harkivas robežsargs piepilda savas meitas kvēlāko vēlēšanos
“Azov vienība uz turieni gāja ne jau tādēļ, lai padotos gūstā.” Rajevs par Mariupoles turpmāko likteni
DLRR padomes priekšsēdētāja: Esam lielākā rūpnīca nozarē, bet Linkaita kungs nekad nav licies par mums ne zinis
Pēteris Apinis: Vājš ministrs ir Pavļuts, kas patiesībā ir laba ziņa, jo viņam nav liekā svara
VIDEO. “Dzimtene, draugi, nav prezidenta pakaļa, ko visu laiku jābučo!”: koncertā Ufā pasaka slavens krievu dziedātājs
FOTO. Kļuvis zināms, kāpēc tiešraidē no “Eirovīzijas” fināla skatuves nozuda vakara vadītāja Laura Pauzīni
Krišjānis Feldmans: Pierobežas reģionos skolotājiem ir ļoti labas algas
pagatavot ļoti garšīgu kartupeļu biezeni?
“Google” Krievijas struktūrvienība pieteiks maksātnespēju
“Viņus piespieda doties uz Krieviju. Viņiem atņēma visu” – kas notiek ar ukraiņu bēgļiem, kas nonāk Krievijā?
Vai tiešām šis ir piemērotākais laiks eksāmenu latiņas celšanai?
“Es, cilvēks, kurš dzimis Sibīrijā un kuram kabatā represēto apliecība?” Krištopans atbild uz pārmetumiem par viņa partijas nostāju
Apkure dārga, pārtikas cenas aug, iedzīvotāji ir pamatīgas bedres priekšā, bet valdībai nav izdzīvošanas plāna
Skatītāja neizpratnē: “No latviešu valodas ne smakas! Daugavpils viesnīcas TV tikai krievu kanāli!”
Vai VM ir izstrādājusi scenārijus potenciālu Covid-19 uzliesmojumu gadījumā?
VIDEO. “Plēsēji te ir bijuši?”: Baibu Sipenieci-Gavari no rīta mājās sagaida nepatīkams pārsteigums
Aija Šmidre: Man ir kauns, ka Latvijā joprojām eksistē nepilsoņu pases
“Ukraiņu varoņi Ukrainai ir vajadzīgi dzīvi,” Zelenskis par “Azovstaļ”
Māris Gulbis: Ja turpināsim maksāt ukraiņu bēgļiem, mēs atņemsim naudu sev
FOTO. Ambera Hērda tiesā atzinusies, ka tomēr neziedoja labdarībai 7 miljonus, ko saņēma no Depa, bet pie tā vainīgs esot tieši viņš
Pavasarī apskata jaunos kociņus – vai tos nežņaudz mieti un auklas?