Timura Subhankulova foto

Latvijas paviljons 56. Venēcijas mākslas biennālē: fotoieskats 0

Astoņas dienas pirms došanās uz 56. Venēcijas mākslas biennāli žurnālistiem bija iespēja apskatīt Latvijas paviljona ekspozīciju “Armpit”.

RAKSTA REDAKTORS
“Jūs tur tajā valdībā esat nojūgušies?” Valdība par tautas naudu reklamē sevi komercmedijos 19
Veselam
Antivakseri tagad dziļi nožēlo?! Pētījumā atklāta sensacionāla informācija par Covid-19 vakcīnām 8
Zeme ir nolemta bojāejai: atklāts, kad un kāds būs pasaules gals
Lasīt citas ziņas

Projekta īstenotāja Solvita Krese norāda, ka tā nav ierasta prakse – māksliniekiem atklāt savu ieceri vēl pirms tā pilnībā pabeigta, tomēr, ņemot vērā, ka lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju uz Venēciju mākslas darbu apskatīt neaizbrauks, šķitis svarīgi vismaz sniegt ieskatu.

Projekta kurators Kaspars Vanags, stāstot par māksliniecisko ieceri, kurā mākslinieki Katrīna Neiburga un Andris Eglītis pievērsušies vīriešu vaļaspriekam – darbam garāžā, teic: “Es lietoju jēdzienu “vernakulārā arhitektūra”, proti – nereprezentablā, tā, kura mūs patiesībā visvairāk interesē. Kā Brīvdabas muzejā klēts un kūtiņa. Šāds rakurss varētu būt daudz interesantāks par fasādes stāstījumu.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Bijušās tekstilfabrikas “Boļševička” teritorijā izvietotā vairāk nekā 80 kvadrātmetru plašā multimediālā instalācija atstāj vienlaikus robustu un trauslu iespaidu. Instalācijas centrā – t.s. katedrāle, kupolveidīga telpa, kurā tieši pretī ienācējam paveras “altāris” – atskabargains dēlis, no kura, kā stāsta paviljona veidotāji, Venēcijā sūksies eļļa. Tādējādi veidojas paralēles – garāža kā garīgas prakses, meditācijas vieta, ko vēl pastiprina iespēja t.s. “galvā” – nelielā virs zemes paceltā divvietīgā kabīnē – noklausīties īpaši projektam veidoto Andra Indāna un Shipsi (Jāņa Šipkēvica) muzikālo kompozīciju, kuru atskaņo Rīgas Doma kora skolas zēni un “Gaudeamus” vīri.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.