Publicitātes foto.

Lauku reģionos mācības pārtraukuši krietni vairāk jauniešu nekā pilsētās 0

Jauniešu skaits vecumā no 18 līdz 24 gadiem, kuri dzīvo lauku reģionos un dažādu iemeslu dēļ pārtraukuši mācības vairāk nekā divas reizes pārsniedz attiecīgo gadījumu skaitu pilsētās. Lauku reģionos 2018. gadā bija 13,1% šādu jauniešu, tā secināts diskusijā par vidējās izglītības pieejamību “Saglabāt Nevar Likvidēt”, portālu “La.lv” informēja Rīgas Tālmācības vidusskolas pārstāve Marta Kive.

Reklāma
Reklāma
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 499
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas? 32
Lasīt citas ziņas

Tāpat norādīts, ka kopš 2006. gada katru gadu tiek samazināts vispārizglītojošo vidusskolu skaits – ja 2016. gadā Latvijā bija 383 vidusskolas, tad 2018. gadā jau tikai 302, turklāt Izglītības un zinātnes ministrija prognozējusi, ka optimālais skaits būtu 130 vispārizglītojošās vidusskolas.

Tas radījis bažas, ka jauniešu skaits, kuri neiegūs vidējo izglītību, varētu pieaugt.
CITI ŠOBRĪD LASA

Eksperti uzsvēra, ka vidējā izglītība noteikti ir nepieciešama, tomēr ir jānodala vidējā vispārējā un profesionālā izglītība. Kā norādīja LIZDA pārstāve Irina Avdejeva: “Ideālais variants būtu 50% vispārējā un 50% profesionālajā vidējā izglītībā, tomēr jānorāda, ka šobrīd profesionālajā virzienā mācības nav vieglas.”

Nelielas pretrunas diskusijas dalībnieku vidū radās jautājumā par to, pēc kādiem kritērijiem jāvērtē skolas, lemjot par to nākotnes pastāvēšanu.

Neatkarīgās izglītības biedrības valdes priekšsēdētāja Zane Ozola uzsvēra, ka “Nedrīkst vērtēt vidusskolas tikai pēc kvantitatīvajiem rādītājiem. Daudzām reģionālajām skolām ir dažādas iespējas, tajā skaitā tālmācības kombinēšana ar klātienes mācībām u.c. Lemjot par katras skolas pastāvēšanu, nepieciešama kvalitatīva pieeja.”

Pretējās domās gan bija investīciju baņķieris Ģirts Rungainis, kurš norādīja, ka skolas jāvērtē pēc ekonomiskajiem apsvērumiem un centralizēto eksāmenu rādītājiem.

Diskusijā, kuru organizēja Rīgas Tālmācības vidusskola, piedalījās Neatkarīgās izglītības biedrības valdes priekšsēdētāja Zane Ozola, investīciju baņķieris Ģirts Rungainis, ekonomģeogrāfs Jānis Turlajs, LIZDA eksperte izglītības jautājumos Irina Avdejeva, Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas direktore Agita Zariņa un Rīgas Tālmācības vidusskolas pedagogs Edgars Čerkovskis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.