foto – Leta

Līdz jūnija beigām paredzēts izsludināt konkursu uz LNO valdes locekļu amatiem 0

Kultūras ministrija līdz 30. jūnijam izsludinās atklātu konkursu uz Latvijas Nacionālās operas (LNO) valdes locekļu amatiem, aģentūru LETA informēja Kultūras ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste Lolita Rūsiņa.

Kokteilis
2026. gada upuri: šīs zodiaka zīmes saņems skarbu mācību no likteņa
Apstiprināts galējais prāmja “Estonia” katastrofas cēlonis. Tas ir negaidīts 24
Eiropa ir brīdināta! Krievijas “Pastardienas radio” pārraida 15 šifrētus ziņojumus; pieminēta arī Latvija 90
Lasīt citas ziņas

Aprīļa beigās valdības komitejā tika akceptēti ministrijas izstrādātie LNO statūti, kas sagatavoti, ievērojot veiktos grozījumus Latvijas Nacionālās operas likumā.

Pēc tam, kad LNO statūti tiks apstiprināti Ministru kabinetā, Kultūras ministrija saskaņā ar grozījumiem Latvijas Nacionālās operas likumā, kas stājušies spēkā šā gada 1. martā, līdz 31. maijam iesniegs komercreģistra iestādei LNO statūtus, skaidroja Rūsiņa.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pamatprasības, pēc kādām notiks operas valdes locekļu atlase, ir noteiktas likuma grozījumos.

Ministrijas pārstāve minēja, ka patlaban notiek darbs pie konkursa komisijas izveides. Paredzēts, ka kultūras ministrs jaunu LNO valdi triju valdes locekļu sastāvā iecels ne vēlāk kā līdz šā gada 31. decembrim.

Jau ziņots, ka šā gada martā stājās spēkā grozījumi Latvijas Nacionālās operas likumā, nosakot, ka līdzšinējo LNO viena direktora vietā turpmāk operā būs valde, kas sastāvēs no trīs valdes locekļiem.

Operas valdes locekļus atklātā konkursā amatā uz trim gadiem iecels un no amata atbrīvos kultūras ministrs. LNO valdes darbu vadīs valdes priekšsēdētājs, kuru no valdes locekļu vidus iecels kultūras ministrs.

Valdes priekšsēdētāja kompetencē būs īstenot māksliniecisko un kultūrizglītojošo darbību, nodrošināt līdzsvarotu operas un baleta žanra attīstību, kā arī plānot perspektīvo un sezonas repertuāru.

Attiecīgi pārējās LNO funkcijas ir uzticētas valdei kopumā, tostarp organizēt LNO darbībai nepieciešamo tehnisko un tehnoloģisko nodrošinājumu, kā arī apsaimniekot īpašumā, valdījumā un lietošanā esošo mantu, LNO administratīvās darbības organizēšana, tostarp cilvēkresursu un dokumentu pārvaldīšana, statistisko datu apkopošana un analīze, kā arī citu darbību veikšana atbilstoši LNO mērķiem.

Likumā noteikti arī vairāki kritēriji, kuriem būs jāatbilst valdes loceklim, kā arī būs minēta valdes locekļu kompetence. Par LNO valdes locekli varēs būt persona, kura ieguvusi augstāko akadēmisko vai profesionālo izglītību (izņemot pirmā līmeņa profesionālo izglītību). Šim cilvēkam būs jābūt piecu gadu darba pieredzei vadošā amatā valsts vai pašvaldības iestādē vai vidējā vai lielā kapitālsabiedrībā. Likumā noteikti arī citi nepieciešamie kritēriji.

Līdz jaunās valdes darbu sākšanai LNO direktora amatu turpina pildīt Andrejs Žagars.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.