Foto Valts Kleins

Mēs esam pirmie? 14

Mēs esam pirmie, kas demonstrē, ka to var darīt arī ar turbopropelleru lidmašīnām. Līdz šim Eiropā jaunās tehnoloģijas izmantoja tikai ar reaktīvajām lidmašīnām, jo tām kopējais patēriņš ir lielāks. Ar šo projektu mēs apliecinām gan to, ka, ieviešot modernos procesus, iespējams ievērojami uzlabot savu gaisa telpu, gan arī demonstrējam Eiropai, ka ir jēga to darīt ne tikai ar lielajām reaktīvajām lidmašīnām. Turklāt mūsu gaisa flotē kopš 
2016. gada ir modernās CS300 lidmašīnas, kam ir vismazāk izmešu savā kategorijā un kas ļauj mums ne vien ietaupīt degvielu, bet arī samazināt trokšņa līmeni. Tas ir vēl viens ļoti svarīgs faktors, jo vecās lidmašīnas ir skaļas, un Eiropā tādēļ ir ieviests daudz ierobežojumu gan lidojumu trajektorijām, gan nakts lidojumiem. Laiku nevar pagriezt atpakaļ. Tāpēc mūsu lidsabiedrība ir veikusi vērtīgu ieguldījumu nākotnē. Protams, nevar runāt par aviāciju kā ekoloģiski tīru pārvadājumu veidu, jo mēs tomēr dedzinām petroleju, bet, saskaitot pasažierus un viņu nolidotos kilometrus, mēs esam videi draudzīgāki par vairumu automašīnu; vienīgi elektriskajām nav konkurentu. Tāpēc mums ir projekts AMBER un moderna flote, lai darītu iespējami labāko.

Reklāma
Reklāma
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 124
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot 9
Lasīt citas ziņas

Jaunās “Bombardier” lidmašīnas tiek vērtētas kā pasaulē inovatīvākās. Kas tajās ir tik īpašs?
Aviācijā viss notiek rūpīgi un lēni. Arī jaunas tehnoloģijas tiek ieviestas nesteidzīgi, paiet ilgs laiks, kamēr esošajā sistēmā iestrādā kādu jauninājumu, jo vecajās, pārbaudītajās lietās ir ticis veikts liels ieguldījums. Starp 2005. un 2010. gadu tika nolemts uzbūvēt jaunu lidmašīnu, jo “Boeing” radīts pagājušā gadsimta 60. gados, “Airbus” – 90. gados, bet tehnoloģijas pa šo laiku ir attīstījušās, tāpēc arī civilajā aviācijā vajadzēja ko modernāku. Tāds ir jaunais “Bombardier CS300”. Šī lidmašīna ir ne vien ērtāka pasažieriem, bet arī drošāka un vieglāk vadāma. Modernās tehnoloģijas ļauj diagnosticēt lidmašīnu un apstrādāt datus no zemes reālajā laikā. Mūsu tehniķi seko lidojumam un redz pat to, ko pilots var neredzēt.

Cik maksā viena šāda lidmašīna un no kādiem resursiem uzņēmums plāno segt flotes atjaunošanas izdevumus?
Ražotāja norādītā cena par lidmašīnu ir aptuveni astoņdesmit miljoni ASV dolāru. Mēs patlaban esam pasūtinājuši divdesmit lidmašīnas. Pagājušo gadu kapitāla pieaugums ir pamats tam, ka šīs lidmašīnas tiek pirktas saskaņā ar finanšu līzinga līgumu, kas nozīmē, ka tās visas būs “airBaltic” bilancē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēdējā laikā “airBaltic” ir atklājis vairākus jaunus galamērķus – Liepāja, Madride, drīz būs arī Abū Dabī.
Mēs augam. Saskaņā ar plānu “Horizon 2021” palielinās arī mūsu maršrutu skaits. Pēdējos divos gados klāt nākuši trīspadsmit jauni galamērķi. Tas ir lielākais pieaugums mūsu kompānijas jaunākajā vēsturē. Vairāk lidmašīnu, vairāk galamērķu, vairāk pasažieru.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.