Foto Valts Kleins

Esmu lidojusi gan ekonomiskajā, gan biznesa klasē. Kā ekonomiskās klases pasažiere varu teikt, ka “airBaltic” ir zemo cenu lidsabiedrība. Kā biznesa klases pasažiere es šo terminu nelietotu, jo jūsu biznesa klase piedāvā augstu komforta līmeni. Kā jūs pozicionējat savu kompāniju? 14

Mēs esam nišas operatori. Pasažieriem, kas vēlas lidot lēti, mēs tāpat kā “Ryanair” un “Wizzair” piedāvājam ļoti zemas cenas un cenai atbilstošu pārvadājumu. Zemo cenu klasē mēs pat nevēlamies atšķirties no viņiem. Savukārt pasažieriem, kas vēlas biznesa klases standartu, mēs piedāvājam visu to, ko biznesa klasē piedāvā parastie pārvadātāji – plašu avīžu klāstu, izcilu triju kārtu maltīti, šampanieti, lielisku servisu. Eiropā patlaban nav otras tādas lidsabiedrības, kur būtu tik krasa atšķirība starp ekonomisko un biznesa klasi. Jā, mums ir individuāla pieeja. Vairums pasažieru vēlas lidot lēti, un mēs viņiem sniedzam šādu iespēju. Taču ir pasažieri, kas arī īsā maršrutā vēlas baudīt biznesa klases ērtības, tāpēc piedāvājam arī to. Tā darbojas bizness – pieprasījums nosaka piedāvājumu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Dzimšanas gada pēdējā ciparā slēpjas svarīgs vēstījums – piederība stihijai
TV24
Tavars: “Bailēs no militāriem draudiem pietiekoši situētas ģimenes pieņem lēmumu pārcelties tālāk no iespējamās frontes līnijas”
“Neviens nezina, kā viņu ārstēt…” izmisusi ģimene lūdz sabiedrības atbalstu mazā Roberta ārstēšanai
Lasīt citas ziņas

Vai arī turpmāk piedāvāsiet “ķiršu cenas”?
Ja vēlies būt sekmīgs, jādomā, kā labāk pārdot savu preci vai pakalpojumu. Mūsu galvenie pircēji vēlas zemas cenas, tāpēc jāmeklē iespēja pārdot biļetes par visizdevīgāko cenu, kas ir iespējams tikai internetā. “Ķiršu cenas” ir kā izpārdošana lielveikalos.

Vai atmaksājas? Izpārdošanas cenas ir neticami labas.
Atmaksājas gan. Mēs rūpīgi sekojam procesam un analizējam rezultātus. Nereti izpārdošanu laikā cilvēki iegādājas biļetes arī uz tādiem galamērķiem, ko pēkšņi ieraudzījuši mūsu piedāvājumā un kam bijusi negaidīti pievilcīga cena. Tā šī ideja darbojas. Mēs dzīvojam lielas konkurences laikmetā. “Ķiršu cenas” ir veids, kā piesaistīt klientu uzmanību. Ja pēkšņi to vairs nebūtu, cilvēki tās pieprasītu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Turklāt ne tikai pašmāju cilvēki, bet arī ārzemnieki.
Latvijā ir divi miljoni iedzīvotāju, mēs gadā pārvadājam vairāk nekā trīs miljonus. Prieks, ka Rīga ir kļuvusi par iecienītu galamērķi un tranzīta punktu. Mēs lidojam uz trīsdesmit valstīm un sešdesmit galamērķiem. Īstenojot “Horizon 2021”, esam atsākuši veikt lidojumus arī no Tallinas un Viļņas, kļūstot par visas Baltijas lidsabiedrību. Tie, kas vēlas lidot uz kādu no Baltijas valstīm vai caur kādu no Baltijas valstīm, izvēlas mūsu kompāniju. Tāpēc vairāk nekā pusi mūsu biļešu iegādājas ārzemnieki.

Kā notiek pilotu apmācība Latvijā?
Mums ir treniņu centrs ar simulatoriem un pieredzējušiem instruktoriem. Apsveram domu atvērt arī savu pilotu skolu, kurā interesenti mācības varētu sākt kaut vai no nulles. Taču pagaidām, ja kāds grib kļūt par pilotu, viņam pašam ir jālaužas, jāmeklē ceļš un iespējas. Tā ir dārga, ļoti dārga izglītība.

Aptuveni cik maksā izmācīties par pilotu?
Piecdesmit līdz simt piecdesmit tūkstošu eiro. Atkarā no tā, kur, kā un cik ātri notiek mācības.

Vai “airBaltic” ir konkurēt spējīgs darba devējs?
Gluži noteikti. Mūsu vienības mugurkaulu veido latviešu piloti, taču viņu skaits nav pietiekams, tāpēc pie mums strādā arī lietuvieši, igauņi un piloti no citām Eiropas valstīm. Pieprasījums pēc pilotiem pēdējos gados ir strauji audzis visā pasaulē. Pilots var savas prasmes un zinības lietot gan Eiropā, gan Amerikā vai Āzijā. Tāpēc svarīgi ir piedāvāt labus darba apstākļus – labu grafiku, labu maršrutu tīklu, iespēju lidot ar labām lidmašīnām un, protams, konkurēt spējīgu atalgojumu. Tomēr galvenais – mums ir ļoti labs komandas gars. Mēs rūpējamies par visiem darbiniekiem, arī par tiem, kas strādā uz zemes. Tāpēc esam pievilcīgs darba devējs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.