Kravas auto rinda uz Polijas-Ukrainas robežas
Kravas auto rinda uz Polijas-Ukrainas robežas
Foto. Scanpix/REUTERS/Yan Dobronosov

No šodienas spēkā jauni noteikumi, šķērsojot robežu; būs jāatver arī maciņš 0

Transportlīdzekļiem no šodienas būs jāreģistrējas elektroniskajā rindā pirms Latvijas ārējās robežas šķērsošanas, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Nācu no pagraba…” Modra kaimiņiene Rasma atklāj liktenīgos notikumus un dalās ar neredzētu foto
Veselam
Kas notiek ar ķermeni, uz 30 dienām pilnībā atsakoties no alkohola?
“Kādam superīgam mērķim uz visiem soliņiem promenādē ir šie s..i?” Atbild Rīgas dome
Lasīt citas ziņas

Transportlīdzekļu reģistrēšana notiks konkrētā sistēmā “lvrobeza.lv” un “lvborder.lv”. Elektroniskā rindas rezervācija tiks veikta robežšķērsošanas vietās “Grebņeva”, “Pāternieki”, “Terehova”.

Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka kopš 1. oktobra, kad sāka darboties elektroniskās rindas rezervācijas sistēma, kopumā ir veiktas vairāk nekā 3250 rezervācijas. Tostarp gandrīz puse no rezervācijām veiktas robežas šķērsošanai Terehovā, 1000 rezervāciju – robežas šķērsošanai Grebņevā, bet 900 rezervāciju – Pāterniekos.

CITI ŠOBRĪD LASA

Galvenokārt rinda rezervēta kravas transportlīdzekļiem ar kravu, kā arī kravas transportam ar prioritāti. Rindā reģistrēti gandrīz 1000 vieglie transportlīdzekļi un motocikli, kā arī vairāk nekā 30 autobusi, informēja LVRTC.

Maksa par pakalpojumu viena transportlīdzekļa reģistrēšanai elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā noteikta 9,3 eiro apmērā.

Pienākums reģistrēt robežšķērsošanas laiku elektroniskajā rindā no šodienas būs visiem transportlīdzekļu vadītājiem, kuri vēlas šķērsot Latvijas ārējo robežu, izņemot transportlīdzekļus, uz kuriem attieksies likumā noteiktie izņēmumi, piemēram, zirgu pajūgi, velotransports, personas ar Eiropas Komisijas (EK) pasēm un citi.

Vienlaikus pienākums reģistrēties būs autobusiem, ar kuriem tiek veikti starptautiskie pasažieru regulārie pārvadājumi, bet tie tiks atbrīvoti no maksas par pakalpojumu.

Jaunā kārtība paredz, ka transportlīdzekļu vadītāji pirms ierašanās robežšķērsošanas vietā reģistrējas elektroniskās rindas rezervācijas sistēmā tīmekļa vietnē, norādot robežšķērsošanas vietu, datumu, laiku un rindas veidu (prioritāti).

Elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas programmatūras uzturēšanas izmaksas būs iespējams segt no iekasētās maksas par e-pakalpojumu, nepieprasot valsts budžeta līdzekļus un neradot ietekmi uz valsts budžetu, uzsvēra ministrijā.

LETA jau ziņoja, ka Saeimas deputāti šogad 19. jūnijā galīgajā lasījumā pieņēma SM sagatavotos grozījumus Latvijas valsts robežas likumā, kas paredz noteikt pienākumu transportlīdzekļus reģistrēt elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā pirms valsts ārējās sauszemes robežas šķērsošanas.

SM iepriekš skaidroja, ka pirms Latvijas sauszemes ārējās robežas šķērsošanas vietām “Grebņeva”, “Terehova” un “Pāternieki” veidojas gan kravu, gan pasažieru pārvadātāju, gan vieglo transportlīdzekļu rindas. Tādējādi transportlīdzekļu vadītāji un pasažieri nepiemērotos un antisanitāros apstākļos ir spiesti ilgstoši uzturēties uz koplietošanas autoceļiem.

Reklāma
Reklāma

Vienlaikus dīkstāve uz pierobežas autoceļiem izmaksā vismaz 70 eiro dienā. Ja šobrīd transportlīdzekļu gaidīšanas laiks uz autoceļiem mēdz sasniegt pat 15 diennaktis, tad, salīdzinot transportlīdzekļa dīkstāves izmaksas, gaidot rindā uz autoceļa, elektroniskās rindas pakalpojuma izmantošanas izmaksas dienā par vienu transportlīdzekli varētu būt līdz četrām reizēm mazākas.

LETA jau ziņoja, ka sākotnēji vienkāršotu elektroniskās rindas risinājumu bija plānots ieviest līdz 2024. gada beigām, bet pēc tam – līdz šā gada maija beigām.

Latvijas ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās rindas un kontroles procesa elektronizētās pārvaldības risinājuma ieviešana ir plānota divos posmos. Pirmajā posmā tiks ieviesta vienkāršota elektroniskā rinda visās ārējās sauszemes robežas vietās. SM iepriekš atzīmēja, ka tas ir vienkāršots risinājums, kas funkcionalitātes un veiktspējas ziņā nav pielīdzināms pilnvērtīgi izstrādātam pirmā posma nodevumam.

Savukārt otrā posma laikā elektronizētajai pārvaldības sistēmai noteiktās funkcijas ietver valsts ārējās sauszemes robežas robežšķērsošanas vietu iekšējo procesu norises, kas ietver transportlīdzekļu plūsmas automatizāciju, procesu digitalizāciju un elektronisku pārvaldību un savstarpējas datu apmaiņas nodrošināšanu starp robežšķērsošanas pārbaudēs iesaistīto kompetento iestāžu informācijas sistēmām.

Ziņojumā ietvertā informācijas tehnoloģiju (IT) risinājuma pirmā un otrā posma ieviešanai kā finansējuma avotu plānots izmantot ES kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam līdzfinansējumu. Plānotais finansējums viedās robežas pirmā un otrā posma īstenošanai veido 8,375 miljonus eiro, tostarp 7,118 miljoni eiro no ES fondiem un 1,256 miljoni eiro būs valsts budžeta līdzfinansējums.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.