FOTO: Zane Bitere/LETA
FOTO: Zane Bitere/LETA
FOTO: Zane Bitere/LETA

“Skriet pāri četrām joslām krastmalā – pilnīgs absurds!” Iedzīvotājs sašutis par Rīgas pasažieru ostas infrastruktūru 15

Ik pa laikam redakciju sasniedz vēstules no rīdziniekiem, kuri norāda uz gadiem neatrisinātām problēmām pilsētā. Šoreiz uzmanība pievērsta Rīgas pasažieru ostas infrastruktūrai – neesot ne loģiskas satiksmes plūsmas, ne drošu gājēju un velobraucēju celiņu, lifti bieži nestrādā. “Pilnīgs absurds,” viņš raksta, aicinot beidzot sakārtot vietu, kurā ik vasaru ar kruīzu kuģiem mūsu galvaspilsētā ierodas tūkstošiem tūristu.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Atpūta nav slinkums, tā ir atjaunošanās! 13 ieradumi, kas slepus paātrina novecošanos
Kā ātri un droši pazemināt asinsspiedienu: padomi, kas patiešām darbojas
Putins slepus sācis vērienīga militārā objekta būvniecību tikai 25 km no NATO robežas. Kādus draudus tas rada Baltijas valstīm?
Lasīt citas ziņas

“Man interesē, kad savedīs kārtībā Rīgas pasažieru ostas infrastruktūru? Atbrauc kruīza kuģis – visi skrien uz visām pusēm! Ne tur gājējiem, ne riteņbraucējiem celiņi. Tur nekas nav loģiski. Kad vienreiz par to sāks domāt,” vaicā lasītājs.

“Lifti arī nestrādā! Skriet pāri četrām joslām krastmalā – pilnīgs absurds, nu, pilnīgs absurds! Un regulārās prāmju satiksmes? Arī nav kauns! Un kāpēc uz kruīzu kuģiem nevar nopirkt biļetes, ja viņi pie mums nāk?”

CITI ŠOBRĪD LASA

LA.LV sazinājās ar Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāvjiem, kuri norāda: “Kruīza kuģa uzņemšanā Rīgas ostā (tāpat kā jebkurā citā ostā) ir iesaistīti daudzi spēlētāji. Katram no tiem ir sava atbildība un arī likumos noteiktie pienākumi. Lai veiksmīgi uzņemtu kruīza kuģus Rīgā, lai tūristi būtu apmierināti un kruīza kompānijas turpinātu Rīgu iekļaut savos maršrutos, katram spēlētājam ir atbildīgi jāveic savi pienākumi. Svarīga ir cieša iesaistīto organizāciju un uzņēmēju sadarbība un komunikācija.

Rīgas brīvostas pārvalde kruīza kuģu uzņemšanas procesā atbild par kuģa drošu ienākšanu ostā, loču pakalpojumu nodrošināšanu, kuģa gabarītiem atbilstošas piestātnes noteikšanu un nodrošināšanu.

Par kuģa apkalpošanu – pakalpojumu sniegšanu kuģim, kad tas ir pie piestātnes, atbild privātie komersanti, kuri saņem samaksu par saviem pakalpojumiem. Kruīza kuģiem tie ir:

1) terminālis SIA “RĪGAS PASAŽIERU OSTA”, kuram pieder termināļa ēkā, piestātnes un teritorija pie kruīza kuģu piestātnēm (līdz ierobežojošajai sētai);

2) kuģu aģentēšanas uzņēmums (ir vairāki, no kuriem izvēlas operators), kas atbild par kuģa saziņu ar krastu un visu nepieciešamo tehnisko pakalpojumu nodrošināšanu kuģim un apkalpei (velkoņus, apgādi, nepieciešamo remontu, notekūdeņu un atkritumu savākšanu, degvielas uzpildi u.c), kā arī piesaista nepieciešamo pakalpojumu sniedzējus;

3) kruīza kuģa pasažieru apkalpošanu krastā nodrošina krasta ekskursiju kompānijas aģents. Šāds aģents ir katram kruīza kuģim. Pēc būtības tā ir tūrisma kompānija, kas nodrošina gan visu ekskursiju piedāvājumu Rīgā kruīza kuģa pasažieriem, gan visu nepieciešamo informāciju par Rīgu.

Vienlaikus, mēs, Rīgas brīvostas pārvalde, esam ieinteresētā puse, lai kruīza kuģi ienāktu Rīgas ostā, lai operatori iekļautu Rīgu savos maršrutos un pasažieri Rīgā justos labi. Tādēļ mēs cieši sadarbojamies ar LIVE RIGA un visām institūcijām, kas iesaistītas kruīza kuģu uzņemšanā.”

Kā informēja pārvaldes pārstāvji, Rīgas brīvostas vadībā jau vairākus gadus darbojas darba grupa (pārstāvji no Rīgas brīvostas pārvaldes, LIVE RIGA, SIA “RĪGAS PASAŽIERU OSTA”, krasta ekskursiju kompānijām, Rīgas domes departamentu pārstāvjiem, viesmīlības nozares pārstāvjiem un Rīgas pašvaldības policijas), kas risina dažādus ar kruīzu saistītus jautājumus.

“Darba grupa satiekas regulāri – divas reizes gadā: pirms aktīvās kruīza sezonas pavasarī un pēc tās rudenī, kā arī pēc nepieciešamības – speciāli sasauktās sanāksmēs, lai risinātu dažādus aktuālos jautājumus – ekstra lielo kruīza kuģu uzņemšanu, iepazīšanās vizīšu organizēšanu kruīza operatoriem, piedalīšanos kruīza tūrisma izstādēs, lai piesaistītu kruīza kompāniju uzmanību Rīgai un reklamētu to kā kruīza galamērķi.”

Reklāma
Reklāma

Darba grupas risināmo problēmu lokā jau ilgāku laiku ir vairāki jautājumi, kas sasaucas ar lasītāja uzdotajiem.

“Viens no tiem – kā panākt, lai kruīza tūristi, kas izvēlas pilsētu apmeklēt paši, nevis organizētās ekskursijās, vislabāk saprastu – kāds ir pareizais ceļš uz Vecpilsētu.

Neskatoties uz to, ka tūristiem uz kuģiem ir pieejamas dažāda veida kartes un informācija, tomēr nokļūšanai uz Vecpilsētu, bieži tiek izvēlēts nepareizais ceļš.

Esam vairākkārt lūguši pilsētas domi uzstādīt pamanāmas ceļa zīmes, vai informatīvas planšetes kritiskajās vietās ar norādēm uz Vecpilsētu, kas, mūsuprāt, būtu šīs problēmas risinājums,” uzsver pārvaldes pārstāvji.

Kas attiecas uz prāmju satiksmi, tad to, “tāpat kā jebkuru citu kuģu satiksmi, organizē privātas kompānijas, kuru īpašumā atrodas kuģi.

Pēdējo gadu sarunās ar prāmju operatoriem izskan viedoklis, ka prāmju līnijas atjaunošana no Rīgas šobrīd nav rentabla un finansiāli pamatota.

Bet neatkarīgi no tā, Rīgas brīvostas pārvalde kopā ar Ekonomikas ministriju un Rīgas pašvaldību turpina darbu, mērķtiecīgi uzrunājot Eiropā strādājošas prāmju kompānijas, lai atrastu ilgtermiņa partneri un nodrošinātu iespēju atjaunot regulāru prāmju līniju no/uz Rīgas ostu.”

Bet saistībā ar kruīzu kuģu biļetēm, tad, kā skaidro Rīgas brīvostas pārvalde: “Uz kruīza kuģiem, kas ienāk Rīgā, ikviens var nopirkt vietu kajītē kopā ar kruīza ceļojuma pakotni, kas ietver ēdināšanu un servisu uz kuģa. Par kruīza ceļojumu iegādāšanos ir jāinteresējas tūrisma kompānijās vai kruīza kompāniju mājaslapās, kur kruīza ceļojumu var iegādāties internetā.”

Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta atbilde par plāniem 11.novembra krastmalā un Vanšu tilta liftu darbību

Kā LA.LV informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinatore Lelde Rudzika: “Ārtelpas un mobilitātes departaments šogad plāno sākt projekta “Veloceļa Centrs – Ķengarags – Rumbula – Dārziņi no Vanšu tilta līdz Dzelzceļa tiltam” realizāciju.

Projekta ietvaros 11. novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Dzelzceļa tiltam izbūvēs veloinfrastruktūru, kā arī uzlabos esošo gājēju infrastruktūru. Tāpat departamenta plānos ir pārbūvēt Eksporta, Muitas ielas un 11. novembra krastmalas krustojumu, tādējādi uzlabojot piekļuvi 11. novembra krastmalai.

Savukārt par Vanšu tilta liftiem, departaments norāda, ka Vecrīgas pusē esošajiem liftiem šī gada maijā pieņēma renovācijas darbus. Tāpat Ārtelpas un mobilitātes departamenta pārziņā esošie lifti tiek apsekoti katru dienu un pēdējo divu nedēļu laikā nav konstatēti traucējumi, kā arī nav saņemta informācija par traucējumiem liftu darbībā.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.