Foto: LETA

Top 10 automašīnas, kas visbiežāk nesignalizēja par pagriezienu 1

1. vieta – BMW

Auto modelis, kura vadītāji visbiežāk nesignalizēja par pagriezienu, bija BMW – komanda novēroja, ka 19,3% BMW vadītāju nelietoja pagrieziena signālus! Visu pārējo auto modeļu kopējais signālu nelietošanas biežums bija 11,4%, kas ir ievērojami zemāks rādītājs.

BMW vadītājiem piemīt reputācija par pagrieziena signālu nelietošanu. Viens iemesls varētu būt tāds, ka šī auto ražotāja vecākajos modeļos pagrieziena signāla slēdzis ir ievērojami grūtāk lietojams. Ja vairums pagrieziena signālu slēdžu paliek pozīcijā, līdz tie tiek pārvietoti atpakaļ, vecāku BMW modeļu signāla slēdzis uzreiz pats atgriežas centrā. Ja vadītājs pēc tam mēģinās pagriezt slēdzi uz otru pusi, lai to izslēgtu, automašīna signalizēs par plānotu pagriezienu pretējā virzienā!

Daudzi no komandas novērotajiem BMW auto, kas nelietoja pagrieziena signālu, bija vecāki modeļi. Jaunākās BMW automašīnās ir ierastāka signalizēšanas sistēma, kas līdzinās tai, kas atrodama citos auto modeļos, kas nozīmē, ka to auto vadītājiem signalizēt par plānotu pagriezienu ir ievērojami vieglāk.

2.vieta – Mercedes-Benz

Otro augstāko rezultātu veiktajā novērojumā ieguvis Mercedes-Benz – šī auto modeļa vadītāji nesignalizēja par pagriezienu 14,7% gadījumu (novērojumā iekļāvām visu kategoriju Mercedes transporta līdzekļus, tostarp kravas automašīnas). Līdzīgi BMW, Mercedes-Benz ir vēl viens luksus klases auto, kura vadītājiem piemīt zināma reputācija attiecībā uz viņu braukšanas stilu un savtīgu uzvedību ielās.

Viens akadēmisks pētījums, kuru veicis Starptautiskais Psiholoģijas Žurnāls (International Journal of Psychology), pat atļāvies spekulēt, ka “spītīgus, nelaipnus” cilvēkus jo īpaši piesaista augstas klases automašīnas – kaut gan, protams, to nevar attiecināt uz tiem auto vadītājiem, kuriem vienkārši patīk baudīt pārvietošanos luksusa klases transporta līdzeklī!

3.vieta – Renault

Trešajā vietā ierindojies Renault. Populārais franču modelis ir pirmais mūsu sarakstā, par kuru ierasti netiek domāts kā par luksusa klases auto. Sasniedzot ļoti līdzīgu rādītāju kā Mercedes-Benz, 14,5% Renault vadītāju atstāja krustojumu, nesignalizējot par paredzēto pagriezienu.

4.vieta – Audi

Vēl viens luksusa klases zīmols mūsu sarakstā ir Audi. 13,8% novēroto Audi vadītāju veica pagriezienu, par to nesignalizējot – tātad, šī modeļa vadītāji ir ceturtie visbiežākie panikas izraisītāji citos satiksmes dalībniekos!

5.vieta – Opel

Piektajā vietā ar rādītāju 12,7% ierindojušies Opel vadītāji. Šis auto modelis, kas pieder Stellantis Group, kontinentālajā Eiropas daļā pazīstams kā Opel, bet Lielbritānijā – kā Vauxhall. Opel nav zināms kā luksusa klases auto, bet gan kā uzticamu un cenas ziņā pieejamu spēkratu ražotājs.

6.vieta – Volkswagen

Tagad esam nonākuši pie reitinga daļas, kurā mazāk nekā 10 % autovadītāju neievēroja pagrieziena signālu izmantošanas noteikumus. 9,3 % Volkswagen automašīnu tika novēroti, ka tie neizmantoja pagrieziena signālus krustojumos, tādējādi šis zīmols ieņem sesto vietu.

7.vieta – Volvo

Septīto vietu ieņem Volvo – to vadītāji nelietoja pagrieziena signālu 7,7% gadījumu. Visbiežāk pārdotais zviedru zīmola Volvo modelis ir XC60 SUV. Kaut gan mūsu pētījums neaplūkoja katra auto ražotāja individuālos modeļus, mums bija jāaizdomājas, vai auto tipam un izmēram ir kāda ietekme uz to, cik disciplinēti ir auto vadītāji signālu lietošanā.

8.vieta – Toyota

Nākamo vietu sarakstā ar Volvo sasniegtajam ļoti līdzīgu rezultātu ieņem Toyota. Šī zīmola autovadītāji bija vainīgi pagrieziena signāla nerādīšanā 7,6% gadījumu. Toyota ir lielākais auto ražotājs pasaulē un ik gadu apgrozībā laiž līdz desmit miljoniem jaunu spēkratu, kas nozīmē, ka šī modeļa automašīnas uz ceļiem sastopamas īpaši bieži.

9.vieta – Honda

Devīto vietu ieņem Honda – šī modeļa vadītāji par pagriezienu nesignalizēja 6,9% gadījumu. Honda ražo visdažādāko veidu automašīnas – no kompaktiem un mobiliem pilsētas auto kā Honda Jazz līdz sedaniem kā Accord un apvidus auto kā HR-V.

10.vieta – Peugeot

Pētījumā pirmo desmitnieku noslēdz Peugeot, kuru vadītāji 6,7% gadījumu citus neinformēja par paredzēto pagriezienu. Līdzīgi kā Opel, arī šis auto zīmols pieder Stellantis Group. Tas ir vecākais auto ražotājs pasaulē – ģimenes bizness, kurš vēlāk kļuva par Peugeot, dibināts 1810. gadā. Pirmais kompānijas ražotais auto modelis dienasgaismu ieraudzīja 1890. gadā.

Reklāma
Reklāma
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.