
“Tika pateikts izkāpt no autobusa, skaidri apzinoties, ka bērna galamērķis ir 250 kilometru attālumā…” Sieviete sašutusi par “Ecolines” šofera rīcību 2
Vai arī jums reiz ir gadījies, ka nauda līdzi ir tikai bankas kartē, bet sabiedriskajā transportā tā tomēr netiek pieņemta? Viena lieta ir, ja ja sabiedriskajā transportā problēmas ar maksājumu rodas pieaugušam cilvēkam — viņš var mēģināt atrast risinājumu, sarunāties ar šoferi, pieprasīt palīdzību vai pagaidīt, kamēr atrisinās situāciju. Taču pavisam cita lieta ir tad, ja šādu situāciju nākas piedzīvot bērnam, kurš ceļo viens pats un konkrētajā situācijā ir atkarīgs no apkārtējo sapratnes un atsaucības.
Lūk, kāda sieviete sociālajā tīklā “Facebook” dalījusies ar nesen piedzīvoto, kas liek pārdomāt to, cik svarīga ir cilvēcība pat vienkāršās ikdienas situācijās.
Sieviete raksta: “Diez vai mans ieraksts FB [red. “Facebook”]kaut ko globāli mainīs ECOLINES uzņēmuma pakalpojumu kvalitātes un starppilsētu autobusu vadītāju attieksmes politikā, taču klusēt par šo arī nevēlos. Ik pa laikam interneta vidē uzduros pasažieru “šausmu stāstiem” par to, kā minētā pasažieru pārvadātāja šoferīši te kādu atstāj pieturā, te, stūrējot autobusu, paralēli “sērfo” sludinājumu portālos utt. Taču šodien arī mūs skāra šī uzņēmuma darbinieka bezatbildīga rīcība.
Pēc ciemošanās pie draugiem meita bija plānojusi atgriezties mājās ar starppilsētu autobusa reisu Rīga – Baltinava 10:30. Tā tā autobusā ir terminālis bezskaidras naudas norēķiniem un bērnam skaidras naudas nebija, tad biļeti meita bija plānojusi iegādāties, maksājot ar karti. Diemžēl norēķināties neizdevās, jo karte netika pieņemta. Pēc vairākkārtējiem neveiksmīgiem mēģinājumiem, meitai tika pateikts izkāpt no autobusa, skaidri apzinoties, ka bērna galamērķis (Baltinava) ir 250 km attālumā, un autobusi katru stundu uz šo galamērķi nebrauc. No autobusa tika izraidīta vēl viena potenciālā pasažiere tā paša iemesla dēļ – terminālis neņēma pretī karti.
Pirms biju paspējusi uzzvanīt meitai un palūgt, lai savieno mani ar šoferi, ar kuru varētu atrast kopīgu risinājumu (sagaidīt un samaksāt galapunktā vai palūgt uzgaidīt, kamēr bērns aizskrien uz autoostu un bankomātā izņem naudu), saņēmu raudoša bērna zvanu, ka esot “izlikta” no autobusa. Lieki piebilst, ka bijām šokā par šādu pieauguša cilvēka rīcību. Meita pirmo reizi brauca no Rīgas ar autobusu. Līdz šim Rīgu viena pati apmeklējusi nebija.
Kā vēlāk izrādījās, līdz galapunktam – Baltinavai – viņa nebūtu bijusi vienīgā braucēja. Dzirdot, ka autobusa ir sieviete, kas brauc līdz galapunktam, meita viņu uzrunājusi ar lūgumu, aizdot naudu biļetei, piebilstot, ka vecāki galapunktā sagaidīs un naudu atdos, taču sieviete atteikusi. Ja šis raksts sasniedz šo “atsaucīgo” cilvēku, tad atsevišķs “paldies” no manis. Šajā nemierīgajā laikā, kad starp valstīm rodas arvien jauni bruņoti konflikti un mēs šausminamies par varasvīru asinskāri un pilnīgu vienaldzību pret cilvēka dzīvību un brīvību, gribētos, lai vismaz līdzcilvēki saglabātu cilvēcību nevis ar vienaldzību atsaka palīdzību, redzot, kā uz perona paliek raudošs bērns tikai tāpēc, ka ar autobusa termināli kaut kas nav kārtībā….
P.S. Šoferīti es Baltinavā sagaidīju un no meitas “pasveicināju”, ECOLINES uzņēmumu diemžēl sestdien sazvanīt nav iespējams. Jautājums pirmdien tiks aktualizēts citās institūcijās, jo TĀ TAM NAV JĀNOTIEK. Ja kādam ir pretenzijas pret pievienoto foto, kurā, iespējams,var saskatīt mūsu “dienas varoni” un ir vēlēšanās piesaukt personas datu aizsardzības regulas utt., tad uz priekšu, taču arī mūsu ģimenei šīs dienas emocijas diemžēl neviens nekompensēs…”