Vai CSDD “čakarē” eksāmenu kārtotājus, lai vairāk nopelnītu? Instruktors atbild tieši 0
TV24 raidījumā “Uz līnijas” kāds skatītājs atklāti vaicā, kā objektīvi izvērtēt, vai viņš ir slikts braucējs, vai Ceļu satiksmes un drošības direkcija (CSDD) viņu “čakarē”, lai pelnītu uz eksāmeniem? Viņš stāsta, ka kārtojis B kategorijas braukšanas eksāmenu jau vairākas reizes, bet neveiksmīgi. Skatītāju interesē – vai šī nav ierasta prakse?
Uz šo jautājumu atbildēja autoskolas “BAVA” valdes loceklis un autovadīšanas instruktors Ronalds Burnickis, kurš uzsver: uz situāciju vajadzētu skatīties plašāk.
“Es gribētu uz šo paskatīties citādi,” saka Burnickis.
“Manuprāt, vajadzētu noteikt, cik reižu cilvēks drīkst kārtot eksāmenu. Šobrīd skaits ir neierobežots – kamēr trīs gadu termiņš nav beidzies, tikmēr var mēģināt atkal un atkal,” viņš skaidro.
Pēc instruktora teiktā, daļa kursantu uz eksāmenu dodas uzreiz, tiklīdz saņemta “zaļā gaisma” no autoskolas, taču ne vienmēr viņi ir pietiekami sagatavojušies. Tā vietā, lai pamatīgi trenētos un apgūtu visu nepieciešamo, viņi paļaujas uz veiksmi.
Burnicka ieskatā, ierobežots mēģinājumu skaits motivētu topošos autovadītājus nopietnāk sagatavoties, un tas, savukārt, uzlabotu kopējo satiksmes drošību.
Vai eksāmens ir pārāk viegls?
Savukārt kāds cits skatītājs raidījumā pauda pretēju viedokli – viņaprāt, CSDD eksāmens ir pārāk vienkāršs. Viņaprāt, tajā būtu jāiekļauj braukšanas ētikas izvērtējums un rīcība nestandarta, riska situācijās.
Arī šajā jautājumā Ronalds Burnickis nepiekrīt kritikai. “Es neteiktu, ka eksāmens nav pilnvērtīgs. Ir daudz kas mainījies,” uzsver instruktors.
Viņš atgādina, ka agrāk daļa eksāmena notika figūru laukumos, bet tagad tas notiek reālajā satiksmē. Turklāt ir ieviests arī posms, kurā jābrauc, izmantojot navigācijas norādes.
Pēc viņa domām, tās ir foršas un noderīgas izmaiņas, ko ieviesusi CSDD.