Foto. pexels.com/ Ivan Samkov

Vasarā bērni zaudē līdz pat 3 mēnešiem zināšanu; kā palīdzēt bērniem ātrāk pierast pie skolas režīma pēc brīvlaika? 0

Pēc vasaras brīvlaika atgriešanās skolā bērniem ne vienmēr ir vienkārša – mainās dienas režīms, jāpierod pie agrāka rīta un mācību slodzes. Pētījumi rāda, ka vasaras laikā skolēni var zaudēt līdz pat 2–3 mēnešiem no iepriekš apgūtajām zināšanām lasīšanā un matemātikā, turklāt šajā periodā bieži pasliktinās miega režīms. Vasarās daļa bērnu un jauniešu vairāk laika pavada pie ekrāniem un mazāk kustas, kas ietekmē gan pašsajūtu, gan spēju koncentrēties.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. Tieši pirms pirmā septembra kanalizācijas akā atrod mammu ar divām meitiņām: ir spekulācijas par baisu noziegumu 13
RAKSTA REDAKTORS
“Šķita, ka trakākais nu jau aiz muguras…” Auto “ideālā stāvoklī” jeb pirkums, kas pārvērtās par mācību mūžam
Kokteilis
Ja tu uzaugi bez interneta, šīs lietas tev joprojām šķiet normālas, bet citiem – tīrās mocības
Lasīt citas ziņas

Rūpējoties par skolēnu un viņu vecāku veselību un labsajūtu, Latvijas zāļu ražotājs “Olpha” piedāvā četrus vienkāršus padomus, kas palīdzēs vieglāk atgriezties ikdienas ritmā pēc brīvlaika.

1. Miega režīmu atjaunot pakāpeniski

Miegs ir būtisks bērna veselībai, koncentrēšanās spējām un emocionālajai līdzsvarotībai. Pētījumi liecina, ka vasaras laikā bērni dodas gulēt vidēji par stundu vai pusotru vēlāk nekā skolas dienās, bet no rītiem ceļas pat par pusotru stundu vēlāk. Tas izjauc bioloģisko ritmu un apgrūtina modrību rīta stundās. Lai pāreja uz skolas režīmu būtu vieglāka, dažas dienas pirms skolas sākuma ieteicams pakāpeniski pārcelt gulētiešanas un celšanās laiku uz agrāku – par 15–30 minūtēm katru dienu. Pat nelielas izmaiņas palīdz atjaunot normālu ritmu, uzlabot koncentrēšanos un mazināt stresu. Regulārs miega režīms stiprina bērna spējas mācībās, uzvedību un emocionālo noturību.

2. Izveidot dienas grafiku

CITI ŠOBRĪD LASA

Skaidra un paredzama dienas struktūra bērniem sniedz drošības sajūtu un palīdz vieglāk iejusties ikdienas ritmā. Regulārs dienas grafiks uzlabo koncentrēšanos, mazina stresu un veicina emocionālo stabilitāti.Kopā ar bērnu vai jaunieti sastādiet plānu, kurā ietverts mācību laiks, maltītes, fiziskās aktivitātes un brīvais laiks. Vizuāli uzrakstīts vai uzzīmēts grafiks, piemēram, uz ledusskapja, palīdz labāk orientēties un justies atbildīgam par savu dienu.

3. Dot iespēju sagatavoties skolai patstāvīgi

Bērni un jaunieši jūtas emocionāli gatavāki skolai, ja viņiem tiek dota iespēja uzņemties atbildību par mazām ikdienas lietām. Ļaujiet arī mazākam bērnam pašam sakārtot skolas somu, izvēlēties apģērbu vai iekārtot savu mācību vietu mājās.Šāda līdzdalība stiprina pašapziņu un rada sajūtu, ka bērns kontrolē savu ikdienu. Pat nelielas izvēles – piemēram, kādu burtnīcu vai zīmuli izmantot – veicina atbildības sajūtu un motivāciju mācībām.

4. Saglabāt vēsu prātu un pozitīvu attieksmi

Vecāku noskaņojums būtiski ietekmē bērna emocionālo gatavību jaunajam mācību gadam. Optimistiska un atbalstoša attieksme palīdz bērnam pielāgoties, saglabāt motivāciju un drošības sajūtu. Pētījumi rāda, ka lielākā daļa vecāku cenšas padarīt atgriešanos skolā īpašu – ļauj bērniem pašiem izvēlēties apģērbu, skolas piederumus vai iesaistās citās pozitīvās aktivitātēs. Sarunas par to, kas bērnu gaida skolā – draugi, interesantas nodarbības, jauni piedzīvojumi – palīdz mazināt satraukumu un uztvert skolu kā vietu, kur sagaida prieks.
Atgriešanās skolā pēc brīvlaika vienmēr ir jauns sākums – ar nelielu vecāku atbalstu, skaidru dienas ritmu un pozitīvu attieksmi bērni daudz vieglāk pārslēdzas no vasaras brīvības uz mācību ikdienu. Tas ir laiks, kad kopā var izveidot veselīgus ieradumus, kas nāks par labu ne tikai mācībām, bet arī bērna emocionālajai labsajūtai un ģimenes ikdienas harmonijai.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.