Mobilā versija
Brīdinājums +0.5°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
10. oktobris, 2012
Drukāt

Ar rūpēm par galvaspilsētas pasažieri
 (1)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Četru Rīgas tā saucamo garo tramvaju maršrutu pasažierus 1. oktobrī patīkami pārsteidza izmaiņas transporta kustības sarakstā – 3., 5., 7. un 9. maršruta tramvaja reisi kļuvuši koordinētāki, kas pasažierim saīsina pieturvietā pavadāmo laiku, lai pārsēstos no viena maršruta citā. 


Iepriekš nosauktajos četros tramvaju maršrutos brauc aptuveni 38% no visiem deviņos galvaspilsētas tramvaju maršrutos pārvadātajiem pasažieriem. Mēnesī Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” pārvadā vidēji 11 miljonus cilvēku, tramvajos – aptuveni divus miljonus. Viegli aprēķināt, ka uzlabojumi ietekmēs daudzus simtus tūkstošus cilvēku. Iespējams, ka turpmāk pat mudinās braukt ar tramvaju citu sabiedriskā transporta veidu vai privāto automašīnu cienītājus.

Ko tad nozīmē šīs izmaiņas tramvaju kustības sarakstā? Savā būtībā tā ir reisu salāgošana, kustības intervāla starp reisiem izlīdzināšana, lai cilvēkiem, kam jāpārsēžas no viena maršruta tramvaja citā, pieturvietā būtu jāpavada iespējami īsāks laiks.

Stāsta Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” Maršrutu tīkla vadības daļas vadītājs 
Reinis Auziņš:

“Trīs no šiem maršrutiem, proti, 3., 7. un 9. maršruts, veido vienu bloku. Tas nozīmē, ka šie maršruti kādā posmā sakrīt, pārklājas. Ja cilvēkam, kas brauc ar 7. vai 9. maršruta tramvajiem, kuru galapunkts atrodas Ķengaragā pretim universālveikalam “Dole”, ir jānokļūst Juglā vai arī 5. maršruta tramvaja galapunktā Mīlgrāvī, tad viņam pilsētas centrā jāpārsēžas 5. vai 6. maršruta tramvajā.

 

Esam izveidojuši kustības grafiku tā, lai rīdziniekiem un pilsētas viesiem pirms pārsēšanās pieturvietā būtu jāpavada iespējami īss laika sprīdis.” R. Auziņš arī precizē, ka 3. maršruta tramvajs no universālveikala “Dole”, kas ir galapunkts arī 7. un 9. maršruta tramvajiem, kursē vien darba dienās vienu reizi stundā ar diviem izņēmumiem.

 

Savukārt 9. maršruta tramvajs brauc vien darba dienu rītos un vakaros un tā galapunkts Sarkandaugavas rajonā ir alusdarītava “Aldaris”. Trīs pieturvietas pēc tās atrodas 5. maršruta tramvaja galapunkts, otrs šā maršruta noslēgums atrodas Iļģuciemā.

Tramvaju reisu salāgošanā ievērotas maršrutos atrodošos lielo rūpniecības uzņēmumu – Rīgas elektromašīnu rūpnīcas un “Aldara” – darbinieku vajadzības. Uz manu vaicājumu, cik lielā mērā pasažieris var paļauties, ka “Rīgas satiksmes” kustības sarakstā norādītajā laikā tramvajs pieturvietā būs, R. Auziņš atbild: “Reisu izpildes koeficients mūsu uzņēmumā ir 99,93 procenti. Tas ir ļoti augsts rādītājs. Tas parāda, ka mūsu vainas dēļ no 1430 reisiem maršrutā nedosies viens sabiedriskā transporta līdzeklis. Tramvajs ir visneatkarīgākais no visiem sabiedriskā transporta veidiem, tā kavējumi aizvien ir vismazākie salīdzinājumā ar autobusu un trolejbusu. Iemesls – tas samērā maz kursē pa koplietošanas ceļiem un nav tik ļoti atkarīgs no sastrēgumiem. Protams, var gadīties, ka uz sliedēm sabojājas motors kādam transporta līdzeklim un tramvaju kustība tiek apturēta un kustības grafiks izjaukts. Šādus notikumus mēs ietekmēt nevaram, tomēr tie ir ļoti reti gadījumi. Mūsu izveidotajam reisu sinhronizācijas mehānismam vajadzētu darboties.”

“Rīgas satiksmē” uzsver – sabiedriskā transporta reisu salāgošanas darbs nav tik vienkāršs, kā no malas varētu likties nespeciālistam. Jāņem vērā, ka katra maršruta garums un kustības intervāli ir atšķirīgi, uz līnijas atrodas atšķirīgs tramvaju daudzums.

 

R. Auziņš atklāj, ka “Rīgas satiksmes” speciālisti četru iepriekš nosaukto tramvaju maršrutu sinhronizēšanu veica vairākus mēnešus. “Šis darbs prasa ļoti pamatīgu iedziļināšanos,” uzsver speciālists.

 

Reisu salāgošana jau agrāk notikusi arī galvaspilsētas citu sabiedriskā transporta veidu maršrutos. Piemēram, ar 12. maršruta autobusiem no kooperatīva “Ziedonis” Ķekavas novadā ved cilvēkus uz Rīgas centru pa Dienvidu tiltu, tomēr daļa pasažieru Valdlaučos pārsēžas, lai brauktu uz Bauskas ielu, kur atrodas skolas. “Mēs runājām ar skolām par ieteicamajiem pienākšanas laikiem. Vienmēr reisus koordinējam tā, lai autobuss aizved skolēnus uz skolu savlaicīgi un lai pēcpusdienā bērniem nebūtu ilgi jāgaida pieturvietā,” stāsta R. Auziņš.

Viņš arī norāda, ka jau tuvākajā laikā galvaspilsētas sabiedriskajā transportā iespējamas jaunas izmaiņas, kas vērstas uz pasažieru interešu ievērošanu. “Lai izmaiņas stātos spēkā, ir jāiziet laikietilpīga saskaņošanas procedūra – ar autobusu parkiem, ar pārvadātāju. Izmaiņas maršrutos nevaram veikt bez Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas lēmuma. Šajā komisijā darbojas deputāti un par ceļu nozari atbildīgie valsts iestāžu darbinieki. Patlaban varu vien atklāt, ka esam iecerējuši vairākus maršrutus pagarināt, tiem būs jauni galamērķi,” tā R. Auziņš.

Viņš atgādina, ka pasažierus ar izmaiņām sabiedriskā transporta kustības sarakstā iepazīstina vismaz desmit dienas pirms to stāšanās spēkā. Visagrāk par izmaiņām var lasīt “Rīgas satiksmes” mājas lapā www.rigassatiksme.lv. Uzņēmums aicina arī iedzīvotājus iesniegt priekšlikumus par vajadzīgajiem labojumiem kustības sarakstā vai maršrutos. Jauno maršrutu izvēlē ņem vērā pasažieru plūsmu, iespējamās izmaksas un naudas ieņēmumus.

 

Priekšlikumus jaunu maršrutu izveidei vai jau esošo papildināšanai var izteikt, zvanot pa uzņēmuma bezmaksas tālruni 80001919, rakstot elektroniskā pasta vēstuli pēc adreses info@rigassatiksme.lv vai arī, ierodoties kādā no klientu apkalpošanas centriem.

 

Patlaban galvaspilsētā sabiedriskā transporta tīkls ir izveidots tā, lai no jebkura uz jebkuru Rīgas rajonu var nokļūt, augstākais, vienu reizi pārsēžoties citā sabiedriskā transporta līdzeklī.

Vēl viena labā ziņa galvaspilsētas sabiedriskā transporta izmantotājiem ir mikroautobusu konkursa tuvais noslēgums. Šā konkursa uzvarētājs nodrošinās Rīgu ar jauniem moderniem mikroautobusiem, kas uzlabos pasažieru ērtības.

“Rīgas satiksme” varētu kalpot kā labs piemērs, mudinājums rīkoties Autotransporta direkcijai, kas Latvijā plāno starppilsētu autobusu maršrutus, un plānošanas reģioniem, kas nodarbojas ar vietējo maršrutu plānošanu. Daudzi starppilsētu un vietējie reisi pārklājas, tiek nelietderīgi tērēta valsts dotācija, tomēr dažādas pakļautības iestādes nespēj vienoties…

 

Publikācija tapusi sadarbībā ar RP SIA “Rīgas satiksme”

 

Rīgā pārvadāto pasažieru daudzums

* Rīgā, neskaitot minibusus, ir 81 maršruts, tostarp deviņi tramvaja, 19 trolejbusu un 52 autobusu maršruti, darbojas arī astoņas mikroautobusu firmas, kas sadarbojas ar “Rīgas satiksmi”.

* Šā gada pirmajos sešos mēnešos galvaspilsētas sabiedriskais transports pārvadāja 70 045 415 pasažierus, tostarp 22% no viņiem izmantoja tramvaju, 32,9% – trolejbusu, bet 45,1% pasažieru – autobusu.

* Ik dienu galvaspilsētā pasažierus pārvadā 582 “Rīgas satiksmes” transporta līdzekļi.

 

 

 

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Labdien, cien, Auziņa kungs!
    Rakstiet, ka izrādiet rūpes par pasažieriem. Tas nu gan nebūtu patiesi un uzpūstie dati ir redzami visur.
    84% regularitātes? Varbūt brīvdienās tas ir patiesi. Atceros Padomju laikus, kad grūda ārā kārtībā neesošus transporta līdzekļus, lai tikai noturētu 70-80% izbraukuma koeficientu. Vissmagāk gāja 4 depo.
    Cik ilgi brīvdienās bija pasažieriem jāmīcās midibusos, cik ilgi 5 autobusu maršruta pasažieriem bija jā-
    mīcās midibusos, tāpat bija arī ar 56 maršruta pasazieriem. šajā maršrutā ir specifiska pasažieru plūsma, mainās 2,5 reizes ar nelielu pasazieru daļu, kuri brauc visa maršruta garumā. Maršruts ir labs un pasazieriem nepieciešams. 3 un 9 tramvaju maršrutā pasažieru nav daudz, jo, kad bija 8 tramvaju maršruts, tas bija noslogots vismaz divas reizes vairāk. Jūs viņu iznīcinajāt tāpat kā to cenšaties izdarīt ar otrā tramvaju maršrutu. Kopš Jūsu, šā maršruta pasažieru diskriminacijas sakuma 2015 gadā, pasažieru skaits ir samazinājies trīskārt. Tā rīkojoties to pašu var panākt arī citos marsrutos, tikai Jums būtu bailes, jo tie pasažieri neklusētu. Otro maršrutu izmanto pārsvarā veci ļaudis un skolnieki, un ar tiem var paslaucīt kājas. Jūs arī nepārzināt pilsētas transporta shēmas sakot, ka 2 maršrutam tuvu ir paralēlais transports. Es visu mūzu dzīvoju pie 2 un 8 tramvaju maršrutiem, man radi, kaimiņi un klases biedra tēvs strādaja uz autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem. Jau no mazotnes esmu bijis šajā sistemā. Pats ari esmu iztrādajis kustības sarakstus Tovstenko laikā RASRA (Rīgas autobusu parks) un kuri tika izmantoti gadiem ilgi. Runājo par paralēlo transportu, tad man personigi ir jaiet 1-1,7 km līdz paralēlajam transportam. Tagad nerakstīsu par paralēlajiem transportiem citos maršrutos. Jūsu ņirgāšanās par mums uzreiz sasniedza augstāko pakāpi, tas ir brīvdienās un svētku dienās atstājot mūs bez transporta vakarā. Ņirgāšanās un diskriminācija no Jūsu puses. Arī 10 maršrutā ir tas pats, bet tur vismaz intervāli atstati cilvēcīgi un pasažieru zaudējums ir minimāls. Dienas laikā arī 4 un 5 maršrutos pasažieru skaits nepārsniedz 50 cilvekus. Kāpēc tur nebrauc viens vagons un maksimumstundās divi vagoni, tā saucamie divreiz dieninieki. Atkal bailes! 3 u 9 maršrutos pēpasažieru skaits atbilst vienam vagonam. To ko Jūs izdarījāt gadu (gandrīz) atpakaļ ar 2 tramvaju maršruta pasažieriem (diskriminācija un atklata ņirgašnās) nevar atgriezt viena nedēļā vai mēnesī. Arī Jūsu saraksti ir meli, jo TL atrasties vienlaicigi vairākās pieturās nav reāli, bet tā ir realitāte. TL vadītājs, maiņas laikā atrodas stresa stāvoklī (neminēšu pašlaik reāli esošos iemeslus), kas apdraud pasažieru veselību un dzīvību un tas tiek darīts apzināti no RS atbilstošo dienestu puses. Šeit jau jārunā par kriminālo atbildību. Visās nebūšanās vainoti tiek L. Bemhena un N. Ušakova kungi, kas ir tālu no patiesības. Cilvēki nezina kas un par ko RS atbild! Gribētos kopīgi ar Jums dienā paskaitīt pasažierus un pamērīt attālumus līdz paralēlajiem transportiem.

Draugiem Facebook Twitter Google+