Mobilā versija
Brīdinājums +4.9°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
10. aprīlis, 2012
Drukāt

Ko devušas 44 ceļa zīmes?

rezeknes_jaanis_griinhofs_12

Labdien! Sakiet, lūdzu, kāpēc Rēzeknes ielā posmā no Ikšķiles ielas līdz Dārzciema ielai (tā ir rajona nozīmes iela) ir uzstādītas ceļa zīmes 528. (dzīvojamā zona), kas ierobežo braukšanas ātrumu līdz 20 km stundā un, protams, uzlikti veseli divi fotoradari? Šādas ceļa zīmes parasti tiek uzstādītas iekškvartālu ielās vai vietējas nozīmes ielās. 
Vilnis Jaunzems, 
ceļu inženieris

 

Situācija nav viennozīmīga. Pirms kāda laika tika noasfaltētas daudzas šī dzīvojamo privātmāju rajona ielas. Galvenajās (maģistrālajās) tika izbūvēti “gulošie policisti” vidējā ātruma samazināšanai. Viss ritēja normālu gaitu, te pēkšņi pirms vairākiem gadiem rajonu no visām pusēm apjoza ar zīmēm “dzīvojamā zona”. Uz jautājumu par šo zīmju uzstādīšanas principiem ielu saimnieks, Rīgas domes Satiksmes departaments, atbild konkrēti un precīzi. Zīmes 528. – “dzīvojamā zona” tiekot uzstādītas daudzdzīvokļu namu dzīvojamās zonās un citos dzīvojamos rajonos atkarībā no funkcionalitātes, ja blakus ielai nav izbūvētas gājēju ietves. Viss it kā skaidrs, taču katrai lietai ir otra puse, kas liek izvērtēt konkrētā pasākuma lietderību. Māc šaubas, vai Satiksmes departamenta darbinieki veica situācijas analīzi, lai pamatotu veselu 44 zīmju (šim rajonam) uzstādīšanas nepieciešamību. Jā, Rēzeknes ielā gājēju ietves nav, taču gar abām ielas pusēm stiepjas plašas nomales, kas nodrošina vietu gājējiem. Kā jau iepriekš minēts, ielā izbūvēti divi “gulošie policisti”, kas reāli samazina kustības ātrumu. Nav dzirdēts par satiksmes negadījumiem šajā rajonā. Lai nu kā, autobraucēji pieņēma situāciju, kāda tā ir, taču viss radikāli mainījās, kad sākās dižā radaru ēra. Braucēji, kas iepriekš pa Rēzeknes ielu pārvietojās ar ātrumu 30 – 40 km/h, nevienu neapdraudot, kļuva par negantiem pārkāpējiem. Kur vēl vienkāršāk kāst naudu, kā pie ierobežojuma “20”. Ja nav kruīza kontroles, tad ir īpaši jāiespringst, ticiet man.

Runājot par pilsētas rūpēm uzlabot kustības drošību dzīvojamo rajonu ielās, izbrīnu rada satiksmes organizācijas plānošanas principi. Šī pati nelaimīgā Rēzeknes iela ir kļuvusi par ļoti noslogotu pilsētas ielu slēgto pagriezienu dēļ no Lubānas ielas uz Ilūkstes ielu pēc Dienvidu tilta otrās kārtas pabeigšanas. Šo pagriezienu izmantoja lielākā daļa Pļavnieku iedzīvotāju un citi autobraucēji. Loģiski, visi tagad izmanto izdevīgāko ceļu līdz mērķim, un tā ir Rēzeknes iela. Ierēdņu uzskats, ka visi izmantos pagriezienu pie Saharova ielas, ir maldīgs. Šajā krustojumā bieži veidojas sastrēgumi, jo neesošais Ilūkstes ielas pagrieziens veido tā saucamo pudeles kaklu pie Saharova ielas. Jācer, ka nākotnē Satiksmes departaments centīsies atvieglot rīdzinieku pārvietošanos pilsētas ielās un pieņems pārdomātus lēmumus.

 

Pievienot komentāru

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+