Ko devušas 44 ceļa zīmes? 0

Labdien! Sakiet, lūdzu, kāpēc Rēzeknes ielā posmā no Ikšķiles ielas līdz Dārzciema ielai (tā ir rajona nozīmes iela) ir uzstādītas ceļa zīmes 528. (dzīvojamā zona), kas ierobežo braukšanas ātrumu līdz 20 km stundā un, protams, uzlikti veseli divi fotoradari? Šādas ceļa zīmes parasti tiek uzstādītas iekškvartālu ielās vai vietējas nozīmes ielās. 
Vilnis Jaunzems, 
ceļu inženieris

Reklāma
Reklāma

 

Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Situācija nav viennozīmīga. Pirms kāda laika tika noasfaltētas daudzas šī dzīvojamo privātmāju rajona ielas. Galvenajās (maģistrālajās) tika izbūvēti “gulošie policisti” vidējā ātruma samazināšanai. Viss ritēja normālu gaitu, te pēkšņi pirms vairākiem gadiem rajonu no visām pusēm apjoza ar zīmēm “dzīvojamā zona”. Uz jautājumu par šo zīmju uzstādīšanas principiem ielu saimnieks, Rīgas domes Satiksmes departaments, atbild konkrēti un precīzi. Zīmes 528. – “dzīvojamā zona” tiekot uzstādītas daudzdzīvokļu namu dzīvojamās zonās un citos dzīvojamos rajonos atkarībā no funkcionalitātes, ja blakus ielai nav izbūvētas gājēju ietves. Viss it kā skaidrs, taču katrai lietai ir otra puse, kas liek izvērtēt konkrētā pasākuma lietderību. Māc šaubas, vai Satiksmes departamenta darbinieki veica situācijas analīzi, lai pamatotu veselu 44 zīmju (šim rajonam) uzstādīšanas nepieciešamību. Jā, Rēzeknes ielā gājēju ietves nav, taču gar abām ielas pusēm stiepjas plašas nomales, kas nodrošina vietu gājējiem. Kā jau iepriekš minēts, ielā izbūvēti divi “gulošie policisti”, kas reāli samazina kustības ātrumu. Nav dzirdēts par satiksmes negadījumiem šajā rajonā. Lai nu kā, autobraucēji pieņēma situāciju, kāda tā ir, taču viss radikāli mainījās, kad sākās dižā radaru ēra. Braucēji, kas iepriekš pa Rēzeknes ielu pārvietojās ar ātrumu 30 – 40 km/h, nevienu neapdraudot, kļuva par negantiem pārkāpējiem. Kur vēl vienkāršāk kāst naudu, kā pie ierobežojuma “20”. Ja nav kruīza kontroles, tad ir īpaši jāiespringst, ticiet man.

Runājot par pilsētas rūpēm uzlabot kustības drošību dzīvojamo rajonu ielās, izbrīnu rada satiksmes organizācijas plānošanas principi. Šī pati nelaimīgā Rēzeknes iela ir kļuvusi par ļoti noslogotu pilsētas ielu slēgto pagriezienu dēļ no Lubānas ielas uz Ilūkstes ielu pēc Dienvidu tilta otrās kārtas pabeigšanas. Šo pagriezienu izmantoja lielākā daļa Pļavnieku iedzīvotāju un citi autobraucēji. Loģiski, visi tagad izmanto izdevīgāko ceļu līdz mērķim, un tā ir Rēzeknes iela. Ierēdņu uzskats, ka visi izmantos pagriezienu pie Saharova ielas, ir maldīgs. Šajā krustojumā bieži veidojas sastrēgumi, jo neesošais Ilūkstes ielas pagrieziens veido tā saucamo pudeles kaklu pie Saharova ielas. Jācer, ka nākotnē Satiksmes departaments centīsies atvieglot rīdzinieku pārvietošanos pilsētas ielās un pieņems pārdomātus lēmumus.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.