Mobilā versija
-3.1°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
1. jūlijs, 2016
Drukāt

Lielajā kalnā – uzvara vai zaudējums?

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Paikspīkas dižā kalna sacīkšu finālā viss notika tieši tā, kā varēja prognozēt pēc treniņu un kvalifikācijas braucienu rezultātiem.

Amerikānis Rīss Millens ar Latvijā būvētu elektriskas piedziņas auto bija visai pārliecinoši ātrākais šajā nominācijā. Bet absolūtajā vērtējumā pavisam nedaudz zaudēja klasiskam benzīna auto un francūzim Romēnam Dimā. Tātad elektrība joprojām nespēj uzvarēt naftu?

Precizēsim. Dažbrīd un dažviet spēj. Ja pievienotajā rezultātu tablo nekoncentrējamies uz sekunžu summu, bet papētām spēku samērus visgrūtākajā, augstākajā treses posmā – Millens un Ogres auto tur ir klasiku krietni pieveicis. Līdzīgs spēku samērs ir trases starta posmā. Un tikai vidējie, samērā lēniem līkumiem bagātie brauciena fragmenti elektriskajiem auto pašlaik grūtāki nekā benzīnniekiem. Objektīvi un neatrisināmi, līdz (kā jau pirms pāris gadiem teica Andris Dambis) nenāks revolūcija akumulatoru tehnoloģijās. Auto, ar kuru brauca Dimā, ir par kilogramiem 300 vieglāks nekā eO. Un Ņūtona likums, centrbēdzes spēki ir visvareni, pat ar milzu jaudas pārsvaru un ģeniālām spēka pievades sistēmām katram ritenim šobrīd vēl elektriskajiem auto uzvarēt neļauj. Šobrīd.

Par attīstību. Visos posmos un trasē kopumā mūsu ekipāžas sniegums šogad ir bijis labāks nekā pērn. Rīss Millens kā trešais (un pirmais ar elektropiedziņu) pasaulē ir pierakstījies “astoņu minūšu klubā”. Labāk nekā pērn brauc arī konkurenti. Bažas vieš vienīgi fakts, ka to konkurentu maz un speciāli sagatavoto elektroauto klase tā vien draud pārvērsties par elitāru dīvainīšu klubu. Četri auto, no kuriem finišē trīs, – īstai intrigai par maz…

Ja jau ieskandinājām kritisku toni – švaki Paikspīkai ar publicitāti. Sevišķi treniņu un kvalifikācijas laikā. Izreklamētā mobilā aplikācija, kuru laikus ielādēju un rekomendēju arī jums, izrādījās tāds štrunts un badamaize. Neko īpaši neglāba arī organizatoru mājaslapa. Bet mūsējie – “Tavs auto” reportieru grupa bija absolūti koncentrējusies uz Rīsa Millena visai vienveidīgajām un eO slavējošajām intervijām, godprātīgi atstrādājot sponsoru naudu, rādīja Andri Dambi tikai uz VW elektroauto fona, bet ārpus “sava dārziņa” plašākas informācijas un objektīvas žurnālistikas ūdeņos tā arī neiepeldēja.

Tātad – nospraustie mērķi sasniegti. Kā tas ietekmēs nākotnes norises, par to jautāsim zēniem pēc atgriešanās mājās.

pikespeak_10

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+