Mobilā versija
+3.1°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
20. maijs, 2015
Drukāt

Noskaidroti labākie pērn uzbūvētie autoceļu posmi (2)

Foto: LETAFoto: LETA

"Autoceļu Avīzes" Gada balvas par labākajiem 2014.gadā izbūvētajiem ceļu posmiem apbalvošanas pasākums Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā.

Šogad “Autoceļu Avīzes” Gada balvu paplašināto būvdarbu kategorijā ieguva uzņēmums “Limbažu ceļi”, kas būvējis ceļa posmu Rūjiena-Mazsalaca.

Otro un trešo vietu šajā kategorijā attiecīgi ieguva SIA “Saldus ceļinieks” un “Binders”.

Otrajā kategorijā – seguma atjaunošana un pastiprināšana – uzvarēja “Aizputes ceļinieks” un “8 CBR”, tālākajās vietās ierindojās “Igate” un “Strabag”. Kā izrādījās, otrās un trešās vietas būvnieki abi remontējuši Jelgavas šosejas posmus, savukārt uzvarētāji – Liepājas šosejas posmu.

Balvu par mūža ieguldījumu saņēma Tālis Straume, bet par perspektīvāko būvdarbu vadītāju atzīts Māris Garklāvs no “Limbažu ceļiem”. Autovadītāji aptaujā, kurā piedalījās vairāk nekā 2000 vērtētāju, par labāko 2014.gadā izbūvēto ceļa posmu atzinuši šoseju Jēkabpils-Terehova, taču ar nelielu starpību atpalicis ceļa posms Tīnūži-Koknese.

Kā norādīja VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) valdes loceklis Jānis Lange, žūrija bijusi objektīva, un arī ceļu posmi vērtēti pēc vienādiem kritērijiem. Lange skaidroja, ka nebūtu korekti viņam vērtēt labāk remontēto ceļa posmu un viņš uzticas žūrijas lēmumam. Uzvarētāju vārdus līdz to paziņošanai Lange nav zinājis. Viņš informēja, ka šogad aktīvāk notiks ceļu remontdarbi, jo valsts finansējums palielināts par 21%. Vienlaikus viņš uzsvēra, ka remontēti galvenokārt tiek valsts galvenie ceļi un reģionālie ceļi.

Galvenais kritērijs esot satiksmes intensitāte. Līdz 2020.gadam vietējiem ceļiem līdzekļu pietikšot tikai ikdienas uzturēšanas darbiem.

Uzrunājot ceļu būvētājus, satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) norādīja, ka labs ceļš nenozīmē drošu satiksmi. Viens no piemēriem esot Tīnūžu-Kokneses ceļš, kurš esot viens no labākajiem ceļu posmiem, taču arī viens no traģiskākajiem. Viņš izteica cerību, ka autovadītāji spēs novērtēt sakārtotu un ērtu braukšanu, Matīss arī informēja, ka, apgūstot jaunā finanšu perioda līdz 2020.gadam Eiropas Savienības līdzekļus, jau tūlīt tiks slēgti divi līgumi ceļa remontiem no Liepājas Palangas virzienā.

“Latvijas ceļu būvētāja” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš savukārt norādīja, ka teju visi ceļu posmi tiek sakārtoti kvalitatīvi, jo 95% ceļi tiekot uzbūvēti kvalitatīvi, bez jebkādiem iebildumiem pēc tam, bet 5% esot tādi, kurus nedaudz tomēr esot jāuzlabo.

SIA “Limbažu ceļi” dibināta 1991.gadā, tās īpašnieks ir SIA “Ceļu būves firma SIA “Binders””, liecina “Firmas.lv” dati. 2013.gadā “Limbažu ceļu” apgrozījums bija 11 141 817 eiro, bet peļņa – 894 487 eiro. 2014.gada finanšu datus uzņēmums vēl nav publiskojis.

Kā ziņots, šodien Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā Rīgā, Brīvības gatvē 440, tika pasniegtas balvas par labākajiem ceļu posmiem, kas izbūvēti 2014.gadā.

Gada balvas ceļiniekiem pasniedza satiksmes ministrs, LVC valdes loceklis Lange, biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš un citi.

“Autoceļu Avīzes” Gada balvas ceļu būvniecībā tika pasniegtas jau piekto reizi. Pērn izbūvētos un ekspluatācijā nodotos valsts autoceļu posmus vērtēja žūrija, kuras sastāvā strādāja eksperti: ceļu būvinženieri Juris Anitens un Uldis Birzleja, ceļu projektētājs Elmārs Daniševskis, Igaunijas ceļu administrācijas pārstāvis Heiti Popps un Lietuvas ceļu administrācijas pārstāvis Juozs Gedvils.

Pirmo reizi tika pasniegta arī Autovadītāju gada balva. Autovadītāju viedokli par labāko 2014.gadā izbūvēto ceļa posmu noskaidroja balsojumā, kas tika rīkots sadarbībā ar portālu “www.iauto.lv”.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Ceļinieks-autovadītājs Atbildēt

    Autovadītāji aptaujā, kurā piedalījās vairāk nekā 2000 vērtētāju, par labāko 2014.gadā izbūvēto ceļa posmu atzinuši šoseju Jēkabpils-Terehova, taču ar nelielu starpību atpalicis ceļa posms Tīnūži-Koknese.
    =====================
    TUNEĻVEIDĪGAIS Tīnūži-Koknese nu gan NAV labāko vidū, ja neilgā laikā tur gājuši bojā 5 cilvēki un 7 cietušie … Projektētājam par 2 joslu ceļu vajadzētu iedot bietē … Cik jābūt NEAPTĒSTAM cilvēkam, lai 21.gs., kur ir tik INTENSĪVA satiksme kaut ko tādu uzprojektētu un vēl ar “lamatām” gar ceļa malām …

  2. Vai tad visus ceļu posmus nosaukt nevar, kas bija labākie, vai tas ir noslēpums?

Draugiem Facebook Twitter Google+