×
Mobilā versija
+7.2°C
Alīna, Sandris, Rūsiņš
Ceturtdiena, 26. aprīlis, 2018
4. februāris, 2018
Drukāt

Kādus auto pērkam: mazos un kompaktos, lielos un “premium”? (4)

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Auto asociācija apkopojusi un vērtējusi pērnā gada tirgus rezultātus. Te daži viņu secinājumi. Ar īsiem komentāriem.

Jauno īpatsvars aug

Tiešām aug. Pat izslēdzot no pārdošanas bilances tā saukto reeksportu, 2017. gada rezultāts (18900) ir par gandrīz 2000 lielāks, nekā bija 2016. gadā, trīsreiz lielāks nekā sliktākajā laikā (2009. – 5900) un lēnītēm tuvojas pirmskrīzes līmenim (2007. – 36200). Saprātīgāka, taupīgāka kļuvusi auto izvēle – mazo un kompakto (to skaitā nelielu krosoveru) daļa aug ātrāk nekā lielo un “premium”.

Līzinga likmes pievilcīgas

Aptuveni divas trešdaļas jaunu auto pērn pirkti, izmantojot līzinga pakalpojumus. Un risinājums neapšaubāmi izdevīgs, jo – atšķirībā no patēriņa un īstermiņa aizdevumiem – auto līzings pašlaik ir gandrīz vai fantastiski lēts. Ilustrācijai piedāvāju šādu “Swedbank” kalkulatora aprēķinu piecu gadu ilgam pilnam līzingam. Auto cena – 15000 eiro. Pirmā iemaksa – 1500 eiro. Mēneša maksājums – 250 eiro. Pareizinot to ar 60 mēnešiem – 15000 eiro. Tātad par šāda veida aizdevumu jūs “pārmaksāsiet” vien pirmo iemaksu. Jeb 25 eiro mēnesī, kas nudien nav daudz par jauko pirmā un vienīgā īpašnieka sajūtu, par komfortu, par tehniskajām garantijām. Un par 15 tūkstošiem nav jau nemaz jābūt izvēlē dikti pieticīgam. Vari dabūt pat pilnpiedziņas krosoveru (“Suzuki Vitara”, “Dacia Duster”), pat Latvijas Gada auto “Hyundai i30” – ja nebūsi dikti kārs uz papildaprīkojuma vilinājumiem.

Marku līderi nemainīgi

Auto zīmolu izvēlē Latvijas pircējs ir tāds visai konservatīvs. Lūk, kāda profesionāla auto tirgotāja, kuru karjeras līkloči no “Opel” staļļiem pārsvieda uz “Renault” mītni: “Nu pasaki – kāpēc “Astru” pērk, bet tikpat labu “Megani” ne?!” Jā… Joprojām daudz mums dāmu, kuras neņems “Kia” vai “Škodu” – lai cik skaistas tās arī būtu. Neskanot vārdiņi. Daudz kungu, kuri nekādi nevar noticēt, ka “Fiat” vai “Peugeot” vai “Hyundai” tehniskās un pēcpārdošanas apkalpošanas kļūmītes ir tāla pagātne.

Un tā: tirgus līderis ir un paliek “Volkswagen” – 13,9%. Seko “Toyota” – 13,4%. Un “Nissan” (8,4%), kura “Qashqai” jau vairākus gadus ir visvairāk pārdotais auto modelis ne tikai Latvijā, bet visā Baltijā.

Kā klājas citiem?

Igaunijā 2017. gadā vieglo pasažieru automobiļu tirgus ir palielinājies par 7%, sasniedzot 25 205 reģistrētu vienību skaitu un 3946 reģistrēta vieglā komerctransporta vienību skaitu – kopā 29 151 vienība. Lietuvai 2017. gads bijis īpaši ražīgs, jo pieaugums ir 26% un praktiski sasniedzis Igaunijas reģistrācijas apjomus – 29 067 vienības, no kurām 25 865 ir vieglie pasažieru automobiļi un 3202 ir vieglais komerctransports.

Saskaņā ar Eiropas auto ražotāju asociācijas sniegtajiem 2017. gada datiem vienpadsmit mēnešos Eiropā kopumā jaunu auto tirgū vērojams 4,1% pieaugums, pārsniedzot 14 miljonu vienību skaitu. Var prognozēt, ka 12 mēnešu dati liecinās, ka Eiropas jaunu auto tirgus ir sasniedzis vai gandrīz sasniedzis 2007. gada līmeni – 15,6 miljonus. Četri no pieciem liekākajiem Eiropas tirgiem ir piedzīvojuši reģistrācijas skaita pieaugumu – Itālija (8,7%), Spānija (7,8%), Francija (5,3%), Vācija (3%), bet Lielbritānija ir piedzīvojusi 5,0% reģistrācijas apjoma kritumu.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. To kas skaidrs katram lietotajam, nez kapec ir dizakais noslepums, ja ne apzinata kaitnieciba, no ierednu puses, ka pie tagad neadekvati pacelta nodokla par auto masu, daudzi neizvelas izdevigakos minivenus, videjas klases universalus, vai tml, bet pariet uz mazakiem, kaut tie, nereti, tere degvielas ne mazak..
    To, ka augstaku kategoriju auto bus remonta, detalu iz,msas augstakas, tadi nodoklu adminidstretaji nespej saprast, ka ar tik tuvredzigu politiku tie ierobezojot ertibas pilsoniem, pasi ari sanem vairak, kaut momenta iesajems SKIET lielaks. Tas ir tapat ka gut momentalu labumu no vistas, kas dej zelta olas, to nokaujot…
    Tas ir totals “aspratibas” paraugs, jo tiesi so izspiezamo ikgadejo nodoklu del tiek “izkauti” virknem auto, kuri citadi varetu, kaut retak, bet braukt un nest ienakumus valstij kaut vai degvielas izmantosanas un daudzu citu auto nepieciesamo lietu del.
    Tiesi TIK neaprobezoti stulbi un nemana badigi ir tie nodoklu izspiedeji, ka nespej izrekinat 1. klasnieka uzdevumu? Jeb, ja nebutu totalas korupcijas, tadiem sen butu jaatbild par realu kaitniecibu pret valsti un tautu.

  2. To kas skaidrs katram lietotajam, nez kapec ir dizakais noslepums, ja ne apzinata kaitnieciba, no ierednu puses, ka pie tagad neadekvati pacelta nodokla par auto masu, daudzi neizvelas izdevigakos minivenus, videjas klases universalus, vai tml, bet pariet uz mazakiem, kaut tie, nereti, tere degvielas ne mazak…
    To, ka augstaku kategoriju auto bus remonta, detalu iz,msas augstakas, tadi nodoklu adminidstretaji nespej saprast, ka ar tik tuvredzigu politiku tie ierobezojot ertibas pilsoniem, pasi ari sanem vairak, kaut momenta iesajems SKIET lielaks. Tas ir tapat ka gut momentalu labumu no vistas, kas dej zelta olas, to nokaujot…
    Tas ir totals “aspratibas” paraugs, jo tiesi so izspiezamo ikgadejo nodoklu del tiek “izkauti” virknem auto, kuri citadi varetu, kaut retak, bet braukt un nest ienakumus valstij kaut vai degvielas izmantosanas un daudzu citu auto nepieciesamo lietu del.
    Tiesi TIK neaprobezoti stulbi un nemana badigi ir tie nodoklu izspiedeji, ka nespej izrekinat 1. klasnieka uzdevumu? Jeb, ja nebutu totalas korupcijas, tadiem sen butu jaatbild par realu kaitniecibu pret valsti un tautu.

  3. Vai ir arī lieli un KOMPAKTI? Ja nezini tulkojumu, nelieto svešvārdu!

  4. Uzskaitot izdevumus pērkot jaunu auto lizingā ir aizmirsti Kasko izdevumu vismaz 200-300 € gādā. Obligātās tehniskās apkopes arī vismaz 200 € gādā (4-5. līzinga gādā dažreiz apkope cena sasniedz arī 500€ un vairāk) Tātad pie ikmēneša papildus līzinga maksajumam japierekina vismaz vēl 50€ mēnesī. Tas ir ja pērk pašu lētāko budžeta klasi par tiem pašiem 15000 €.

Draugiem Facebook Twitter Google+