Laukos
Politika

Populārākās “karotīšu” produktu grupas – miltu izstrādājumi un piena produkti 16

“Zaļās karotītes” produkti. Foto-LETA

Gandrīz katrs trešais nacionālās pārtikas kvalitātes zīmes “Zaļā karotīte” un “Bordo karotīte” produkts jeb 30% no kopējā karotīšu produktu groza ir maize, milti un konditorejas izstrādājumi, liecina Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) veiktā datu analīze.

Produktu topā seko piens un piena produkti, kā arī gaļa un gaļas produkti. Milti, miltu izstrādājumi, tajā skaitā maize un konditorejas izstrādājumi, veido 30% no visām “karotītēm”, piens un piena produkti – 24%, gaļa un gaļas produkti – 14%, dārzeņi, ogas un augļi – 13%, dzērieni (alus, ūdens, sulas) – 8%, bet vēl citi produkti, piemēram, medus, eļļas, zivis u.c. – 11%.

Tāpat organizācijā informē, ka arī šoruden LPUF sadarbībā ar Zemkopības ministriju, kā arī pārtikas veikalu tīkliem “Rimi”, “Maxima” un “top!” organizē tradicionālo reklāmas kampaņu, lai veicinātu kvalitatīvu vietējo pārtikas produktu patēriņu ikdienas uzturā.

“Situācijā, kad gan “Zaļās karotītes”, gan “Bordo karotītes” produktu skaits turpina augt, bija interesanti pārbaudīt savus novērojumus un sajūtas par produktu grupām un attiecīgi nozarēm, kuru vidū tad karotītes ir populārākās un novērtētākās. Milti un miltu izstrādājumi ar 30%, kā arī piens un piena produkti ar 24% ir divi izteikti līderi, kas liecina, ka tieši šo nozaru pārstāvjiem ir būtiski uzsvērt produktu augsto kvalitāti un nacionālo piederību, asi konkurējot ar kaimiņvalstu produkciju Latvijas tirgū. Karotītes zīme ir skaidrs aicinājums pircējam izvēlēties kvalitatīvus vietējos ražojumus,” uzsver LPUF vadītāja Ināra Šure.

“Dati arī rāda, ka no visiem karotīšu dalībniekiem vairāk nekā 20% ir vietējās zemnieku saimniecības, kas karotīti ieguvušas dažāda veida dārzeņiem, medum un citiem lauku labumiem. Kādu no karotītēm saviem produktiem ir ieguvuši faktiski visi lielāki Latvijas pārtikas ražotāji, un pēdējā laikā arvien lielāku interesi izrāda tieši mazie un vidējie uzņēmumi, jo karotītes ir patērētāju vidū populārākās kvalitātes zīmes un uzņēmēji ir arī novērtējuši to sniegtās priekšrocības valsts un pašvaldību iepirkumos,” atzīmē I. Šure.

LPUF atgādina, ka ir ļoti svarīgi ikdienā uzturā lietot kvalitatīvus vietējos pārtikas produktus un būt patriotiem, jo tas veicina vietējās ekonomikas attīstību, kas ir svarīgi pašreizējos konkurences apstākļos.

Tradicionālā reklāmas kampaņa norisināsies no 10. septembra līdz 1. oktobrim. Tās laikā televīzijā un internetā būs redzami videoklipi, radio ēterā skanēs radio džingli, bet veikalu tīklos būs izvietoti reklāmas materiāli, kas aicinās pircējus izvēlēties vietējos produktus, kas marķēti ar karotīti.

“Ne reizi vien esam pētījuši pircēju paradumus, un parasti cena ir starp svarīgākajiem izvēles kritērijiem, tomēr ne mazāk svarīga ir produkta izcelsme un lojalitāte zīmolam. Tiesa, ik gadu mazliet palielinās to patērētāju skaits, kas kļūst arvien lojālāki kvalitatīviem vietējiem produktiem, lai gan vēl būtiski atpaliekam no mūsu kaimiņiem igauņiem, kuri vietējos produktus izvēlēsies arī gadījumā, ja pat tie būs nedaudz dārkāgi nekā importa. Mēs aicinām pircējus būt Latvijas patriotiem un veikalos pievērst uzmanību produktu iepakojumam. Kvalitātes zīmes “Zaļā karotīte” un “Bordo karotīte” ir palīgs pircējiem un faktiski kalpo kā ceļa zīme, kas palīdz vieglāk atšķirt kvalitatīvus vietējos pārtikas produktus,” informē I.Šure.

Kā ziņots, šobrīd “Zaļā karotīte” ir piešķirta 125 uzņēmumu 485 produktiemm, bet “Bordo karotīte” – 50 uzņēmumu 277 produktiem. “Zaļā karotīte” tiek piešķirta produktiem, kuri tiek ražoti Latvijā no vietējām izejvielām un atbilst paaugstinātām kvalitātes prasībām. Savukārt “Bordo karotīti” piešķir produktiem, kuru pilns ražošanas cikls tiek veikts Latvijā, produkts atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām, bet ražošanai nepieciešamās izejvielas var nebūt vietējās.

Abas “karotītes” ir atpazīstamākās pārtikas kvalitātes zīmes Latvijā. LPUF sadarbībā ar “Snapshots” veiktā aptauja par pārtikas kvalitātes zīmēm Latvijā liecināja, ka pārtikas kvalitātes zīmēm uzmanību pievērš 75% patērētāju un “Zaļo karotīti” atpazīst 90% patērētāju, bet “Bordo karotīt”i – 60%.

LPUF ir vienīgā Latvijas pārtikas pārstrādes daudznozaru nevalstiskā organizācija, kas apvieno pārtikas uzņēmumus un profesionālās asociācijas, pārstāv ražotājus valsts un nevalstiskajās organizācijās, aizstāv biedru intereses starptautisko normatīvo aktu izstrādē, kā arī sniedz LPUF biedriem informatīvu atbalstu. Federācijā ir apvienojušies uzņēmumi, kas aizņem vairāk nekā 60% no visa Latvijas pārtikas ražošanas tirgus. Tajā ir pārstāvētas gan nozaru asociācijas, gan vairāki desmiti lielu, vidēju un mazu uzņēmumu.


LA.lv