HSF Motorsport

Roberts Justs caur sāpēm brauc pretī mērķiem 0

Ne gluži uz rozēm rozēm caur ērkšķiem, bet caur sāpēm un savainojumiem pretī saviem un “HSF Logistics” komandas izvirzītajiem mērķiem pasaules čempionātā motokrosā MX2 klasē šosezon cīnās 22 gadus vecais Roberts Justs.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas 139
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Lasīt citas ziņas

Trentino posmā pagājušās nedēļas nogalē satiekot Roberta tēvu Ilmāru Justu, viņa vaigs bija drūms – puikam atkal savainojumi un neziņa, vai labāk nebūtu tos izārstēt līdz galam un tikai tad mesties cīņā ar pilnu sparu.  Nīderlandes “HSF Logistics” komanda sagādājusi lielisku tehniku, KTM mocīši braucot kā nekad iepriekš, bet še tev – savainojumu likstas.

Tikmēr pats Roberts prātīgi riņķoja pa trasi, ieklausījās sāpošajā plecā un savā sirdsbalsī – sacīkstē ir jāpiedalās. Jau nākamajā rītā, pirmajā finālbraucienā Justs startā gāzes rokturi atgrieza tā, ka priekšā bija tikai pasaules čempions francūzis Hordi Tiksjē. Kad vaicāju Paulam Jonasam, vai nebija pārsteigts, sev priekšā redzot Justu, atbilde bija pārliecinoša: “Nē, Robis startus vienmēr ir labi izcēlis!”. Jau minēto savainojumu dēļ šādu tempu Justs līdz galam nevarēja izturēt, taču pie punktiem tika abos braucienos – 15. un 17. vieta.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Vajadzētu vienreiz vinnēt startu, par ko pienākas speciāla balva. Pozicionāli izvēlējos iekšmalu, kas ir drošāk, ja mazliet noguļ barjeras kritienu. Tiksjē brauca no ārmalas, viņam pirmajā līkumā bija lielāks ātrums. Lai gan tālu nebija,” sprieda Roberts Justs.

– Vai tiešām dalība Itālijas posmā bija zem jautājuma zīmes?

– Jā, tikai sestdienas treniņu braucienos sapratu, ka varēšu braukt. Šajā ziņā sezonas sākums nav izdevies. Pirms Argentīnas posma savainoju potīti un līdz pēdējam nezināju, vai turp braukšu. Mēģināju, nobraucu, nākamajā treniņā Holandē atkal kritiens un izsists plecs. Ar katru braucienu bija vieglāk braukt, lai gan plecs sāpēja. Traucēja, ka pēdējā laikā gandrīz vispār nav bijuši braukšanas treniņi. Tas bija galvenais iemesls, kāpēc pēc tik laba starta atkāpos līdz 15. vietai.

– Kādas ir sajūtas, kad šādā kompānijā startā tiec gandrīz visiem priekšā?

– Vieglāk braukt. Priekšā parasti ir labākie, tad var sekot viņu trases trajektorijām. Grūtāk ir tad, kad sāk apdzīt, ir jācīnās un jātērē spēki.

– Pērn, parakstot līgumu ar “HSF Logistics” komandu, mērķi bija iebraukt starp pirmajiem 15 sportstiem. Tie joprojām ir spēkā?

– Jā, tas ir sezonas kopējais mērķis. Tāpat katrā braucienā tikt pie punktiem un vismaz vienreiz sezonā iebraukt labāko desmitniekā. Pēdējais uzdevums martā Taizemē jau tika izpildīts. Punkti arī ir visos braucienos, vieta piecpadsmitniekā arī ir, sportiskajā ziņā sezonas sākums izdevies veiksmīgs. Komandā tehniskais nodrošinājums ir augstā līmenī, motocikli man un holandiešu braucējam Bogeram ir vienādi, tāpat līguma nosacījumi.

Reklāma
Reklāma

Latvijas līdzjutēji vaicā, vai tevi redzēsim arī kādās sacensībās mājās?

– Pašlaik izskatās, ka tikai pasaules čempionāta posmā jūlijā Ķegumā. Ļoti gribētu startēt arī Latvijas čempionātā, bet tas sakrīt ar pasaules vai Holandes čempionātu. Ir viena brīva nedēļa augusta beigās, taču tad mani motocikli būs ceļā uz Meksikas posmu. Braukt ar citiem man aizliedz līgums.

Šīs nedēļas beigās pasaules čempionāta piektais posms Valkensvārdas smiltīs Nīderlandē. Trasē, kur 2011. gadā Roberts Justs par 19. vietu otrajā braucienā izcīnīja pirmos divus pasaules čempionāta punktus. Trase, kura patīk arī citiem latviešu braucējiem un kurā mūsējiem ir labas izredzes tikt pie augstām vietām.

Roberts Justs pasaules čempionātā MX2 klasē

2011. gads – 42. vieta

2012. gads – 37. vieta

2013. gads – 33. vieta

2014. gads – 23. vieta

2015. gads (pēc 4 posmiem) -13. vieta

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.