Foto – LETA

Salkazanovs: Pasažieru pārvadājumos rentabli ir tikai 10% reisu 0

Pasažieru pārvadājumos rentabli ir tikai 10% reisu, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam “Labrīt, Latvija!” sacīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā 55
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Lasīt citas ziņas

Viņš uzsvēra, ka, ja analizē rentabilitāti pasažieru pārvadājumos, jārunā par reisiem, nevis maršrutiem. Neviens maršruts Latvijā nav rentabls.

Kā piemēru Salkazanovs minēja pārvadājumus uz laukiem – agri no rīta autobuss no pilsētas uz laukiem dodas tukšs, atpakaļ no laukiem uz pilsētu jau ir salīdzinoši pilns. Savukārt vakarā pasažieri tiek nogādāti no pilsētas laukos, bet atpakaļ uz pilsētu autobuss dodas tukšs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš skaidroja, ka pasažieru pārvadājumu dotēšanu regulē Eiropas Savienības normas. Tas ir sociāla un ekonomiska rakstura pasākums, kas nodrošina cilvēkiem labāku darba vietas, izglītības un medicīnas iestāžu pieejamību.

Krīzes laikā novērots, ka arvien biežāk cilvēki izvēlas sabiedrisko transportu, nevis brauc ar privāto. Pagājušajā gadā novērots pirmais pārvadāto pasažieru skaita pieaugums kopš krīzes sākšanās.

Runājot par plānotajiem pasākumiem nākamgad, Salkazanovs apstiprināja, ka pasažieru pārvadājumiem dotācijas tiks samazinātas par pieciem miljoniem latu, līdz ar to ir paredzēta biļešu cenu paaugstināšana par 5%-7% starppilsētu autobusu satiksmē un dzelzceļa iekšzemes satiksmē.

Tāpat iecerēts cīnīties ar nelegālajiem pārvadājumiem, kuru kopējais apjoms ir aptuveni pieci miljoni latu gadā, kā arī vairāki citi pasākumi. Nozīmīga reisu skaita samazināšana vairs nav plānota.

Autotransporta direkcijas (ATD) vadītājs Normunds Narvaišs iepriekš intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja, ka ATD līdz martam gatavos tarifu tabulas, tad Satiksmes ministrija tās apstiprinās, un jaunie biļešu tarifi tiks ieviesti gada otrajā ceturksnī.

“Biļešu cenu paaugstināšana ir jāizskata kā galējais taupības pasākumu mērs, tāpēc mēģinājām darīt visu iespējamo, lai biļešu cenu neceltu. Taču 2012.gadā reisu samazināšanu bez lieliem sociāliem riskiem nevar turpināt. Turklāt biļešu cenas nav celtas kopš 2009.gada sākuma, tāpēc uzskatām, ka neliels kāpums ir realizējams,” uzsver direkcijas vadītājs.

Reklāma
Reklāma

Kā ziņots, 2011.gadā dotācija sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai bija 51 miljons latu. Par sniegtajiem pakalpojumiem valsts pārvadātājiem ir parādā aptuveni 2,12 miljonus latu.

2012.gadā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai paredzētā dotācija ir 46 miljoni latu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.