Latvijā
Vēsture

1939. gada 13. martā. Pašmāju limuzīns Rīgas ielās0


“Ford – Vairogs V8” veltītā pastmarka.
“Ford – Vairogs V8” veltītā pastmarka.
“Ford – Vairogs V8” veltītā pastmarka.

Pirms 80 gadiem Rīgas ielās izmēģinājuma braucienā devās pirmais fabrikā ”Vairogs” ražotais septiņvietīgais limuzīns “Ford – Vairogs V8”, kuru tā laika prese atzinīgi vērtēja kā jaunu sasniegumu Latvijas autobūvē. “Vairogs” komplektējošās daļas saņēma no “Ford” rūpnīcām Eiropā un visus auto ražoja pēc minētās firmas licences. ”

V8″ bija sestais fabrikā ražotais “Ford”modelis, un tobrīd “Vairogā” jau bija nokomplektēti ap 500 kravas un ap 200 pasažieru automobiļi. “Jaunais tips pats par sevi dod labāko liecību — tas ir elegants izskatā, ērts, arī iekšpusē gaumīgi izveidots, tehniski augstvērtīgs un ekonomisks, turklāt par vairāk tūkstoš latiem lētāks par līdz šim tirgū esošiem septiņvietīgajiem automobiļiem,” 1939. gada 14. martā apgalvoja laikraksts “Rīts”.

“Ford-Vairogs V8” Rīgā tika ražots, izmantojot amerikāņu “Ford V8 91A” bāzi. Reprezentatīvais auto bija paredzēts pārsvarā valdības un iestāžu vajadzībām, kā arī kā taksometrs. Viens šāds modelis nonāca valsts vadītāja Kārļa Ulmaņa dienesta autogarāžā. Ērtības limuzīnā varēja sarūpēt pēc pasūtītāju vēlmēm.

Piedāvājumā bija salona radioaparāts, apkures sistēma, sānu spoguļi, miglas lukturi, papildu elementi bamperiem un riteņiem, hromējums virsbūves elementiem. Jebkurā gadījumā, 8 cilindru dzinējs ļāva attīstīt ātrumu 135 km/h, ko gan tā laika ceļu apstākļos Latvijā nez vai bija iespējams izmantot.

“Ford-Vairogs V8 DeLuxe” variantā maksāja ļoti dārgi – 7850 latus, kas tiešām bija aptuveni tūkstoti lētāk nekā no ārzemēm ievesti analogi. To cenas pamatīgi ietekmēja augstā muita. Lai palīdzētu publikai iegādāties minēto limuzīnu, Latvijas Kredītbanka piedāvāja to pirkt kredītā jeb “uz nomaksu”, kā tolaik teica.

LA.lv