Mobilā versija
-0.4°C
Auseklis, Gaisma
Ceturtdiena, 14. decembris, 2017
3. augusts, 2016
Drukāt

Tehnisko apskati – retāk? Pie mums notiek liela šmaukšanās, min eksperts (18)

Foto - Edijs Pālens/LETAFoto - Edijs Pālens/LETA

Portālā “Manabalss.lv” savākti paraksti par auto tehnisko apskati retāk – reizi divos gados, kas nonāks Saeimā.

Portālā parādījās šāds ierosinājums: “Vēlos mainīt pastāvošo termiņu, uz kādu šobrīd CSDD tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē, tehniskā apskatē automašīnai. Piedāvāju pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

Piedāvāju vienkārši pagarināt šobrīd esošo termiņu no 12 mēnešiem līdz 24 mēnešiem. Domāju, ka tas nebūtu sarežģīti un būtu viegli izdarāms, jo nekas no jauna nav jāizgudro, vienkārši jāiepazīstas, kā tas jau ilgāku laiku darbojas, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur. 24 mēnešu tehniskā apskate ļautu auto īpašniekiem Latvijā ietaupīt gan laiku, gan resursus. Tiktu ietaupīta nodokļu maksātāju nauda.”

Lai deputāti ķertos pie darba, ierosmei nepieciešami 10 000 piekritēju. Šobrīd savākts jau krietni vairāk.

Automobiļu Latvijā vairāk par pusmiljonu. Tātad ierosinātāji ir tikai daži procenti no viņiem. Ko domā pārējie? Tūkstošus aptaujāt nevaram. Piedāvājam deviņus konkursa “Latvijas Gada auto” žūrijas biedru viedokļus, desmito, rezumējošo, atstājot “Gada auto” žūrijas priekšsēdētāja Ata Jansona ziņā.

Jo retāk, jo nedrošāk

Boriss Sebjakins, žurnālists Rīgā: “Ideja pāriet uz diviem gadiem izskatās ļoti simpātiski. Bet es baidos, ka tādā veidā mēs zaudēsim zināmu līdzsvaru starp Latvijas iedzīvotāju iespējām un nepieciešamību turēt savas mašīnas pietiekamā braukšanas kārtībā. Šodienas sistēma sen jau izveidota un – labāk vai sliktāk, bet tomēr strādā. Bet kas būs, ja to atcelsim? Man liekas, vispirms vajag kārtīgi izpētīt, vai tas nesamazinās drošību uz ceļiem.”

Uldis Hmieļevskis Liepājā: “Ar nopietniem nobraukumiem (50 000 km gadā) pat apskate reizi gadā teorētiski ir par retu. Kaut kur starp apskatēm sāk gaudot gultnis. “Izbeidzas” amortizators. Palielināta kustība buksēs, ko braucot pat nejūt, bet atklāj tikai apskatē. Latvijas lielākās šosejas auto ritošo daļu nu jau vairs bojā tikai retās vietās, Rīgas asfalta špūrēs un bedrēs intensīvi ekspluatēts auto nolietosies ātri. Diemžēl pat jaunu auto (ne visu marku, protams) ražošanā izmantotie materiāli netur 200, 300 un 400 tūkstošus, bet sāk viens pēc otra prasīties uz nomaiņu jau pirmo 100 tūkstošu ietvaros.”

Ivars Caune, autoservisa uzņēmuma “Auto Brasla” vadītājs: “Obligāti reizi gadā! Pieredze rāda, ka ir tāda auto īpašnieku kategorija, kas uzskata, ka tad, ja reiz dabūjuši CSDD tehniskās apskates uzlīmi, tagad var gadu droši braukt. Diemžēl mūsu ceļi ir pārāk skarbi, lai tā varētu darīt. Tehniskā apskate reizi gadā – tas paaugstina savu un citu drošību uz ceļa.”

Guntis Vīksna, žurnālists Valmierā: “Divi gadi vai viens? Manuprāt, pilnīgi jauniem (t.s.nullītēm) automobiļiem tehnisko skati varētu atļaut iziet reizi divos gados pirmajos sešos ekspluatācijas gados, t. i., 3 ciklus: 0-2, 2-4, 4-6. Pēc tam – ik pa gadam. Ja ar auto nobrauc līdz 10 tūkstošiem km gadā, tad šo termiņu – tikai “nullītēm” varbūt varētu vēl pagarināt līdz 10 gadiem, t. i., vēl par diviem cikliem.”

Pievienot komentāru

Komentāri (18)

  1. Gribēju piebilst CSDD nav vainīgi viņi jau naudu nekāš,viņi pārbauda tos šrotus un uzņemas atbildību un es tikai par lai kārtīgi izkrata un pārbauda. Bet nodokļu sistēmā gan ir problemas nez kāpēc kaimiņvalstis kā Igaunija un Lietuva var iekļaut nodokli degvielas cenā, bet mūsējie nevar.
    Nezinu kāds labums no tiem visiem deputātiem tikai salmus kuļ un tērē nodokļu naudu.
    Vajadzētu visus nosūtīt uz laukiem lai mēnesi smagi lauku darbus pastrādā un tad zinās ko teikt jo tie visi krelki baltos kreklos ir tālu no realitātes.

  2. Problēma pa lielam jau tā ka te Latvijā uz vidējo un nabago cilvēku slāņiem uzdživojas un vel nekaunīgā veidā. Man ar auto sanāca tāda situācija skati izgāju 2014 gada decembrī bet uzlimi dabūju ar janvāri 2015 gadu. Nobraucu pāris mēnešu un nojuka automātikā ātrumkārba un te sākās murgs. Cerēju ka ātri sataisīs bet netrapiju uz pareiziem meistariem. Solija vienā solīšanā. Protams kad beidzot salika, bija jau pus gads riņķī, bet normāli nestrādāja pabraukt nevarēju. Vedu otreiz remontēt itkā pa garantiju bet šie stiepa gumiju. Beidzās ar to ka auto dabūju 2016 gada sākumā kad apskate beidzās. Bet kārba vienalga negāja. No uzkaites neņemu jo cerēju ka tomēr izdosies salabot. Ar tiem meistariem viss bija piegriezies, Ķēros pats klāt. Saskāros ar daudzām konstruktīvām problēmām, pa to laiku paņēmu citu auto braukāt, ņemt no uzkaites jēga nebija jo domāju driz pabeigšu remontu bet laiks gāja. Beidzot esmu ticis galā ir 2017 gads februāris. Kārba strādā perfekti. Bet sākās izmaksu vāprāts ceļa nodoklis …. par 2015 -2017 gadu satādija 500 eiro par ko es uz ceļa labi ka pabiju 3 mēnešus. Un kā to saprast nav apdrošināšana, nav apskate , tak skaidrs ka nebrauc. Par ko maksāt ….
    Par katru gadu apskati ir ok auto jābūt labā kārtībā. Bet nodokli vajag iekļaut degvielā un tas tikai būtu godīgi cik nobrauc tik maksā par ceļu nodokli.

  3. Būtu jāsāk ar to, ka atļauju piedalīties satiksmē dod sertificēts serviss, protams ar pilnu atbildību, kurā auto regulāri tiek apkalpots un CSDD stacija lai paliek tiem, kas neizmanto servisu.

  4. kopsavilkums – Auto TA ir tikai un vienīgi bizness. Un nevajag te spekulēt ar drošību uz ceļiem. Nauda nosaka visu. Rekets valsts mērogā. Jo auto pārbauda CILVĒKS – tātad spēkā cilveciskais faktors. Gribu pārbaudu stingrāk, gribu palaižu grožus vaļīgāk. Un nevejag te pūderēt smadzenes ar komentiem, ka uz TA apskati iet biežāk kā 1x gadā. Bullshits! Makaronus tu vari karināt tīņiem uz ausīm. Tātad NAUDA, NAUDA un TIKAI NAUDA! ĀMEN!

  5. Vai Lietuvā Vācijā avarijas ir vairāk kā pie mums, kur apskate 1 reiz gadā? Latvijā visur meklē peļņu. Un zaudēt to ! Nekad! Tā kā ar drošību nekāda sakara tikkai NAUDA

  6. Tātad ne Vācijā, ne Lietuvā gultnis nesāk “gaudot” starp TA ???????
    Pēc šāda teksta bīdīšanas jebkurš defekts, kas uzrodas starp TA jānovērš par apskates veicēju līdzekļiem?
    Kā sanāca paziņam. Pēc skates, izbraucot no boksa nojūdzās hidrauliskais stūres pastiprinātājs, kilometru pirms mājām pārplīsa dzinēja (dīzelis) galva. Ko nu?
    Par izpūtēja skalošanu, ja ir piesērējis, tad ko, uzreiz pirkt jaunu? Vai tomēr iztīrīt? Un kā rāda prakse, tad diezgan bieži tas arī ir vienīgais iemesls “netīram” dūmam.

  7. Kaut kas “nelīmējas”.
    Visu laiku rakstīja,ka bargie TA veicēji izlaiž cauri tikai
    drošus autiņus, bet te pēkšņi – autiņi ir vecas grabažas,
    kas tikko turas kopā un TA veicama bezmaz 3x dienā !
    Kā tad īsti ir – naudas kāšana vai satiksmes drošība ??
    Ja satiksmes drošība, tad jau būtu jāņem priekšā
    ceļu uzturēšana arī…
    Pret vājprātīgajiem skrējējiem radari jāliek aiz katra
    krūma, nevis zināmās vietās un vēl ar zīmēm brīdina… :))

  8. Kā tad biznes, piķis kabatas kompānijām paskries garām.

  9. Manuprāt, pareizi vien ir, ka TA ir reizi gadā. Varbūt kāds iedomājās, ka, ja skate būs reizi divos gados, tad arī ceļa nodoklis jāmaksā reizi divos gadā. Bet nekā. Ceļa nodoklis no tā nemainīsies. Ietaupīt varēs tikai uz pašu apskates maksu. Bet būsim godīgi – summa nav nekāda lielā. Katrs kaktu serviss par diagnostiku paprasīs vairāk. Tā kā tautu, visticamāk, interesē nevis naudas ietaupīšana uz apskati vai sava laika ietaupīšana, bet gan iespēja retāk remontēt tādu autiņu, kas pēc būtības būtu remontējams. Un tas nav atbalstāms.

  10. Labāk ņemsim piemēru no ASV un Kanādas, kur nav teh-apskates. Jātiek vaļā no šās komunisma paliekas.

    • Vispirms jātiek vaļā no komunisma domāšanas un tikai tad no visām pārējām pagātnes paliekām. Pie mums lielākoties cilvēku var pamudināt uz saprātīgu rīcību tikai ar sodiem un piespiešanu. Pie mums liela daļa brauks, kamēr tas lūznis kustēs. Ne citu, ne sava drošība daudziem nav prioritāte. Protams, pie vainas ir arī nabadzība, kura daudziem neļauj uzturēt autiņu pienācīgā kārtībā.

      • Tāpēc ir ceļu policija, lai sodītu kūpošu, sadalošos grausta īpašnieku, jeb atņemtu tādu braucamo. Kā tas ir Ziemeļamerikā.

  11. pilnībā piekrītu Utāna kungam !!!

  12. … vienkāršās konstrukcijas un mazā noskrējiena dēļ.”
    ————————————
    Bet varbūt NOBRAUKUMA?

  13. Tikpat loģiski būtu TA veikt ik pa 50 000 km.
    Dažiem tā būtu 2x gadā, citam reizi 25 -cos gados. Nu, un?

Draugiem Facebook Twitter Google+