Ziemassvētku laiks ir klāt – meklējam dāvanas, sūtam paciņas un, protams, nevar aizmirst arī par apsveikuma kartītēm, bet kā tās 21. gadsimtā nosūtīt, vai šāda iespēja vēl pastāv? Jautājam padomu Latvijas pastam.
Svētku apsveikums vai pastkartīte pastkastītē – tas ir īpašs sveiciens, kura unikalitāti novērtē gan vecākās paaudzes pārstāvji, kuriem tā ir pastāvīgi piekopta tradīcija, gan arī jaunāki cilvēki, kuri apzinās tās īpašo pievienoto vērtību.
Šogad “Latvijas Pasts” ir parūpējies par īpaši daudzveidīgu pastkartīšu kolekciju, un visos klientu centros un pasta nodaļās pieejamas pastkartes, kuru dizainu radījuši bērni un jaunieši, piedaloties uzņēmuma rīkotajā konkursā “Mana Ziemassvētku pastkarte”.
Svētku sajūtu gan sūtītājam, gan adresātam vēl vairāk radīs vēstules nosūtīšanā izmantotās pastmarkas no sērijas “Ziemassvētki”. Izvēlei klientu centros, pasta nodaļās, pie pastniekiem un e-veikalā pieejamas četras mākslinieka un radošā direktora Māra Upenieka svētkiem radītās pastmarkas. Viena no tām ir veltīta labdarībai – par katru iegādāto pastmarku viens eiro tiks novirzīts labdarības maratona “Dod pieci!” šī gada mērķim: bērnu un jauniešu ar neiroloģiskiem kustību traucējumiem rehabilitācijai.
“Latvijas Pasts” nodrošina plašas iespējas, kā nosūtīt vēstuli, līdz ar to katrs klients var izvēlēties sev ērtāko un piemērotāko veidu.
Attīstot plašāko pakomātu tīklu Latvijā, “Latvijas Pasts” visos āra pakomātos iestrādājis vēstuļu kastītes funkciju.
Tas dažādo iedzīvotājiem pieejamos pakalpojumus, jo, dodoties uz pakomātu jebkurā klientam ērtākā laikā, lai saņemtu vai nosūtītu sūtījumu, līdztekus var nosūtīt arī vēstules. Vēstuļu korespondence, ja izmanto pakomātos integrēto vēstuļu kastīti, jāievieto atvērumā, kas atrodas zem pakomāta darba ekrāna ar marķējumu: Vēstuļu kastīte. Vēstuļu kastītes tiek iztukšotas reizē ar pakomātu uz tā norādītajā laikā.

Tāpat iedzīvotāji joprojām vēstules nosūtīšanai var nodot arī “Latvijas Pasta” klientu centros un pasta nodaļās, kur darbinieki nodrošinās to izsūtīšanu.
Šo iespēju sniedz arī pakalpojums “Pastnieks mājās”: piesakot šo pakalpojumu pa tālruni 27008001 vai e-pastā [email protected] (ārpus valstspilsētām un reģionu centriem – bez maksas), pastnieks ieradīsies klienta dzīvesvietā, sniedzot visus nepieciešamos pakalpojumus, kas pieejami klientu centros un pasta nodaļās, tostarp, nodrošinot vēstules nosūtīšanu.
Lai vēstule sasniegtu adresātu, jāpārliecinās, ka uz aploksnes ir precīzi norādīta saņēmēja adrese, tai skaitā atbilstošs pasta indekss, sūtītāja adrese, ko iesaka norādīt aploksnes priekšpusē, kreisajā, augšējā stūrī, kā arī atbilstošas nominālvērtības pastmarka.
Pareizu adreses pierakstu var noskaidrot www.pasts.lv sadaļā “Sūti/Pārbaudīt adresi”, savukārt sadaļā “Pakalpojumi privātpersonām/Noderīgi” var pārbaudīt pasta indeksus konkrētās teritorijās.
Lai sev adresētu vēstuli saņemtu savā pastkastītē, ir svarīgi parūpēties par tās tehnisko stāvokli – lai tās ir darba kārtībā, ir slēdzamas, lai uz tām ir skaidri saskatāma adrese, dzīvokļa numurs vai mājas nosaukums, uzvārds vai juridiskas personas nosaukums, lai pastkastīte atrodas pieejamā vietā un ir atbilstoša izmēra.
Ja pastkastītes nav novietotas un noformētas atbilstoši Ministru kabineta noteikumu prasībām, tad pasta pakalpojumu sniedzējam ir tiesības pasta sūtījumus atgriezt sūtītājam, neuzglabājot pasta nodaļā, vai izsniegt pēc pieprasījuma pasta nodaļā, ja sūtījums ir uzglabāts.
Lai bez liekām raizēm sagaidītu tuvojošos svētkus, “Latvijas Pasts” aicina cilvēkus savlaicīgi parūpēties par saviem sūtījumiem.
Lai sūtījumi Latvijā sasniegtu adresātu līdz svētkiem, pēdējais to nodošanas termiņš pakomātos, klientu centros un pasta nodaļās, kurjeriem: ir 19. decembris.
Starptautisko sūtījumu piegāde ir atkarīga arī no attiecīgās valsts piegādes termiņiem: decembra sākumā jāizsūta sūtījumi, kas paredzēti nokļūšanai Eiropas Savienības valstīs, taču jau tagad ir jāizsūta sūtījumi, ja to adresāti atrodas ārpus Eiropas Savienības valstīm.
Šie nosacījumi attiecas arī uz vēstuļu un pastkartīšu nosūtīšanu.
Mūsu iekšzemes sūtījumu piegāde ir ļoti augstā kvalitātē – vidēji teju 95 % sūtījumu adresātu sasniedz jau nākamajā dienā, taču, tuvojoties svētkiem un pieaugot sūtījumu apjomam, piegāžu ātrums var mainīties. Klientiem jārēķinās, ka klātienes apkalpošanas vietās – klientu centros un pasta nodaļās – var pieaugt gaidīšanas laiks.
Svētku laikā būs mainīts klientu centru un pasta nodaļu darba laiks. Ar to var iepazīties šeit: Pasta darba laiks svētkos. Lai sūtījumu izņemtu vai nosūtītu sev ērtākā vietā un laikā, “Latvijas Pasts” aicina izmantot uzņēmuma pakomātus.



