“Maserati” automašīna
“Maserati” automašīna
Publicitātes foto

Daži auto modeļi kļūst daudz dārgāki jau mirklī, kad tie pamet auto salonu 0

Privāto automašīnu cilvēki parasti uztver kā investīciju sava un ģimenes komforta nodrošināšanai, kā arī pašizpausmes un labsajūtas avotu, bet to reti saista ar finansiālu atdevi.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
Saules uzliesmojumu dēļ Zemi pārņēmusi spēcīga magnētiskā vētra. Cik dienu tā plosīsies?
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas
Taču tas nebūt nav pareizi.

Daži auto var sniegt lielu labumu tā pircējam un reizē kļūt par investīciju objektu, kura vērtība ar katru gadu pieaug.

CITI ŠOBRĪD LASA

Un tādi ir arī mūsdienu auto, nevis tikai piecdesmit gadu veci kolekcionāru modeļi, atzīmē “Maserati” preču zīmes vadītāja Evelina Avina.

Viņa skaidro, ka 99% automašīnu, ko šodien redzam uz ceļiem, pēc desmit gadiem būs vērti daudz mazāk un lielākā daļa nemaz vairs netiks lietoti.

Taču atlikušais procents, kas parasti ir ļoti ekskluzīvas mašīnas, kļūst par labu investīciju, kas nebūt neatpaliek no citām naudas ieguldīšanas iespējām finansiālās atdeves ziņā.

“Sarežģītākais uzdevums ir spēt atšķirt, kuras mašīnas ietilpst šajā kategorijā, taču ir dažādas vadlīnijas, kas palīdz tās atrast,” uzskata E. Avina.

Auto modeļa cenas līkne

Nepastāv konkrēti noteikumi par to, kad vislabāk iegādāties lietotas automašīnas ar cerību, ka to vērtība pieaugs, taču ir daži faktori, kas šādā situācijā jāņem vērā.

Piemēram, auto vecums tikai retos gadījumos nosaka tā vērtību, daudz lielāka ietekme ir ražošanas apjomam.

Automašīna var būt jau 100 gadu veca, bet, ja tā tika ražota miljons eksemplāros un līdz mūsdienām saglabājušies tūkstošiem šādu auto, tie nebūs pārāk vērtīgi un to cena nepieaugs arī turpmāk.

Savukārt, ja saražoti vien pāris desmiti tūkstoši modeļa eksemplāru, tā vērtība nokrīt līdz zemākajam punktam jau pirmajās divās vai trīs desmitgadēs un tad lēnām pieaug.

“Šis process ir novērojams arī tad, ja salīdzina dažādu paaudžu “Maserati Quattroporte”,” norāda E. Avina.
"Maserati" automašīnas

Pēc viņas sacītā, modeļa trešā un ceturtā paaudze, kas šobrīd ir aptuveni no 20 līdz 40 gadu vecas automašīnas, maksā ap 10 – 15 tūkstošiem eiro.

Tajā pat laikā tikai desmit gadu vecākās pirmās un otrās paaudzes “Quattroporte”, kas ražotas septiņdesmitajos un astoņdesmitajos gados, maksā vismaz 4 reizes vairāk.

Reklāma
Reklāma

Vēl viens šīs parādības piemērs ir “Maserati BiTurbo”. Tas ir pirmais sērijveida auto ar dzinēju, kuram vienā cilindrā bija divi turbokompresori un trīs vārsti.

No 1981. līdz 1993. gadam tika saražoti gandrīz 30 tūkstoši auto eksemplāri, bet šodien šādu modeli labā stāvoklī var iegādāties par 10 tūkstošiem eiro.

Savukārt šī modeļa kabrioleti ir dārgāki – ir gandrīz neiespējami tādu iegādāties par mazāk nekā 20 tūkstošiem eiro.

Kamēr vien šie modeļi ir salīdzinoši jauni, to cenas kritās un bija sasniegušas zemāko punktu, tomēr laika gaitā šo modeļu paliks arvien mazāk un par tādu atradumu būs jāmaksā daudz vairāk.

Sporta auto ziņā liela nozīme ir arī modeļa sasniegumiem – daudzas no izsolēs visdārgāk pārdotajām automašīnām ir kļuvušas par prestižu sacensību, piemēram Formula 1, Lemānas 24 stundu sacīkstes un Indianapolis 500, uzvarētājām.

Svarīga ir ekskluzivitāte

E. Avina skaidro, ka dažu automašīnu cenas nekad nenokrītas zem vairākiem desmitiem tūkstošu, pat tad, kad modelis krietni noveco, piemēram, “Maserati GranCabrio”.

Jauns šāds kabriolets maksā ap 150 tūkstošus eiro, bet atrast desmit gadu vecu “GranCabrio” par mazāk kā 60 tūkstošiem eiro aizvien ir praktiski neiespējami.

Tik maza vērtības samazināšanās tirgū ir retums.

Nav arī sagaidāms, ka auto cena varētu strauji kristies – tā ir bijusi stabilā līmenī jau vairākus gadus un tuvā nākotnē varētu pat sākt pieaugt.

Kādēļ automašīna ir tik dārga?

Par spīti tam, ka kopš 2007. gada saražotas jau 12 tūkstoši “GranCabrio” un GranTurismo automašīnas, modeļa uzticamība, tā izcilās tehniskās īpašības un inovatīvais dizains ļauj tā īpašniekiem izbaudīt lielisku auto, kura vērtība nekrītas.

Un situāciju noteikti nepasliktina izmantotie Ferrari dzinēji un tiem pielāgotās ātrumkārbas, kā arī iepriekš iegūtie sasniegumi dažādās sacensībās.

Situācija parasti izvēršas līdzīga daudziem ierobežota eksemplāru skaita modeļiem. Piemēram, katru gadu tiek pārdoti tūkstošiem “Maserati Levante SUV” auto, taču tiek ražoti tikai 150 “Levante Vulcano” eksemplāri.

Tā ir pazīme, kas apliecina, ka mašīnas vērtība ievērojami nesamazināsies un tās cena sāks pieaugt ātrāk nekā citiem “Levante” modeļiem.

Daži auto modeļi kļūst daudz dārgāki jau mirklī, kad tie pamet auto salonu.

Pēdējā desmitgadē ir saražoti tikai 62 “Maserati MC12” auto, kas radīti uz “Ferrari Enzo” platformas – divpadsmit veidoti sacensībām un nosaukti par “Corsa”, savukārt piecdesmit veidoti ikdienas braukšanai.

Sākotnēji tie tika pārdoti par aptuveni 1,5 miljoniem dolāru, bet šodien, ja tāds vispār atrodams pārdošanā, auto cena ir vismaz pusotru reizi augstāka.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.