Foto: Panthermedia/Scanpix/LETA

Dzērājšoferu dzīvi sarežģīs vēl vairāk – pirms tiesību atgūšanas būs jāiziet uzvedības korekcijas programma 103

Satiksmes ministrija (SM) izstrādājusi un iesniegusi Ministru kabinetā (MK) saskaņošanai noteikumu projektu, kas paredz Latvijā ieviest par transportlīdzekļa vadīšanu apreibinošu vielu ietekmē sodīto personu uzvedības korekcijas programmu.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos
Krievu murgs Turcijā: turki Krievijas pilsoņus izsēdina no lidmašīnām un neļauj lidot uz citām valstīm
TV24
Ojārs Rubenis: “Tikai debilu cilvēku apziņā var būt tāda sajūta, ka mēs varam braukt pa tādiem ceļiem un tādām Rīgas ielām…”
Lasīt citas ziņas

Paredzēts noteikt, ka cilvēkiem, kas sodīti par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē un kuriem pirmstermiņa veselības pārbaudē nekonstatē alkohola, narkotisko vai psihotropo vielu pārmērīgu, kaitējošu lietošanu vai atkarību, pirms šofera tiesību atgūšanas obligāti būs jāapmeklē speciālas nodarbības, kas vērstas uz personas uzvedības korekciju.

Plānots, ka viens nodarbību kurss ilgs 16 apmācības stundas, un to vadīs viens speciālists. Optimālais grupas dalībnieku skaits būs līdz astoņām personām.
CITI ŠOBRĪD LASA

Nodarbības notiks par maksu, kuras apmēru noteiks grupas organizētājs. SM norāda, ka arī tagad lielākajai daļai ar vadīšanas tiesību iegūšanu vai atgūšanu saistīto procedūru maksas nosaka šo pakalpojumu sniedzēji paši un tās nav noteiktas MK līmenī.

Par dalību programmā būs jāmaksā pašiem dalībniekiem. Piedaloties ceļu satiksmē reibumā, šoferis apliecina, ka viņam nav pietiekamas prasmes vadīt savu rīcību saistībā ar alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu lietošanu un tai sekojošu transportlīdzekļa vadīšanu, tādēļ šīs prasmes būtu apgūstamas par viņa personīgajiem līdzekļiem, norāda SM.

SM skaidro, ka transportlīdzekļa vadīšana reibumā apdraud gan pašu vadītāju, gan arī citu cilvēku veselību un dzīvību, tāpēc arī valsts reakcijai uz šādu pārkāpumu nevajadzētu aprobežoties tikai ar pārkāpēja sodīšanu, it īpaši, ja viņš pēc pārkāpuma vēlas atgriezties ceļu satiksmē un atjaunot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības. Uzvedības korekcijas programmai jābūt vērstai uz to, ka tiek mainīta cilvēka domāšana un izpratne, apzinoties savas rīcības motīvus un sekas.

Ministrija arī uzsver, ka valsts reakcija uz likumpārkāpumiem ir visefektīvākā tad, ja tā ir vērsta uz likumpārkāpuma cēloņiem, nevis uz seku apkarošanu.

Sagatavotais noteikumu projekts paredz korekcijas programmas organizēšanas norises kārtību. Plānots, ka ārstu komisija vai specializētā medicīniskā komisija pēc personas veselības pārbaudes informēs to par nepieciešamību apmeklēt uzvedības korekciju grupu nodarbības. Personai tiks izsniegts īss informatīvs materiāls autovadītājiem saistībā ar uzvedības korekcijas programmu, tās apmeklēšanas kārtību, ilgumu, ietvertajām tēmām un citu informāciju. Nodarbībām būs jāsākas ne vēlāk kā 90 dienas pēc tam, kad šoferis iesniegs pieteikumu programmas organizētājam.

Informācija par nepieciešamību apmeklēt uzvedības korekcijas programmas grupu tiks ievadīta transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.

Tādējādi Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) būs pieejama informācija, par to, ka persona tiesības var atgūt tikai tad, ja tai nav medicīnisku pretindikāciju vai arī ir saņemta informācija par pabeigtu dalību uzvedības korekcijas programmā.

Tāpat arī paredzēts, ka satiksmes ministrs izveidos komisiju, kuras sastāvā būs SM, CSDD un Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) deleģēti pārstāvji un kas apstiprinās grupu nodarbību organizētājus. Komisijas sēdes tiks sasauktas pēc nepieciešamības un tās locekļiem nav paredzēta atlīdzība par dalību komisijā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.